Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Magazinele online ar putea fi obligate sa plateasca despagubiri clientilor

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Comisia pentru piata interna si protectia consumatorilor a inaintat Comisiei Europene (CE) un proiect prin care solicita imbunatatirea serviciilor oferite de comerciantii virtuali. Propunerile urmaresc asigurarea unor tranzactii mai sigure pe internet si stabilirea unor despagubiri reale pentru consumatorii online.
 
Proiectul a fost inaintat de catre europarlamentarul Marian Zlotea, fostul presedinte al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. El sustine adoptarea unor masuri pentru protectia mai buna a persoanelor care efectueaza tranzactii online. Amendamentele vor fi incluse in Rezolutia pentru comertul electronic care urmeaza a fi adoptata.
 
“Miercuri am prezentat proiectul de aviz, iar pe 3-4 decembrie va fi intocmit raportul integral care va contine fiecare punct abordat separat. Tot atunci va avea loc si votul final”, a declarat pentru Conso.ro, Marian Zlotea.
 

Serviciile online au nevoie de mai multa credibilitate

 
Inca de la aparitia comertului online, o provocare foarte mare care a pus pe jar comerciantii din mediul online, dar si autoritatile de reglememtare a comertului electronic a fost sporirea increderii cumparatorilor.
 
Cu toate ca acest business a inceput sa prinda contur in majoritatea tarilor europene, in ultimul barometru al Comisiei Europene se arata ca problema cea mai mare a comertului online ramane totusi neincrederea afisata de cumparatori.
 
Astfel, in timp ce in Suedia, Finlanda si Danemarca, consumatorii prezinta cea mai mare incredere in comertul online, peste 60% dintre acestia optand pentru achizitionarea de produse pe internet, in tari ca Bulgaria si Romania, numarul cumparatorilor online nu depaseste 20% din totalul populatiei.
 
Marian Zlotea sesizeaza in proiectul de aviz ca “increderea, in special in cazul consumatorilor si al intreprinderilor mici si mijlocii, este esentiala pentru fructificarea tuturor posibilitatilor oferite de comertul pe internet”.
 
El sugereaza ca ar trebui sa se puna accent pe securitizarea tranzactiilor electronice impotriva hackerilor. O solutie eficienta ar fi insa, si oferirea unor despagubiri pentru consumatorii care se confrunta cu dificultati la plata produselor achizitionate pe internet.
 
“In momentul actual nu exista incredere in comertul electronic, iar acest lucru poate fi observat prin faptul ca in ultima perioada am primit foarte multe reclamatii de la consumatorii online. Astfel, cei care au fost victime ale unor hackeri, au facut achizitii de pe o pagina clonata sau au facut comanda de la un magazin si nu au primit produsele, vor fi despagubiti, indiferent de modalitatea aleasa de client ca plata”, a subliniat Zlotea.
 

Returnarea sumei platite ar putea deveni regula

 
Zlotea acuza nereguli incepand de la conditiile contractuale si chiar pana la probleme cu bancile. In ceea ce priveste despagubirea, aceasta ar putea consta in returnarea sumei platite.
 
De asemenea, cei care au fost lezati vor putea actiona in instanta infractorii in caz de necesitate.
 
Europarlamentarul roman considera ca gradul de incredere al populatiei poate fi semnificativ ridicat daca statele membre ar colabora in desfasurarea unor actiuni de educare.
 
De asemenea, acestea ar trebui sa promoveze mai mult cunoasterea legislatiei in vigoare.
 
“Pentru a asigura calitatea bunurilor oferite si achizitionate online, atat Comisia, cat si statele membre trebuie sa promoveze cunoasterea normelor comunitare privind libera circulatie a bunurilor, precum si cele referitoare la standardele aplicabile si la marcajul CE”, a adaugat Marian Zlotea.
 
Totodata, el recomanda statelor membre sa coopereze in ceea ce priveste dezvoltarea si implementarea unor programe de colaborare internationala la nivelul autoritatilor de supraveghere a pietei.
  
“Ne intereseaza ca internautii sa beneficieze de un tratament cat mai bun, insa in acelasi timp vrem sa gasim solutii ca si comerciantii si cumparatorii sa fie egali in drepturi”, a precizat Zlotea.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook