Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cum ne protejam impotriva atacurilor de pe internet ?

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Carduri

 

In ultima vreme, s-a observat un val de atacuri asupra clientilor care folosesc solutii de internet banking, iar sirul tentativelor de acest gen este de asteptat sa continue. Utilizatorii pot evita insa furtul datelor personale daca respecta cateva reguli de baza atunci cand navigeaza pe internet.
 
Deoarece internetul este o retea publica este important ca fiecare sa-si ia cateva masuri de siguranta atunci cand foloseste calculatorul. Prin luarea masurilor adecvate se pot reduce sansele ca cineva sa obtina datele personale si sa aiba acces la contul bancar.
 
Primul pas este de a intreba banca ce masuri de securitate a pus in practica si cum protejeaza transmiterea informatiilor atunci cand se acceseaza aplicatia de online banking. In general, bancile folosesc in acest sens site-uri securitizate - adresa URL incepe cu https - ceea ce inseamna ca informatiile sunt criptate. In plus, majoritatea browserelor de internet afiseaza in dreapta-jos simbolul un chei, avertizand utilizatorul ca intra pe un site securitizat.
 
Prin urmare, regula de baza este ca inainte de a transmite informatii personale, clientul sa verifice mai intai daca site-ul respectiv respecta conditiile minime de securitate. Aceleasi reguli se aplica si pentru e-mail, care nu este nicidecum o modalitate sigura de a comunica informatii confidentiale.
 
Inainte de a tasata numele de utilizator si parola, este bine sa verifici daca folosesti intradevar site-ul bancii. Impostorii creeaza de multe ori site-uri care arata la fel ca cel real, pacalind astfel clientii sa-si dezvaluie codurile de acces.
 
Totodata, este bine ca atunci cand se acceseaza aplicatia bancii sa fie deschisa o singura fereastra de browser. Iar, imediat ce s-au incheiat tranzactiile, clientul trebuie sa iasa de pe site-ul bancii.
 
Alegerea cu atentie a parolei este un alt mijloc prin care se pot evita fraudele. In general, sunt recomandate parolele formate dintr-o combinatie de litere si cifre. In plus, clientii sunt sfatuiti sa-si schimbe regulat parola, de exemplu, la un interval de trei luni. Pe de alta parte, trebuie evitate parolele care sunt usor de ghicit, cum ar fi numele mic, ziua de nastere sau seria de buletin.
 
De asemenea, clientii sunt sfatuiti sa verifice cu atentie in fiecare luna extrasul de cont si sa semnaleze bancii orice eroare aparuta.
 
In cazul in care o persoana a suferit o frauda, primul lucru pe care trebuie sa-l faca este sa anunte banca. Dupa acest moment, banca este responsabila pentru toate pierderile aparute. Insa, chiar si s-au produs pagube pana la momentul notificarii, clientul are dreptul sa ceara bancii o despagubire, conform reglementarilor BNR. Paguba care poate fi suportata de client este de cel mult echivalentul a 150 euro, iar dincolo de acest prag banca este obligata sa suporte orice pierdere. Insa, daca se dovedeste ca utilizatorul a actionat cu neglijenta, atunci banca nu mai are nici o raspundere.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook