Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Factura electronica asteapta de 2 ani sa devina realitate

Autor: Mirela Cojoc |

Publicat in: Carduri

 

Utilizarea facturilor electronice in locul celor pe suport hartie ar aduce atat companiilor cat si consumatorilor o scadere semnificativa a costurilor si a timpilor de transfer. Pentru a completa cadrul legislativ singurul element necesar este emiterea de catre Ministerul Finantelor a normelor de aplicare a legii.

Serviciile de facturare electronica sunt parte a serviciilor aditionale optionale din SEPA - Single Euro Payment Area. Acestea presupun inlocuirea facturii printate pe hartie cu un inscris in format electronic, transmis prin intermediul unui operator specializat.

Astfel, in special in conditiile in care factura este emisa de un furnizor aflat la o distanta mare fata de client, emiterea acesteia si transmiterea in format electronic presupune eliminarea intarzierilor si a ricului de a nu ajunge la destinatar.

De asemenea, este important de subliniat faptul ca facturarea electronica atrage o reducere a costurilor de aproximativ 60-80%, comparativ cu procesarea traditionala pe suport hartie a acestora.

Facturarea electronica aduce economii semificative statului



Danemarca este prima tara care a actionat in avantajul facturarii electronice. Administratia publica daneza a impus utilizarea acestui serviciu inca din februarie 2005.

Aproximativ 15 milioane de tranzactii, procesate anterior pe suport hartie, sunt acum manevrate electronic. Conform declaratiilor reprezentantilor guvernului danez, aproximativ 100 milioane euro au fost economisiti in primii 3 ani.

In Suedia, incepand cu luna iulie 2008, administratia publica utilizeaza exclusiv servicii de facturare electronica, iar in Finlanda, termenul limita de adoptie exclusiva a facturarii electronice este sfarsitul anului 2009.

Alte 10 tari din Uniunea Europeana au trasat termene limita pentru utilizarea obligatorie a facturarii electronice in cadrul administratiilor publice. Printre acestea, Polonia utilizeaza facturarea electronica pe piata de retail, iar Franta si Marea Britanie in domeniile utilitatilor.

Conform studiilor efectuate la nivel european, pentru anul 2008 s-a inregistrat o crestere a numarului de utilizatori de factura electronica, de la 20,2 milioane în 2007, la 24,3 milioane în 2008 la nivel de emitent, numarul acestora fiind mult mai mare daca luam in calcul si receptorii.

Romania – la inceput de drum



Cadrul legal pentru emiterea de facturi electronice a fost adoptat in Romania in urma cu 2 ani, prin Legea nr. 260/2007. In 2008, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale a publicat normele de omologare a sistemelor informatice destinate operatiunilor de emitere a facturilor in forma electronica.

Singurul element care mai este necesar pentru completarea cadrului legislativ in domeniu il constituie normele metodologice aferente Legii nr. 260 ce trebuie emise de catre Ministerului Finantelor Publice.

Normele lipsesc, infrastructura exista



Chiar daca inca mai sunt necesare detalii privind modul in care facturarea electronica va deveni realitate, pe piata exista deja operatori care ofera platforme informatice privind acest serviciu.

Unul dintre acesti operatori este Transfond, care a initiat, in 2008, proiectul de facturare electronica.

e-Factur@ este un serviciu ce inlocuieste procesul de emitere (si transmitere) al facturilor in format clasic pe hartie, pentru a imbunatati automatizarea proceselor, reducand astfel costurile si timpii de procesare, in conditiile mentinerii unui nivel al serviciilor de inalta calitate.

Serviciul oferit de catre Transfond vine in intampinarea nevoii emitentilor de facturi de a-si monitoriza, accelera, fluidiza si controla fluxurile de numerar, asigurand schimbul electronic de documente intre furnizor si beneficiar, precum si procesele relevante facturarii electronice printr-un sistem rapid, intr-un mediu complet securizat.

Transfond este operatorul Sistemului Electronic de Plati si furnizor autorizat de servicii de Arhivare Electronica, in conformitate cu prevederile legii 135/2007.

Mirela Cojoc este specialist marketing in cadrul Transfond.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de georgiana tana

"Asemenea altor persoane am incheiat atat eu cat si sotul meu un contract cu BCR BPL de economisire-creditare . (cel cu prima ..."

Facebook