Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Masinile second-hand revin la moda

Autor: Cristi Dudu |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Odata cu modificarea taxei platita la prima inmatriculare, vanzarile de masini second hand au prins viteza. Tranzactiile cu  autoturisme rulate au depasit de aproape doua ori vanzarile de masini noi in iulie, invers fata de ce s-a intamplat in prima parte a anului. Demararea programului Rabla a trecut neobservata.
 
In iulie 2008, a intrat in vigoare noua taxa de prima inmatriculare, denumita “taxa de poluare”. Daca in cazul vechii taxe, cei care doreau achizitionarea unui automobil second hand erau cei nemultumiti, dupa noile modificari, cei dezavantajati par a fi cumparatorii de masini noi.
 
Acest lucru se reflecta si in statisticile date publicitatii de catre Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. La nivelul anului 2007, media lunara a autovehiculelor achizitionate a fost de 36.000, preponderente fiind masinile noi a caror numar a fost de 2,5 ori mai mare decat cele second-hand. Cifrele s-au pastrat si pe primele 6 luni din 2008.
 
Odata cu aplicarea noilor reglementari, de la 1 iulie, se constata o crestere substantiala a numarului de autoturisme second hand inmatriculate. In total, au fost inmatriculate 58.261 de masini. Dintre acestea, insa, 63% repezinta masini second-hand si doar 37% masini noi.
 
Practic, tranzactiile pe piata second hand au depasit de doua ori vanzarile de masini noi. Diferenta foarte mare poate fi pusa si pe seama faptului ca multe persoane au amanat in ultimele luni cumpararea unei masini rulate pana la intrarea in vigoare a noii taxe.
 
Trebuie luat in calcul si faptul ca in luna iunie s-a demarat programul “Rabla”. Acest lucru ar trebui sa favorizeze achizitionarea de automobile noi. Presedintele AFM, Mihai Toti afirma ca in acest an, dupa numai 7 saptamani de derulare, 8.444 cetateni sunt beneficiari ai Programului.
 
Cert este ca ca noua taxa nu mai franeaza cererea de masini rulate ca inainte. Astfel, in cazul unui automobil Euro 4, cu o capacitate cilindrica de 1200 cm3 si o vechime de 4 ani se plateau, pana la 1 iulie 2008 nu mai putin de 1.000 de lei. Dupa normele actuale, costul s-a redus la 420 lei.
 
In cazul in care automobilul ar fi fost nou, taxa pentru poluare se ridica la aproximativ 630 de lei, fata de 490 lei cat s-ar fi incasat in cazul vechii taxe. Astfel, cumparatorii de masini noi platesc mai mult in prezent.
 

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Primele efecte ale eliminarii timbrului de mediu

Eliminarea timbrului de mediu, de la 1 februarie, isi arata primele efecte. In ianuarie, inmatricularile de masini rulate au fost practic sistate, pentru ca cei care au cumparat astfel de vehicule au asteptat eliminarea taxei. In schimb, dupa data mentionata, Registrul Auto Roman (RAR) si serviciul inmatriculari (DRPCIV) au fost luate cu asalt. Citeste mai mult

MFP insista cu programul Prima Masina, in ciuda insuccesului

Ministerul Finantelor Publice (MFP) mentine si in 2017 programul Prima Masina, desi in cei doi ani de derulare nu s-a dovedit a fi unul de succes. Plafonul alocat pentru acest an va fi insa redus la jumatate fata de anul trecut, la 50 de milioane de lei, si finantat din banii neutilizati in 2016. Citeste mai mult

Opinii recente

de Iudita Torok

"Dezinformare totala! Amavut un credit de nevoi personale cerut din 2006 . Am ramas in urma cu plata ratei si de atunci tot platesc ..."

Facebook