Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Ce acte sunt necesare pentru o finantare in leasing?

Autor: Serban Stoica |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Unul dintre cele mai importante aspecte legate de obtinerea unei finantari se refera la setul de documente ce trebuie oferit societatii de leasing spre analiza. Ulterior, in baza datelor ce reies din aceste documente, se hotaraste daca se ofera sau nu respectiva finantare si in ce conditii.
 
In general, finantarile de tip leasing sunt preferate intr-o proportie ridicata de catre persoanele juridice, spre deosebire de persoanele fizice care isi indreapta atentia spre credite. Pentru a obtine o astfel de finantare trebuie prezentate societatii de leasing diferite acte spre analiza, pentru a putea decide daca firma este sau nu eligibila.
 
Un prim document ce trebuie prezentat este actul constitutiv al societatii care solicita finantarea, precum si toate actele aditionale si anexele acestuia. De asemenea, este necesar codul unic de inregistrare sau certificatul de inmatriculare si codul fiscal. Orice modificare ce se va produce asupra oricaruia dintre aceste acte trebuie adusa la cunostinta societatii de leasing.
 
Cele mai importante acte in analiza unui dosar de leasing sunt cele referitoare la situatiile financiare ale firmei solicitante. In general, este nevoie de bilantul pe ultimii doi ani si de ultima balanta intocmita in decursul anului curent. In functie de rezultatele financiare ale firmei respective, si de volumul activitatii desfasurate, se determina scoring-ul companiei. Acest scoring este de fapt o masura a gradului de risc la care se supune firma de leasing finantand respectiva societate.
 
De asemenea, trebuie prezentat documentul care atesta sediul social al firmei, respectiv actul de proprietate sau contractul de inchiriere. In plus, este necesar un extras de cont recent, si o copie a specimenului de semnaturi de la banca, cu stampila in original. Persoana care reprezinta societatea in raportul ei cu firma de leasing, trebuie sa prezinte o imputernicire, precum si o copie a actului de identitate, pentru a dovedi calitatea de reprezentant legal.
 
Cererea de finantare este un document oferit de firma de leasing in momentul in care o societatea se declara interesata de incheierea un contract de finantare. Aceasta trebuie completata si ulterior atasata celorlalte documente atunci cand se preda dosarul spre analiza.
 
Durata de analiza variaza de la o societate de leasing la alta, iar cu cat suma solicitata este mai ridicata cu atat analiza necesita mai mult timp. In general, raspunsul se da in decurs de o saptamana, insa sunt si societati de leasing ce anunta clientii chiar si in 48 de ore.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook