Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Ce acte sunt necesare pentru o finantare in leasing?

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Unul dintre cele mai importante aspecte legate de obtinerea unei finantari se refera la setul de documente ce trebuie oferit societatii de leasing spre analiza. Ulterior, in baza datelor ce reies din aceste documente, se hotaraste daca se ofera sau nu respectiva finantare si in ce conditii.
 
In general, finantarile de tip leasing sunt preferate intr-o proportie ridicata de catre persoanele juridice, spre deosebire de persoanele fizice care isi indreapta atentia spre credite. Pentru a obtine o astfel de finantare trebuie prezentate societatii de leasing diferite acte spre analiza, pentru a putea decide daca firma este sau nu eligibila.
 
Un prim document ce trebuie prezentat este actul constitutiv al societatii care solicita finantarea, precum si toate actele aditionale si anexele acestuia. De asemenea, este necesar codul unic de inregistrare sau certificatul de inmatriculare si codul fiscal. Orice modificare ce se va produce asupra oricaruia dintre aceste acte trebuie adusa la cunostinta societatii de leasing.
 
Cele mai importante acte in analiza unui dosar de leasing sunt cele referitoare la situatiile financiare ale firmei solicitante. In general, este nevoie de bilantul pe ultimii doi ani si de ultima balanta intocmita in decursul anului curent. In functie de rezultatele financiare ale firmei respective, si de volumul activitatii desfasurate, se determina scoring-ul companiei. Acest scoring este de fapt o masura a gradului de risc la care se supune firma de leasing finantand respectiva societate.
 
De asemenea, trebuie prezentat documentul care atesta sediul social al firmei, respectiv actul de proprietate sau contractul de inchiriere. In plus, este necesar un extras de cont recent, si o copie a specimenului de semnaturi de la banca, cu stampila in original. Persoana care reprezinta societatea in raportul ei cu firma de leasing, trebuie sa prezinte o imputernicire, precum si o copie a actului de identitate, pentru a dovedi calitatea de reprezentant legal.
 
Cererea de finantare este un document oferit de firma de leasing in momentul in care o societatea se declara interesata de incheierea un contract de finantare. Aceasta trebuie completata si ulterior atasata celorlalte documente atunci cand se preda dosarul spre analiza.
 
Durata de analiza variaza de la o societate de leasing la alta, iar cu cat suma solicitata este mai ridicata cu atat analiza necesita mai mult timp. In general, raspunsul se da in decurs de o saptamana, insa sunt si societati de leasing ce anunta clientii chiar si in 48 de ore.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Cum isi recupereaza taxa auto cei care au castigat in instanta?

Proprietarii de masini care au castigat in instanta restituirea taxei auto vor primii banii de la stat cam in aceeasi perioada cu cei care nu au facut un astfel de demers. Guvernul a stabilit, prin Ordonanta, graficul dupa care vor fi efectuate platile catre soferii care detin o hotarare judecatoreasca de recuperare a taxei. Citeste mai mult

O noua forma a timbrului de mediu ar putea fi gata pana la finalul anului

Autoritatile analizeaza mai multe variante pentru reintroducerea unei taxe care sa inlocuiasca timbrul de mediu, dupa ce Romania a fost invadata de masini second-hand. In prezent, la nivelul Guvernului exista un grup de lucru care ar putea avansa o propunere concreta pana la finalul acestui an. Citeste mai mult

Opinii recente

de Nicoleta Gherghina

"Serviciile BCR, competenta si profesionalismul angajatiolor sai de o extrem de proasta calitate. Asemenea erori si lipsa de rigoare si seriozitatea - rar am ..."

Facebook