Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ANC pune la punct un sistem de solutionare a disputelor din comertul online

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Autoritatea Nationala pentru Comunicatii dezvaluie, intr-un studiu realizat de Link 2 eCommerce, ca va face apel la o noua modalitate de solutionare a disputelor survenite intre cumparatorii si comerciantii online. Proiectul ar urma sa fie finalizat in cursul anului urmator.
 
Metodele folosite in prezent pentru solutionarea problemelor cumparatorilor online nu au dat niciun rezultat, in special in cazul tranzactiilor transfrontaliere, se arata intr-un studiu pentru dezvoltarea comertului electronic, realizat de Link 2 eCommerce.
 
In consecinta, Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC) intentioneaza sa se implice in buna desfasurare a comertului online, asigurand un sprijin bazat pe un cod de conduita acceptat de magazinele online, a carui respectare sa fie certificata de un organism independent.
 
“ANC analizeaza si posibilitatea de a elabora, in colaborare cu industria si cu cei care cumpara online, un sistem alternativ de solutionare a disputelor survenite intre cumparatori si magazinele online. Acest sistem ar creste increderea cumparatorilor in comertul electronic, oferindu-le o modalitate mai simpla si mai rapida de solutionare a disputelor decat cele existente in prezent”, se precizeaza in comunicatul de presa ANC.
 

Autoritatile se inspira dupa modelul francez

 
Marian Peticila, director cabinet presedinte la ANC, afirma ca o modalitate de solutionare a disputelor ar putea consta in implementarea unei platforme pe internet dupa modele europene.
 
Un exemplu in acest sens poate fi modelul frantuzesc, lansat in 2003, sub denumirea de Mediatorul Internetului - Forumul de Drepturi pe Internet (www.mediateurdunet.fr).
 
„Medierea este disponibila pentru o categorie mai larga de servicii, care includ disputele intre un magazin de comert electronic si un consumator, dar si disputele intre doua persoane fizice cu privire la vanzarea unui produs prin sisteme de licitatie online”, a precizat Marian Peticila.
 
El a explicat ca una din parti poate sa ceara medierea conflictului doar daca a depus anumite eforturi pentru rezolvarea sa amiabila anterior. Medierea va avea loc, doar daca si cealalta parte din disputa consimte la acest mod de rezolvare a disputei.
 
Desi nu a facut public un calendar oficial de implementare, Marian Peticila este de parere ca in anul 2009 va fi finalizat proiectul.
 

Piata online este dominata de magazine IT&C

 
Cea mai mare parte a magazinelor online romanesti se axeaza in principal pe comercializarea produselor din sfera IT&C. In jur de 30% dintre site-uri vand jocuri pe calculator, jucarii, ceasuri si bilete la spectacole, 10% - carti si 10% - haine si accesorii, se mentioneaza in studiul Link 2 eCommerce.
 
Potrivit unui sondaj realizat cu ocazia studiului, peste 1.100 de respondenti au afirmat ca au cheltuit mai mult de 2.000 lei pe produse IT&C pe parcursul ultimelor 12 luni.
 
Peste 70% din cei care au cumparat online in ultimul an au devenit clienti fideli, revenind cu noi comenzi la acelaeasi magazine.
 
Studiul releva ca respondentii care nu au cumparat niciodata de pe internet invoca drept motive teama de a nu fi fraudat (37% dintre respondenti) si faptul ca produsele ar putea sa nu corespunda realitatii (42%).

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook