Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sistemele de navigatie: portabile sau integrate?

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Desi pe primul loc este confortul atunci cand se alege un autoturism, functiile utile pe care le ofera acesta nu sunt deloc neglijate, una dintre cele mai dorite fiind sistemul de navigatie GPS. Aici clientii au de ales intre un sistem integrat din fabrica destul de scump si unul portabil, dar mult mai ieftin.
 
In general, costurile unui astfel de sistem integrat in calculatorul de bord al masinii sunt destul de mari, mai ales ca pana nu demult acestea erau cunoscute ca fiind componentele de lux ale listei de dotari optionale. De asemenea, nu toti producatorii au disponibila pentru acest sistem harta tarii noastre. Avantajul este unul de design si functionalitate, avand in vedere ca sistemul include un display generos in cele mai multe cazuri.
 
Uitandu-ne la primele 5 cele mai vandute marci din Romania conform statisticilor APIA, observam ca nu toate ofera in lista de optionale astfel de sisteme de navigatie. Atat Dacia cat si Renault, care ocupa primele doua locuri pe podium, nu au disponibile astfel de dotari pentru modelele comercializate in Romania. Skoda insa ofera, atat pentru modelul Octavia cat si pentru modelul Superb, sisteme de navigatie GPS contra unui cost de 1.180 euro fara TVA, respectiv 1.252 euro fara TVA.
 
De asemenea, Seat a pus la punct pentru toate modelele gamei o astfel de optiune preturile fiind situate in intervalul 951 euro fara TVA pentru modelul Leon si 1.994 euro fara TVA in cazul in care se doreste modelul Toledo. In ceea ce priveste marca Opel, si aici modelele pot fi echipate cu sisteme de navigatie prin satelit. Costurile unei astfel de dotari ajunge, de exemplu, pana la aproape 1.500 euro fara TVA in cazul modelului Astra.
 
Speculand potentialul de dezvoltare al pietei in zona sistemelor de navigatie, si datorita faptului ca nu multi clienti isi permit un asemenea sistem integrat in calculatorul de bord, producatorii de pe piata IT au lansat versiuni portabile ale acestor sisteme. In majoritatea cazurilor, acesti “copiloti” portabili au preturi mai scazute decat ale versiunilor integrate, oferind in mare parte si harti care includ Romania. Cu toate acestea, acuratetea unui sistem portabil este cu siguranta mai scazuta decat cea a unuia integrat in calculatorul de bord al autoturismului.
 
In cazul sistemelor portabile, trebuie tinut cont ca pe langa sistemul propriu-zis mai trebuie achizitionate separat si hartile dorite. Cele mai ieftine astfel de sisteme isi situeaza pretul undeva in jurul a 850 lei, adica aproximativ 232 Euro, putand insa sa ajunga si pana la 3.000 lei in cazul celor profesionale. La aceste costuri se adauga inca aproximativ 500 lei daca se doreste doar harta Romaniei sau 900 lei daca se opteaza pentru harta intregii Europe.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Sperante pentru consumatorii europeni in scandalul Dieselgate

Consumatorii europeni, afectati de scandalul Dieselgate, in care este implicat producatorul auto Volkswagen (VW) ar putea primi sprijin pentru a obtine despagubiri. Dupa mai multe interventii ale oficialilor europeni pe aceasta tema, si Agentiile nationale pentru protectia consumatorilor dau semne ca vor sa se implice. Citeste mai mult

Creste valoarea tichetului Rabla

Programul Rabla de anul acesta vine cu un tichet de o valoare mai mare. Aceasta va creste de la 6.500 la 8.000 de lei pentru fiecare masina data la casat. Anuntul a fost facut de ministrul Mediului, Daniel Constantin. Acesta a precizat ca, cel mai probabil, programul va incepe in aprilie. Citeste mai mult

Opinii recente

de Vasile Dorel Suciu

"Am un credit in chf acum am primit o oferta de reducere a soldului si conversia in lei a creditului cu garantie imobiliar? ..."

Facebook