Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancile nu au solutii concrete pentru IMM-urile aflate in dificultate

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: IMM

 

In conditiile in care autoritatile cauta solutii pentru a reesalona datoriile IMM-urilor, bancile nu se prea intrec in a gasi rezolvare pentru cei care au probleme la rambursarea creditelor. Doar doua banci au anuntat solutii concrete si strategii in acest sens, restul limitandu-se la a declara ca vor analiza situatiile de la caz la caz.
 
Banca Transilvania a anuntat de curand un pachet anti-criza pentru clientii IMM care au credite in derulare si intampina dificultati in rambursarea ratelor lunare.
 
Aceste solutii presupun reducerea ratelor cu pana la 80%, timp de maximum 12 luni in cazul creditelor imobiliare, si amanarea platii ratelor in cazul creditelor negarantate.
 
Produsul este unul standardizat si se acordata doar companiilor care inregistreaza anumite conditii, printre care:
  • intarzieri la plata ratelor mai mici de 30 zile;
  • scaderea cifrei de afaceri de maxim 50% pe an;
  • fara datorii la stat mai mari de 60 zile;
  • maxim 6 incidente in Centrala Incidentelor de Plati in ultimele 6 luni.
"Mi-as fi dorit ca mult mai multe banci sa fi facut acest lucru, a declarat Constantin Nita", ministrul IMM-urilor, Comertului si Mediului de Afaceri, referindu-se la produsul lansat de Banca Transilvania.
 

OTP ia masuri preventive

 
Pe data de 9 martie, OTP Bank a demarat un program de consiliere pentru toti clientii IMM, pentru a analiza situatia portofoliului si a identifica problemele cu care se confrunta acestia.
 
Astfel, companiile care desfasoara activitati in domeniile cele mai afectate, spre exemplu constructii sau auto, vor fi contactate in mod direct de banca, din proprie initiativa.
 
Aceeasi strategie se va aplica si pentru IMM-urile care au inregistrat restante in ultima perioada. Ele vor fi contactate de un reprezentant OTP Bank pentru a gasi solutii.
 
Chiar si in cazul in care totul merge bine, OTP Bank este proactiva si recomanda clientilor sa ia legatura cu un consilier si sa prezinte ultimele situatii financiare, planurile pentru urmatoarele 12 luni si capacitatea de rambursare pe care o va avea in viitorul apropiat.
 
Solutiile gasite de banca pentru cei cu probleme se inscriu in trendul general. Astfel, acestia pot beneficia de diminuarea ratei lunare de plata prin extinderea perioadei de rambursare.
 
De asemenea, este posibila reducerea datoriei lunare pentru o perioada de 12 luni, iar diferenta se reporteaza si va fi platita la finalul perioadei de gratie.
 

Unele banci nu cred ca ar fi probleme...

 
Restul bancilor nu prea au pus la punct programe concrete. "Vom analiza situatia de la caz la caz si asteptam clientii care au probleme sa ne contacteze",  declara la unison oficialii din sectorul bancar.
 
Exprimarea este oarecum vaga si nu aduce nimic nou fata de solutiile pe care bancile le acordau si in urma cu unul sau doi ani, cand activitatea economica nu era afectata de o criza generala.
 
Mai mult, UniCredit Tiriac Bank nu vede necesara standardizarea unor produse anti-criza pentru proprii clienti, deoarece nu exista la nivelul portofoliului un trend generalizat de clienti IMM cu probleme.
 
"Clientii din zona IMM-urilor au avut pana acum lichiditati in contul curent si au putut sa isi onoreze datoriile", a precizat Rasvan Radu, directorul executiv al UniCredit Tiriac Bank.
 
"Raiffeisen Bank nu propune solutii standardizate pentru ca fiecare afacere este diferita prin specificul ei, iar dificultatile ce pot aparea prezinta particularitati diferite de la un caz la altul", a precizat  Laura Stoicescu, manager departament dezvoltare IMM in cadrul Raiffeisen Bank.
 
Ca solutii posibile, Stoicescu propune identificarea impreuna cu clientul a unei surse clare de rambursare, pastrand legatura constanta cu clientul si vizitand regulat afacerea acestuia in cazul in care se considera necesar.
 

…altele au promisiuni!

 
"Este si responsabilitatea noastra sociala sa sprijinim sectorul micro si al IMM-urilor si vom implementa in cel mai scurt timp masuri care sa vina in sprijinul societatilor care intampina dificultati in rambursarea imprumuturilor", au declarat reprezentantii Volksbank.
 
Si CEC Bank promite elaborarea unui pachet de masuri de sprijinire a IMM-urilor aflate in dificultate. Acesta urmeaza sa fie aprobat de conducerea bancii si pus in aplicare in cel mai scurt timp.

Alte articole din IMM

IMM

Ce facilitati aduce Legea preventiei firmelor?

Legea preventiei va acorda firmelor un termen de 90 de zile sa remedieze neregulile descoperite de agentii institutiilor de stat in cadrul controalelor. Facilitatea este valabila, insa, o singura data, pentru urmatorii trei ani de la primirea avertismentului. Lista contraventiilor pentru care va fi aplicata legea va include 396 de nereguli. Citeste mai mult

Noi succese impotriva spalarii banilor in UE

Cetatenii europeni vor avea acces la registrele care contin date despre proprietarii companiilor, fara a fi nevoiti sa demonstreze un ”interes legitim”. De asemenea, trusturile vor fi obligate la aceeasi transparenta ceruta firmelor, potrivit unor amendamente la Directiva europeana impotriva spalari banilor adoptate recent in Parlamentul European. Citeste mai mult

Opinii recente

de Mihai Petruta

"Dupa ce angajatii de la reprezenta Raiffeisen te conving sa inchei contract, altii se ocupa de tine doar prin telefon!! Nu am obtinut ..."

Facebook