Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Noua propunere de taxa auto va avantaja masinile Euro 3

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Nivelul taxei auto inregistreaza reduceri de pana la 30% pentru masinile de import cu norme de poluare Euro 3, conform noii propuneri a guvernului. In schimb, cumparatorii de masini dotate cu Euro 4 vor plati mai mult decat in prezent.
 
Metoda de calcul propusa a taxei de poluare ia in considerare emisiile de CO2 exprimate in g/kg, capacitatea cilindrica a masinii precum si vechimea acesteia. Un lucru nou este legat de cota de reducere a taxei, care creste odata cu vechimea masinii. Asadar, cu cat autovehiculul importat este mai vechi, cu atat cota de reducere a taxei pe poluare este mai mare.
 
In conditiile in care se doreste achizitionarea unui automobil Euro 4 cu o capacitate cilindrica de 1600 cm3 si o vechime de 3 ani, nivelul propus al taxei este de 414 euro. Presupunand ca emisiile de CO2 sunt de 200 g/kg, constatam o crestere de 20% in comparatie cu nivelul actual care este de 345 euro. Acelasi lucru se intampla si in cazul in care vechimea creste la 5 ani, diferenta intre taxa propusa si cea actuala fiind tot de 20%, nivelul urcand de la 297 euro la 357 euro.
 
Nu avem aceeasi situatie insa in cazul in care norma de poluare este mai scazuta, iar vechimea este mai mare, deoarece in aceste conditii nivelul taxei va scadea. Daca alegem un autoturism Euro 3, vechi de 10 ani, cu o capacitate cilindrica de 2000 cm3 si cu un nivel al emisiilor CO2 de 200 g/kg vom constata ca taxa scade, chiar daca aproape insesizabil, de la 1000 euro in momentul de fata pana la 986 euro.
 
Cea mai mare scadere o observam in cazul in care chiar daca autoturismul indeplineste norme Euro 3, vechimea fiind de 5 ani, iar capacitatea cilindrica de 1600 cm3. Folosind noul mod de calcul propus, taxa pe poluare are un nivel de aproximativ 695 euro in conditiile in care varianta anterioara atingea nivelul de 990 euro, inregistrand astfel o scadere de 30%.
 
Un alt aspect demn de mentionat se refera la faptul ca atunci cand un autovehicul pentru care a fost achitata taxa de prima inmatriculare este scos din parcul national, proprietarul detinand actele doveditoare, se restituie valoarea reziduala a taxei achitate. Aceasta valoare reziduala este de fapt taxa care ar fi fost platita pentru autovehiculul respectiv daca acesta ar fi fost inmatriculat in momentul scoaterii din parcul national.
 
Potrivit ordonantei emise de executiv, sumele colectate din aplicarea noii taxe de poluare vor fi folosite pentru a finanta proiecte de protectie a mediului cum ar fi stimularea innoirii parcului auto national sau realizarea de spatii verzi pentru imbunatatirea calitatii mediului. Taxa va fi instituita asupra tuturor autovehiculelor aduse in tara pentru a fi inmatriculate si care nu au mai fost niciodata inmatriculate pe teritoriul Romaniei.
 
Exista insa si exceptii de la aceasta regula a aplicabilitatii taxei, unele autoturisme cu regim special fiind scutite de necesitatea achitarii acesteia. Printre exceptii se numara autovehiculele apartinand misiunilor diplomatice si oficiilor consulare care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, autoturismele destinate utilizarii de catre fortele armate, de politie sau de pompieri, precum si cele necesare serviciilor de ambulanta si medicina.
 

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook