Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sistemul ABS: dotare standard sau optionala?

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Campaniile impotriva vitezei excesive promoveaza condusul preventiv si atentia sporita la volan. Producatorii de automobile s-au aliniat standardelor in acest domeniu, majoritatea oferind in varianta standard a automobilelor diferite dotari de siguranta printre care cel mai cunoscut este sistemul ABS.
 
Fiind o abreviere a unui termen initial folosit in limba germana, “Antiblockiersystem”, ABS-ul reprezinta de fapt un sistem care impiedica blocarea completa a rotilor in momentul franarilor bruste pentru a pastra aderenta. Initial dezvoltat pentru avioane in anul 1929 de catre inginerul francez Gabriel Voisin, sistemul a fost pentru prima oara folosit pe un autoturism in anul 1960 pe masina de curse Ferguson P99. Desi ulterior a fost incercat pe masina de serie Ford Zodiac, prima varianta s-a dovedit a fi nu foarte folositoare si relativ costisitoare.
 
In forma sa finala, ABS-ul a fost promovat de catre firma Bosch in colaborare cu Mercedes-Benz in prima faza pe camioanele produse de acesta din urma, pentru ca mai apoi sa fie introdus pe modelul Clasa S din anul 1978. Primul producator de automobile care a introdus ABS-ul in varianta standard a masinilor produse a fost Ford, in anul 1985, atunci cand toata gama Scorpio era dotata cu un asemenea sistem.
 
Mecanismul de functionare are ca scop impiedicarea blocarii rotilor in momentul franarii pentru a garanta cat mai multa aderenta. Acest lucru este in principal folositor in momentul in care se franeaza in curba, deoarece ajuta la pastrarea traiectoriei dorite si a stabilitatii, lucru de altfel imposibil in circumstantele blocarii rotilor. De asemenea, in conditii de iarna, acest sistem impiedica alunecarea pe gheata sau pe polei si ajuta la pastrarea controlului asupra directiei autoturismului.  
 
Producatorii de autoturisme au incercat sa vina in intampinarea dorintelor cumparatorilor si sa previna orice fel de accident rutier prin introducerea acestui sistem de siguranta in lista dotarilor standard ale automobilelor produse. Pe piata din Romania, majoritatea autoturismelor sunt dotate cu un astfel de sistem, insa exista si cazuri in care acesta este prezent doar in lista de echipamente optionale.
 
Gamele C2 si C3 ale producatorului francez Citroen nu beneficiaza de aceasta dotare in varianta standard, pretul unui astfel de sistem de siguranta fiind de 250 de euro. De asemenea, modelul Berlingo Multispace al aceluiasi producator beneficiaza de aceasta optiune doar ca dotare optionala la un pret de 419 euro. Al doilea producator francez de automobile, Peugeot, ofera de asemenea ca dotare optionala sistemul ABS pentru modelul 206 contra unei sume de 436 euro.
 
O alta firma care nu include sistemul ABS in dotarea standard este Ford. Gamele Fiesta si Fusion nu dispun de un asemenea sistem, pretul echiparii masinii dorite cu ABS fiind de 252 respectiv 567 euro. Singurul model Volkswagen care nu beneficiaza in standard de acest echipament este Polo. In conditiile in care se doreste echiparea masinii cu ABS, trebuie achitata suma de 357 de euro.
 
In conditiile unei mai bune desfasurari a traficului rutier si a sporirii gradului de siguranta, procentul firmelor producatoare de automobile care ofera astfel de echipamente in dotarea de baza a masinilor produse ar trebui sa ajunga la peste 95%. Chiar daca in momentul de fata aceste sisteme sunt disponibile pentru unele modele doar ca dotare optionala, clientii ar trebui incurajati inspre achizitionarea lor pentru a creste siguranta rutiera.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook