Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Volksbank nu vrea sa returneze comisionul RMO incasat in prima parte din 2009

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Info banci

 

Volksbank nu doreste sa returneze catre clienti comisionul de rezerva minima obligatorie perceput in primele luni ale anului. Costurile sunt estimate la cateva milioane euro. Pe de alta parte, amenzile pe care le-ar putea primi de la ANPC, pentru prelungirea abuziva a comisionului in 2009 ajung la niveluri impresionante.

O parte din clientii Volksbank ce au platit in primele 5 luni ale anului comision de rezerva minima obligatorie (RMO) la credite isi cer acum banii inapoi. Conform oficialilor bancii, decizia de a prelungi perioada de aplicare a comisionului in 2009 a afectat 14.000 de clienti.

Avand in vedere ca majoritatea creditelor acordate de banca sunt credite garantate cu ipoteca, de valoare insemnata, returnarea sumelor platite de clienti ar presupune pentru banca un efort financiar destul de important.

Spre exemplu, pentru un credit mediu de aproximativ 30.000 euro, comisionul de rezerva minima obligatorie platit in primele 5 luni ale anului s-ar ridica la 230 euro. Per total, pentru 14.000 clienti, banca ar avea de plata peste 3 milioane euro.

In aceasta situatie se afla o clienta din Bucuresti, care a luat impreuna cu sotul un credit de 63.700 euro. Ei au primit asigurari ca din 2009 nu vor mai plati comision RMO.


"Pana in ziua semnarii contractului nu am avut posibilitatea de a citi si verifica clauzele contractuale, dar am contrasemnat un anumit grafic de plati", precizeaza clienta. In acest grafic, rata lunara scadea cu 100 euro incepand cu ianuarie 2009.

Decizia Volksbank de a prelungi perioada de aplicare a comisionului RMO, i-a adus o majorare a ratei cu aproximativ 100 euro fata de cea inscrisa in scadentar. In consecinta, aceasta a facut o solicitare catre Volksbank, cerandu-si sumele inapoi.

"Dupa insistente, am primit o scrisoare din partea Volksbank, cu mult peste termenul de 30 de zile legal de raspuns, prin care ni se transmite noul grafic si ca sumele deja incasate nu vor fi restituite", precizeaza clienta Volksbank.

24 de clienti privilegiati



Banca nu a adoptat acelasi comportament cu toti clientii. Pentru o mica parte din acestia -  cei care au facut reclamatii la autoritatile statului - Volksbank a fost mai generoasa.

La inceputul anului, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a considerat ca prelungirea perioadei de aplicare a comisionului de rezerva minima obligatorie este incorecta si a amendat banca cu 30.000 lei, pentru 24 de reclamatii depuse la sediul central al ANPC si la Comisariatul Bucuresti Ilfov.

Pentru acesti clienti banca nu numai ca a renuntat, din proprie initiativa, la comisionul respectiv inca din aprilie, dar a si returnat sumele platite in primele luni ale anului.


Ce se intampla cu restul sumelor?



Restul clientilor se pare ca nu vor fi la fel de norocosi. Contactati de Conso.ro, oficialii Volksbank nu au dorit sa faca nici un comentariu referitor la posibilitatea de a returna sumele importante incasate in primele luni ale anului.

Totusi, daca toti acesti clienti ar reclama catre ANPC prelungirea comisionului RMO, banca risca multe alte amenzi de 30.000 lei. Asta, deoarece ANPC poate aplica, unei singure banci, amenzi repetate pentru aceeasi practica, in conditiile in care primeste reclamatii de la consumatori.

Daca pe viitor ar mai exista si alti clienti care ar depune plangere la sediul ANPC, autoritatea nu ar avea cum sa dea alta rezolutie. In consecinta, banca s-ar vedea nevoita sa suporte amenzi importante.

Un comision buclucas



Volksbank a introdus in urma cu cativa ani comisionul de rezerva minima obligatorie, cost care anterior era inclus in rata dobanzii. Acesta se ridica la 1,85% pe an pentru creditele in euro.

Ulterior, in baza propriilor estimari ca BNR va relaxa regimul rezervelor minime obligatorii, Volksbank a promis clientilor ca va elimina acest cost din 2009.

Mai mult, scadentarele oferite, alaturi de asigurarile reprezentantilor bancii, induceau clientilor siguranta ca din 2009, rata se va diminua simtitor.

Spre marea surpriza, acest lucru nu s-a intamplat. Mai mult, spre sfarsitul lui 2008, clientii au primit notificari din partea bancii prin care erau instiintati ca perioada de aplicare a costului suplimentar va fi prelungita inca un an.

Decizia era motivata de mentinerea cerintelor BNR privind nivelul rezervelor minime obligatorii si de costurile ridicate pe cate bancile romanesti le suportau atunci cand se imprumutau pe pietele internationale.

In urma unei amenzi de la ANPC si a imbunatatirii "bruste" a condtiilor de finantare de pe pietele internationale, Volksbank a revenit insa la ganduri mai bune si a decis sa elimine acest cost incepand cu prima scadeta ulterioara datei de 15 mai.

Alte articole din Info banci

Info banci

Bancile din Romania, locul trei in UE la profitabilitate

Bancile din Romania sunt printre cele mai profitabile dintre cele din tarile membre ale Autoritatii Bancare Europene (ABE), reiese dintr-un raport al institutiei. Astfel, tara noastra se afla pe locul trei, din acest punct de vedere, dupa Bulgaria si Ungaria. Citeste mai mult

Neincrederea in banci, confirmata de Banca Mondiala

Neincrederea romanilor in banci reiese si dintr-un studiu realizat de Banca Mondiala pe mai multe tari din Europa si Asia Centrala. Potrivit documentului, doar 20% dintre romani au incredere in banci, comparativ cu aproximativ 55% dintre albanezi si 35% din cehi. Citeste mai mult

Opinii recente

de georgiana tana

"Asemenea altor persoane am incheiat atat eu cat si sotul meu un contract cu BCR BPL de economisire-creditare . (cel cu prima ..."

Facebook