Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Serviciile bancare dezamagesc consumatorii in toata Europa

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Info banci

 

Trei sectoare de servicii importante pentru consumatori – sectorul energetic, serviciile bancare si transportul (trenurile, autobuzele si tramvaiele) – produc cele mai multe probleme pentru consumatori, se arata intr-un raport al Comisiei Europene.

Acesta este cel de-al doilea raport al Comisiei Europene care analizeaza peste 20 de sectoare de bunuri si servicii in functie de 5 indicatori cheie:

  • Preturile
  • Posibilitatea de a schimba furnizorul
  • Satisfactia clientilor
  • Reclamatiile
  • Siguranta
 
Obiectivul raportului este de a identifica momentele in care pietele prezinta un risc inalt de a nu functiona in mod adecvat pentru consumatori. Iar, „practicile tarifare existente in sectorul bancar merita fara indoiala atentia noastra”, se arata in comunicatul oficial.
 

Dobanzile cresc inegal

 
Comisia Europeana este nemultumita ca atat comisioanele bancare, cat si ratele dobanzilor difera considerabil si in mod inexplicabil intre statele membre.

De exemplu, ratele dobanzilor pentru creditele de consum, ajustate pentru o perioada cuprinsa intre 1 si 5 ani, s-au modificat in intervalul analizat cu 0,21% in Suedia si 12,12% in Estonia, ceea ce evidentiaza existenta unor divergente cauzate de costului capitalului.

Totodata, serviciile bancare constituie un sector deosebit de problematic in ceea ce priveste comparabilitatea ofertelor, facilitatea de a schimba banca si realizarea efectiva a schimbarii.
 
In medie, 11% din utilizatorii serviciilor bancare de retail au schimbat banca in ultimii doi ani. Doar 9% din titularii de conturi curente au schimbat furnizorul; cei mai inclinati sa faca acest lucru - detinatorii de credite ipotecare sau de produse de investitii - reprezentau totusi numai un procent de 13%.
 

Piata energiei va fi monitorizata mai atent

Celelalte doua sectoare de care consumatorii sunt la fel de nemultumiti sunt cel al energiei si al transportului urban.

Dintre cele trei sectoare care produc cele mai multe probleme pentru consumatori, sectorul energetic este cel pentru care acestia cheltuiesc cel mai mult (5,7% din bugetul lor familial).

In cadrul sectorului energetic, cea mai mare parte din cheltuielile consumatorilor se indreapta catre electricitate (2,1%). Piata de comert cu amanuntul a electricitatii va face obiectul unui studiu de monitorizare, care va fi realizat in 2009 si se va concentra pe conditiile de consum ale gospodariilor in situatii specifice, de exemplu comparabilitatea ofertelor, practicile comerciale neloiale si modalitatile de facturare.

Consumatorii cei mai putin satisfacuti si care intampina cele mai multe probleme sunt cei care utilizeaza serviciile de transport urban si extraurban (autobuzele, trenurile, tramvaiele): mai putin de jumatate din consumatori sunt satisfacuti de aceste servicii.
 
Principalele motive de nemultumire sunt legate de nivelurile preturilor, de atractivitatea ofertelor comerciale, de facilitatile de cumparare si de atentia acordata consumatorilor. Un consumator din patru a intampinat probleme cu aceste servicii si a depus o reclamatie.

Alte articole din Info banci

Info banci

Isarescu: Credibilitatea bancilor s-a erodat in ultimii ani

Credibilitatea bancilor in ochii clientilor s-a erodat in ultimii ani, iar numarul litigiilor in care acestea sunt implicate le afecteaza capitalul, sustine guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu. El sfatuieste bancile sa isi cultive clientii si sa inceapa educatia financiara cu omul de la ghiseu. Citeste mai mult

Romanii prefera interactiunea umana la banca

Consumatorii romani de produse si servicii financiare sunt mai reticenti decat cei din alte tari cand vine vorba de interactiunea complet digitala cu o institutie financiara. Romanii prefera in mare masura interactiunea cu un angajat al bancii si declara ca au mai mare incredere intr-o banca cu sucursale. Citeste mai mult

Opinii recente

de Aristeidis Karamessinis

"Client Premium Banking, am depus o solicitare pentru credit ipotecar vizitand reprezentantul premium banking la agentia Amzei - Bucuresti. Am solicitat pre-aprobarea creditului ..."

Facebook