Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sistemele de navigatie: portabile sau integrate?

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Desi pe primul loc este confortul atunci cand se alege un autoturism, functiile utile pe care le ofera acesta nu sunt deloc neglijate, una dintre cele mai dorite fiind sistemul de navigatie GPS. Aici clientii au de ales intre un sistem integrat din fabrica destul de scump si unul portabil, dar mult mai ieftin.
 
In general, costurile unui astfel de sistem integrat in calculatorul de bord al masinii sunt destul de mari, mai ales ca pana nu demult acestea erau cunoscute ca fiind componentele de lux ale listei de dotari optionale. De asemenea, nu toti producatorii au disponibila pentru acest sistem harta tarii noastre. Avantajul este unul de design si functionalitate, avand in vedere ca sistemul include un display generos in cele mai multe cazuri.
 
Uitandu-ne la primele 5 cele mai vandute marci din Romania conform statisticilor APIA, observam ca nu toate ofera in lista de optionale astfel de sisteme de navigatie. Atat Dacia cat si Renault, care ocupa primele doua locuri pe podium, nu au disponibile astfel de dotari pentru modelele comercializate in Romania. Skoda insa ofera, atat pentru modelul Octavia cat si pentru modelul Superb, sisteme de navigatie GPS contra unui cost de 1.180 euro fara TVA, respectiv 1.252 euro fara TVA.
 
De asemenea, Seat a pus la punct pentru toate modelele gamei o astfel de optiune preturile fiind situate in intervalul 951 euro fara TVA pentru modelul Leon si 1.994 euro fara TVA in cazul in care se doreste modelul Toledo. In ceea ce priveste marca Opel, si aici modelele pot fi echipate cu sisteme de navigatie prin satelit. Costurile unei astfel de dotari ajunge, de exemplu, pana la aproape 1.500 euro fara TVA in cazul modelului Astra.
 
Speculand potentialul de dezvoltare al pietei in zona sistemelor de navigatie, si datorita faptului ca nu multi clienti isi permit un asemenea sistem integrat in calculatorul de bord, producatorii de pe piata IT au lansat versiuni portabile ale acestor sisteme. In majoritatea cazurilor, acesti “copiloti” portabili au preturi mai scazute decat ale versiunilor integrate, oferind in mare parte si harti care includ Romania. Cu toate acestea, acuratetea unui sistem portabil este cu siguranta mai scazuta decat cea a unuia integrat in calculatorul de bord al autoturismului.
 
In cazul sistemelor portabile, trebuie tinut cont ca pe langa sistemul propriu-zis mai trebuie achizitionate separat si hartile dorite. Cele mai ieftine astfel de sisteme isi situeaza pretul undeva in jurul a 850 lei, adica aproximativ 232 Euro, putand insa sa ajunga si pana la 3.000 lei in cazul celor profesionale. La aceste costuri se adauga inca aproximativ 500 lei daca se doreste doar harta Romaniei sau 900 lei daca se opteaza pentru harta intregii Europe.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook