Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cumparaturile online vor atrage atentia marilor retaileri in 2009

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Managerii din industria e-commerce considera ca principala tendina din 2009 va fi reorientarea spre internet a marilor comercianti clasici, in contextul crizei financiare. Unii dintre retaileri vor fi chiar nevoiti sa-si inchida anumite locatii comerciale pentru a-si reduce costurile.
 
Comerciantii online mizeaza pe o crestere a vanzarilor in 2009, insa nu cu aceeasi intensitate din ultimii doi ani.
 
“Estimez ca ecommerce-ul va creste in 2009 raportat la comertul traditional, asa cum s-a intamplat si in anii trecuti, pentru ca aceasta tendinta este clara, determinata inclusiv de progresul tehnic”, a precizat Razvan Iancu, managing partener la www.cartepremium.ro.
 
El considera ca si marile branduri din retailul clasic vor apela la o reducere a cheltuielilor, inchizand din magazine si crescand vanzarile online.
 
“Cred ca este un moment bun pentru anumiti comercianti traditionali sa incerce sa se indrepte catre mediul online ca si platforma de vanzare, chiar daca produsele si serviciile oferite nu au in aparenta o legatura directa cu activitatea de e-commerce”, este de parere Marius Ghenea, presedintele PCfun.ro.
 
Ghenea subliniaza ca aceasta este o metoda de a castiga clienti noi pe canale inca neexploatate si de a reduce costurile vanzarii, ceea ce va fi problema cheie pentru comercianti in 2009.
 

Internetul se adapteaza mai usor la situatiile de criza

 
“Pentru magazinele online o perioada economica mai dificila poate aduce si oportunitati. Vanzarile din retailul clasic vor fi cu siguranta afectate, iar magazinele online pot profita de acest lucru atragand clientii in mediul online prin servicii mai bune, preturi mai mici si toate avantajele pe care mediul online le are fata de cel clasic”, este de parere directorul executiv de la GECAD ePayment, Carmen Sebe.
 
Preferintele consumatorilor se vor indrepta din ce in ce mai mult spre achizitiile online, deoarece prin caracteristicile lor raspund mai bine cererii normale intr-o perioada de criza, crede Marius Ghenea.
 
Razvan Iancu, apreciaza ca multe magazine online isi vor consolida pozitia, profitand si de disparitia unor magazine mai mici, care nu vor mai avea resursele necesare sa ramana deschise.
 
Alegerea unei strategii gresite poate fi de asemenea fatala pentru unele magazine. “Multi comercianti se lanseaza fara sa aiba un plan de afaceri pe termen lung, neglijand complet aspecte precum promovarea sau relatiile cu clientii. Acest lucru duce inevitabil la faliment. Nu cred insa ca vor exista magazine online cunoscute care sa dea faliment ca urmare a crizei”, a subliniat Carmen Sebe.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook