Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bonusurile vor sa stimuleze plata cu cardul pe internet

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

La inceputul lunii decembrie, BRD si GECAD ePayment au lansat un card co-branded, care pune accent pe siguranta conferita utilizatorului atat la platile obisnuite, cat si pentru cele online. In plus, cardul beneficiaza de un sistem de bonusuri care, chiar daca nu este foarte generos, isi propune sa-i premieze pe fanii comertului online.
 
“Spre deosebire de majoritatea cardurilor din Romania care sunt cu banda magnetica, cardul cu cip BRD ePayment adauga un plus de securitate si la tranzactiile offline, neputand fi clonat”, afirma Manuela Stoica, PR&Communication Specialist la GECAD ePayment.
 
Stoica a tinut sa precizeze ca motivul pentru care acest card nu prezinta o utilizare exclusiv online consta in faptul ca GECAD ePayment a dorit sa ofere utilizatorilor romani un instrument complet de plata.
 
Astfel, potrivit acesteia, desi plata online beneficiaza de un grad de securitizare maxima prin inrolarea cardului in sistemul 3D Secure - la care se adauga solutia antifrauda ePayment - posesorii cardului ar fi trebuit sa detina cel putin un card in plus pentru platile clasice, la bancomate sau POS-uri.
 

Plata online este incurajata prin puncte de fidelitate

 
Pe langa accentul pus pe siguranta platilor, cardul ofera si un program de fidelitate detinatorilor acestuia.
 
In acest sens, clientii care achizitioneaza online produse din magazinele virtuale care au implementat solutia de comert electronic ePayment, vor primi si un numar de puncte de fidelitate.
 
Conform regulamentului, punctele se acorda in limita a 0,5% din suma platita, iar un punct valoreaza 0,01 lei. Spre exemplu, pentru un produs care costa 1.000 de lei, consumatorul primeste 500 de puncte, care reprezinta contravaloarea a 5 lei.
 
“Noi estimam un numar de aproximativ 2.000 de magazine online, din care peste 1.000 au implementat plata online prin card. Iar aproximativ 800 din acestea folosesc in prezent solutia ePayment”, spune Stoica.
 
Initial, GECAD – care va suporta integral costurile programului de fidelitate si de reduceri la magazinele partenere – a prevazut un buget total de 92.250 lei. Insa fondul va fi cel mai probabil suplimentat in cazul in care va fi necesar, afirma reprezentantii GECAD.
 

Bonusurile puteau fi mai generoase

 
Evident, faptul ca folosirea cardului la comerciantii virtuali din reteaua GECAD ePayment aduce bonusuri este de salutat. Pe de alta parte, insa, avand in vedere ca este vorba de un produs co-branded BRD-GECAD, era de asteptat ca acest produs sa fie mai atractiv pentru utilizatorii online decat orice alt card BRD.
 
Insa din pacate acest lucru nu se intampla. Astfel, bonusurile oferite celor care utilizeaza cardul de credit BRD Punct Card pe internet primesc un punct pentru fiecare leu cheltuit. Adica dublu fata de cat primesc atunci cand folosesc cardul co-branded. In plus, in cazul comerciantilor parteneri, se poate ajunge pana la 2,5 puncte bonus la fiecare leu cheltuit.
 
Mai mult, prin intermediul cardului BRD ePayment, consumatorii primesc puncte de fidelitate numai in cazul in care efectueaza plati in cadrul magazinelor online care utilizeaza solutia de comert electronic ePayment.
 

Punctele pot fi consumate initial doar in 16 magazine

 
Potrivit reprezentantilor GECAD ePayment, punctele de loialitate acumulate vor putea fi utilizate pentru inceput numai in 10 magazine online partenere programului de fidelitate.
 
Manuela Stoica a tinut totusi sa precizeze ca, pe viitor, orice comerciant care foloseste solutia ePayment, poate solicita sa devina partener in program.
 
In acest sens deja 6 magazine au facut demersurile necesare pentru a se alia programului, astfel ca pana la sfarsitul saptamanii numarul total al acestora se va ridica la 16.
 
Utilizatorii cardului co-branded beneficiaza si de reduceri intre 1% si 20% la aceste magazine, reduceri care sunt suportate tot de GECAD.
 
“Valoarea maxima posibila este de 20%, insa pentru fiecare tranzactie in parte, reducerea depinde de marja practicata de comerciant, care nu poate sa vanda sub pretul de achizitie. In interfata de plata, clientul poate vedea valoarea maxima a reducerii posibile pentru produsul achizitionat si poate decide cate puncte de fidelitate sa foloseasca”, a afirmat Stoica.
 
Contactat de Conso.ro, Marius Ciocan, managerul www.fungift.ro a precizat ca reducerea oferita de magazinul sau va fi intotdeauna la nivel maxim - 20%. In schimb, www.floridelux.ro si www.brazidecraciun.ro vor oferi un discount maxim de 10%. In plus, Marius Dosinescu, coordonatorul activitatii celor doua magazine, considera ca o reducere mai mare ar dauna imaginii magazinelor sale.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook