Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cardul de credit BRD: Punct si de la capat

Autor: Alin Iacob |

Publicat in: Carduri

 

BRD a lansat un card de credit, care este menit sa inlocuiasca experienta mai putin fericita reprezentata de fostul produs de gen, cardul Vivere. Denumirea noului produs, Punct Card, subliniaza faptul ca utilizarea lui la comercianti sau pe internet sau pentru plata de facturi la POS presupune si acumularea de puncte de fidelitate.
 
Punct Card este un card de credit emis sub sigla MasterCard, care poate fi achizitionat de clientii persoane fizice cu un venit lunar mai mare de 500 lei. 
 
Oficialii bancii afirma ca, spre exemplu, un client care dispune de un venit net de aproximativ 1.000 de lei, neafectat de alte obligatii lunare de plata, ar putea obtine o limita de credit situata in jurul valorii de 3.000 de lei. Indiferent de nivelul veniturilor clientului, limita maxima a liniei de credit atasata acestui card nu poate depasi 20.000 lei.
 
60 de zile pe banii bancii
 
Cardul de credit BRD este recomandat celor care obisnuiesc sa ramburseze integral suma cheltuita la comercianti pana la finalul perioadei de gratie. Si asta pentru ca Punct Card este produsul cu cea mai mare perioada de gratie de pe piata, de maximum 60 de zile.
 
Astfel, daca spre exemplu cineva cumpara un produs dintr-un magazin din tara sau din strainatate pe data de 1 iunie, va putea sa ramburseze bancii contravaloarea produsului respectiv pana la sfarsitul lunii iulie, fara sa trebuiasca sa plateasca nici un leu dobanda!
 
Din punct de vedere al costurilor, care trebuie sa-i intereseze pe cei care nu ramburseaza integral pana la scadenta sumele cheltuite pe card, produsul BRD se plaseaza intr-o zona relativ moderata: nu este nici cel mai ieftin de pe piata, dar nici cel mai scump.
 
Costuri rezonabile, rambursare “a la longue”
 
Dobanda anuala este de 22%, iar dobanda anuala efectiva (DAE) pentru un client cu o limita de credit de 3.000 de lei, in conditiile in care aceasta este utilizata integral, este de 26,4%.
 
Modalitatea de rambursare propusa de BRD este una simpla, care insa poate conduce si la acumularea de dobanzi semnificative daca nu este bine inteleasa. Astfel, cei care cheltuiesc intre 1 si 1.000 de lei trebuie sa ramburseze lunar cel putin 25 de lei, cei care utilizeaza intre 1.000 si 2.000 de lei, trebuie sa ramburseze lunar minimum 50 de lei, cei care consuma intre 2.000 si 5.000 de lei trebuie sa inapoieze lunar bancii cel putin 150 de lei, iar cei care depasesc suma de 5.000 de lei trebuie sa achite lunar minim 500 de lei.
 
Pentru o linie de credit de 3.000 de lei, pe care presupunem ca un client o cheltuieste integral intr-o luna pentru cumpararea de produse de la comercianti, acesta va trebui, conform grilei, sa ramburseze la scadenta numai 150 de lei. Aceasta rambursare acopera insa doar dobanda si aproximativ 3% din suma cheltuita.
 
Din acest motiv, cei care isi fac calculul ca prin intermediul unui card de credit pot avea acces mai facil la un credit trebuie sa tina cont si de faptul ca mentinerea unui comportament de plata care urmareste strict plata sumei minime va insemna suportarea unei rate a dobanzii semnificativ mai mare decat in cazul unui credit obisnuit de nevoi personale.
 
Platile prin card aduc si puncte de fidelitate
 
Prin Punct Card, BRD se alatura bancilor care promoveaza “recompensarea” clientilor care platesc prin card la comercianti cu puncte de fidelitate (Credit Europe Bank, Garanti Bank, etc.).
 
Punctele de fidelitate se acumuleaza pentru efectuarea de tranzactii la orice comerciant din tara sau din strainatate care afiseaza sigla MasterCard, pentru platile pe internet sau pentru platile de facturi la comerciantii din sistemul BRD inrolati in programul Simplis Facturi.
 
Tranzactiile efectuate la orice comerciant aduc clientului un punct pentru fiecare leu cheltuit pentru cumparaturi, respective 0,5 puncte pentru fiecare leu cheltuit pentru plata facturilor. Tranzactiile derulate la comerciantii parteneri (Domo, Praktiker, Paralela 45, Diverta, Agip, etc) aduc 2 sau 2,5 puncte de fidelitate pentru fiecare leu cheltuit in functie de suma cheltuita.
 
Punctele de fidelitate sunt transformate in bani potrivit algoritmului 1 punct de fidelitate = 0,005 lei, si cu ajutorul lor se pot face cumparaturi noi la comerciantii parteneri.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook