Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Avantajele leasingului pentru echipamente

Autor: Daniel Pausescu |

Publicat in: IMM

 

Leasingul reprezinta in Europa principala sursa de finantare a companiilor, cu precaderea din sectorul IMM-urilor, pentru investitiile in echipamente. In Romania insa, aceasta optiune de abia incepe sa prinda contur cu toate ca leasingul prezinta avantaje multiple fata de creditele bancare sau autofinantare.
 
In Germania, peste 70% din firmele mici si mijlocii prefera leasingul sau inchirierea pentru achizitionarea masinilor si utilajelor, urmand Austria cu peste 65% si Suedia cu 63%. In schimb, pentru România, principala sursa de finantare a afacerii si a proiectelor de investitii a ramas in continuare constituita de fondurile proprii sau credite bancare, foarte putine companii recurgand la leasing.
 
Acest procent este preponderent dominat de achizitia prin leasing a vehiculelor sub 3,5 tone, respectiv din gama autoturismelor, insa cota de piata echipamentelor si a vehiculelor comerciale creste din ce in ce mai mult.
 
Credit bancar sau leasing?                
 
Leasingul reprezinta o alternativa importanta pentru finantarea investitiilor, oferind o flexibilitate superioara, precum si conditii avantajoase.
 
In primul rand, utilizatorul intra imediat in posesie bunului si il poate exploata. De asemenea, nu se solicita garantii suplimentare asa cum se procedeaza in cele mai multe cazuri in situatia creditelor bancare pentru investitii.
 
Exista si o serie de avantaje fiscale si contabile. In primul rand, capitalul propriu se pastreaza liber deoarece finantarea investitiilor nu se face din fondurile societatii, acestea putand fi folosite pentru a acoperi alte nevoi.
 
Ratele platite la leasing sunt deductibile conform legislatiei in vigoare, putand fi asimilate cheltuielilor operationale.
 
La credit, in suma finantata este inclus TVA-ul, ceea ce inseamna aplicarea dobanzii la intreaga suma, pe cand la finantarea in leasing TVA-ul este platit gradual impreuna cu fiecare rata. Aceasta, desigur, in conditiile in care dobanda aplicata este identica.
 
Procedura de acordare
 
Procedura pentru finantarea in leasing este mai flexibila, adaptandu-se la specificul fiecarui proiect. In plus valoarea colateralului oferit este mai mare decat in cazul garantiilor bancare, acoperind in acest fel o parte mai mare a finantarii.
 
De asemenea, exista un grad sporit de flexibilitate in ceea ce priveste criteriile de acordare a finantarii prin leasing. Acest lucru este explicat prin faptul ca, echipamentul achizitionat ramane in proprietatea finatatorului, contractul de leasing fiind asimilat unuia de inchiriere.
 
Astfel, in cazul in care clientul nu isi mai onoreaza datoriile lunare, societatea de leasing poate valorifica bunul mult mai usor decat o banca, care ar fi fost obligata sa recurga la instanta pentru executarea silita.
 
Un element important pentru finantarea in leasing a echipamentelor il constituie libertatea de alegere a furnizorilor. Astfel, clientul alege tot ceea ce il priveste: furnizorul, produsul, negocieaza pretul de achizitie cu furnizorul, termenul de livrare, alege chiar si societatea de asigurare.
 
In cazul in care clientul solicita sugestii privind furnizori potentiali, societatea poate sa-i comunice o lista cuprinzatoare, la care sa poata apela si discuta direct.
 
Abordarea societatilor de leasing in general, si a Unicredit Leasing in particular, este una personalizata atat in ceea ce priveste clientul si proiectul de investitie al acestuia cat si in ceea ce priveste relatia cu furnizorul.
 
Daniel Pausescu este director de vanzari, Divizia Echipamente si Vehicule, UniCredit Leasing.

Alte articole din IMM

IMM

Care sunt contraventiile pentru care scapi de amenda la prima abatere?

Proiectul Legii Preventiei, indelung asteptata de mediul de afaceri, a fost pus in dezbatere publica. Documentul contine si lista cu cele 333 de contraventii care nu vor mai fi sanctionate decat cu avertisment si nu cu amenda daca este vorba de prima abatere, iar in 90 de zile se remediaza. Citeste mai mult

Ce facilitati aduce Legea preventiei firmelor?

Legea preventiei va acorda firmelor un termen de 90 de zile sa remedieze neregulile descoperite de agentii institutiilor de stat in cadrul controalelor. Facilitatea este valabila, insa, o singura data, pentru urmatorii trei ani de la primirea avertismentului. Lista contraventiilor pentru care va fi aplicata legea va include 396 de nereguli. Citeste mai mult

Opinii recente

de RBLSucks Daniel

"Foarte trista experienta. Pe langa faptul ca am stat aproximativ o ora in sediul din Pipera (adresa RBL este fictiva oricum), la secretariat ..."

Facebook