Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Noua propunere de taxa auto va avantaja masinile Euro 3

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Nivelul taxei auto inregistreaza reduceri de pana la 30% pentru masinile de import cu norme de poluare Euro 3, conform noii propuneri a guvernului. In schimb, cumparatorii de masini dotate cu Euro 4 vor plati mai mult decat in prezent.
 
Metoda de calcul propusa a taxei de poluare ia in considerare emisiile de CO2 exprimate in g/kg, capacitatea cilindrica a masinii precum si vechimea acesteia. Un lucru nou este legat de cota de reducere a taxei, care creste odata cu vechimea masinii. Asadar, cu cat autovehiculul importat este mai vechi, cu atat cota de reducere a taxei pe poluare este mai mare.
 
In conditiile in care se doreste achizitionarea unui automobil Euro 4 cu o capacitate cilindrica de 1600 cm3 si o vechime de 3 ani, nivelul propus al taxei este de 414 euro. Presupunand ca emisiile de CO2 sunt de 200 g/kg, constatam o crestere de 20% in comparatie cu nivelul actual care este de 345 euro. Acelasi lucru se intampla si in cazul in care vechimea creste la 5 ani, diferenta intre taxa propusa si cea actuala fiind tot de 20%, nivelul urcand de la 297 euro la 357 euro.
 
Nu avem aceeasi situatie insa in cazul in care norma de poluare este mai scazuta, iar vechimea este mai mare, deoarece in aceste conditii nivelul taxei va scadea. Daca alegem un autoturism Euro 3, vechi de 10 ani, cu o capacitate cilindrica de 2000 cm3 si cu un nivel al emisiilor CO2 de 200 g/kg vom constata ca taxa scade, chiar daca aproape insesizabil, de la 1000 euro in momentul de fata pana la 986 euro.
 
Cea mai mare scadere o observam in cazul in care chiar daca autoturismul indeplineste norme Euro 3, vechimea fiind de 5 ani, iar capacitatea cilindrica de 1600 cm3. Folosind noul mod de calcul propus, taxa pe poluare are un nivel de aproximativ 695 euro in conditiile in care varianta anterioara atingea nivelul de 990 euro, inregistrand astfel o scadere de 30%.
 
Un alt aspect demn de mentionat se refera la faptul ca atunci cand un autovehicul pentru care a fost achitata taxa de prima inmatriculare este scos din parcul national, proprietarul detinand actele doveditoare, se restituie valoarea reziduala a taxei achitate. Aceasta valoare reziduala este de fapt taxa care ar fi fost platita pentru autovehiculul respectiv daca acesta ar fi fost inmatriculat in momentul scoaterii din parcul national.
 
Potrivit ordonantei emise de executiv, sumele colectate din aplicarea noii taxe de poluare vor fi folosite pentru a finanta proiecte de protectie a mediului cum ar fi stimularea innoirii parcului auto national sau realizarea de spatii verzi pentru imbunatatirea calitatii mediului. Taxa va fi instituita asupra tuturor autovehiculelor aduse in tara pentru a fi inmatriculate si care nu au mai fost niciodata inmatriculate pe teritoriul Romaniei.
 
Exista insa si exceptii de la aceasta regula a aplicabilitatii taxei, unele autoturisme cu regim special fiind scutite de necesitatea achitarii acesteia. Printre exceptii se numara autovehiculele apartinand misiunilor diplomatice si oficiilor consulare care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, autoturismele destinate utilizarii de catre fortele armate, de politie sau de pompieri, precum si cele necesare serviciilor de ambulanta si medicina.
 

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Soferii care au platit taxele auto, buni de plata din nou

Sistemul care urmeaza sa inlocuiasca timbrul de mediu pe piata auto pare a prinde contur. Ministerul Mediului a elaborat un proiect, care presupune introducerea unor abtibilduri (stikere) colorate, care sa faca distinctia intre autoturisme in functie de nivelul de poluare al acestora. Citeste mai mult

Sperante pentru consumatorii europeni in scandalul Dieselgate

Consumatorii europeni, afectati de scandalul Dieselgate, in care este implicat producatorul auto Volkswagen (VW) ar putea primi sprijin pentru a obtine despagubiri. Dupa mai multe interventii ale oficialilor europeni pe aceasta tema, si Agentiile nationale pentru protectia consumatorilor dau semne ca vor sa se implice. Citeste mai mult

Opinii recente

de RBLSucks Daniel

"Foarte trista experienta. Pe langa faptul ca am stat aproximativ o ora in sediul din Pipera (adresa RBL este fictiva oricum), la secretariat ..."

Facebook