Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Taxa de prima inmatriculare devine ecologica

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Daca la inceput s-a plecat de la ideea unei taxe care sa impulsioneze achizitia de masini noi, avand in vedere ca tara noastra dispune de un parc auto destul de batran, acum s-a ajuns la varianta unei taxe ecologice care sa protejeze mediul si asa mult prea sufocat de traficul urban.
 
Comisia Europeana a declansat in luna martie a anului trecut procedurile legale pentru actionarea in justie a tarii noastre din cauza taxei de prima inmatriculare. In luna noiembrie, acestea au intrat in a doua faza, premergatoare actionarii tarii noastre la Curtea Europeana de Justitie, autoritatile romane avand la dispozitie numai doua luni din acel moment pentru a rezolva situatia. Asadar, executivul a pus la punct un nou mod de calcul al taxei, sperand ca oficialii europeni vor fi de acord cu modificarile propuse.
 
Propunerea este ca aceasta taxa sa se calculeze in functie de capacitatea cilindrica a autovehiculului achizitionat, de vechimea lui si de normele de poluare. Astfel, cu cat masina este mai veche si capacitate cilindrica mai mare, implicit poluand mai mult, nivelul taxei creste. Noua procedura pe care oficialii Guvernului o propun are la baza un mod de calcul legat de capacitatea de poluare a masinii pe intreaga durata de viata.
 
Cu toate ca se plecase de la ideea impulsionarii achizitiei de masini noi, modificarile aduse formulei de calcul vor aduce reduceri de doar cateva procente in cazul taxei platite pentru o masina noua, in timp ce pentru masinile cu vechime de peste 20 ani, nivelul va scadea cu pana la 90%. In concluzie, se renunta la ideea unei taxe pentru innoirea parcului auto in favoarea celei ecologice.
 
Conform noii teorii, o masina cu o vechime de peste 5 ani, chiar daca detine un certificat de poluare Euro 2, are durata de viata mai redusa, in timp ce un automobil nou cu Euro 4 va fi folosit pe o perioada mai mare de timp, poluand mai mult. Pentru a evidentia diferentele, putem lua in considerare un automobil cu o capacitate cilindrica in intervalul 1.600 cm3 – 2000 cm3 care detine certificat de poluare Euro 4 si un acelasi tip de automobil care detine certificat de poluare Euro 2. In primul caz, reducerea aplicata va fi de aproximativ 40%, in timp ce in cel de-al doilea caz, taxa va scadea cu pana la 80%.
 
In concluzie, chiar daca autoritatile au facut modificari asupra taxei de prima inmatriculare, cei care doresc cumpararea unei masini vor fi nevoiti in continuare sa o achite. Mai avantajati, in cazul in care se aproba aceste modificari, vor fi cei care nu isi doresc achizitionarea unui autoturism nou.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Programele Rabla si Rabla Plus demareaza in mai

Persoanele interesate sa participle la programele Rabla, se vor putea inscrie in program in luna mai. Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a anuntat ca cele doua variante ale programului, Rabla Clasic si Rabla Plus, au fost aprobate, iar in zilele urmatoare va incepe validarea producatorilor si dealerilor de autovehicule. Citeste mai mult

Soferii care au platit taxele auto, buni de plata din nou

Sistemul care urmeaza sa inlocuiasca timbrul de mediu pe piata auto pare a prinde contur. Ministerul Mediului a elaborat un proiect, care presupune introducerea unor abtibilduri (stikere) colorate, care sa faca distinctia intre autoturisme in functie de nivelul de poluare al acestora. Citeste mai mult

Opinii recente

de Catalin Boiceanu

"Am avut nefericita ocazie sa solicit o oferta de leasing de la BCR Leasing, desi in prima faza lucrurie au functionat normal, am ..."

Facebook