Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cum se implementeaza plata online prin card?

Autor: Marin Mitroi |

Publicat in: Carduri

 

Comertul online incepe sa prinda contur si in Romania si din ce in ce mai multi comercianti au inceput sa ofere clientilor si alternativa platii online prin card. Pentru aceasta insa, comerciantii trebuie sa studieze piata in ceea ce priveste alegerea modului de procesare a platilor.
 
Implementarea unui sistem de plata online prin card este foarte simpla, deoarece este necesara numai configurarea interfetei (mesajele) dintre site si sistemul nostru de e-commerce bazat pe standardul 3D Secure.

Pentru a putea beneficia de sistemul de plati online 3D Secure, administrat si operat de RomCard, o societate comerciala (un site) poate opta intre doua variante.
 
  • Varianta A. Este cazul in care comerciantul este configurat 3D Secure si lucreaza  direct cu banca acceptatoare. In acest caz comerciantul trebuie sa parcurga urmatorii pasi:

1. Comerciantul (site-ul) contacteaza una dintre cele cinci banci, care au fost certificate prin RomCard in sistemul 3D Secure, respectiv: BCR, Raiffeisen Bank, Unicredit Tiriac Bank, BRD sau Banca Transilvania, in vederea semnarii unui contract de procesare, care va include conditiile  comerciale in care se vor desfasura tranzactiile in viitor, precum si alte conditii tehnice de procesare.

Pentru aceasta, va recomandam sa contactati Serviciul comercianti din cadrul Departamentului de carduri (sediul central) al fiecarei banci.

2. Banca transmite catre RomCard contractul incheiat cu comerciantul in care se precizeaza termenii financiari (comisioane, taxe) si conditiile de procesare. Deci toate costurile de configurare de procesare vor fi negociate cu banca pe care o alegeti si nu cu RomCard.

In acest sistem sunt acceptate la plata toate tipurile de carduri (Visa si MasterCard) din orice zona a lumii.

3. RomCard inregistreaza contractul primit de la banca in baza de date si contacteaza comerciantul in vederea configurarii tehnice.

4. RomCard verifica si instruieste tehnic comerciantul. Comerciantul va primi o documentatie tehnica in vederea efectuarii unor configurari pe site in conformitate cu cerintele impuse de sistemul 3D Secure. Aceste configurari, care afecteaza partea de interfata dintre site si RomCard, se vor efectua sub indrumarea si controlul RomCard. In acest proces nu conteaza tipul de server utilizat sau modalitatea de realizare a site-ului.

In aceasta faza se pot realiza si anumite configurari de personalizare.

5. Cand configurarea site-ului este finalizata cu succes, va fi informata banca iar Comerciantul va fi transmis spre inregistrare la Visa si MasterCard. De regula, inrolarea la Visa sau MasterCard dureaza maxim doua saptamani, dupa care contractul devine operational, iar comerciantul poate accepta plati on-line in site-ul propriu.

Dupa cum am mentionat mai sus, costurile se negociaza prin contractul pe care il veti semna cu o banca si se vor plati tot catre banca respectiva. Tot cu banca se va discuta in detaliu si tipul de activitate pe care se intentioneaza a se desfasura.

In principiu exista urmatoarele taxe (negociabile cu banca):                  
  • taxa initiala de conectare - intre 300 si 400 Euro
  • taxa de maintenance (n.r.- taxa de administrare) - intre 10 si 15 euro/ luna
  • comisionul de procesare pe tranzactie - de regula intre 3% si 5% si
    depinde de specificul activitatii.

Aceste costuri sunt orientative, deoarece ele depind intr-o mare masura de banca prin care se face procesarea.

  • Varianta B. Este cazul in care comerciantul lucreaza prin intermediul unui integrator (de exemplu GECAD ePayment, C-Solution, DotCommerce) care sunt deja configurati 3D Secure de catre Romcard.
 
In acest caz comerciantul nu incheie un contract cu o banca, ci numai cu integratorul respectiv, iar decontarea se va face prin intermediul acestuia.

Este varianta in care costurile iniale de configurare sunt mai mici, timpul de implementare mai scurt, iar de regula, comisionul poate fi ceva mai mare.

Aceasta varianta se recomanda in cazul tranzactiilor cu grad mare de risc.

Marin Mitroi este director general la RomCard.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook