Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Vedetele anului 2008 in comertul electronic

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Pentru a fi desemnate castigatoare in cadrul celei de-a treia editii a Galei Premiilor eCommerce de anul acesta, magazinele online au fost riguros analizate. Pentru departajare, au fost definite nu mai putin de 84 de criterii care au incercat sa surprinda toate aspectele activitatii unui comerciant online.

Magazinele online au inceput sa prinda tot mai mult  teren si in randul romanilor, iar cele mai bune dintre acestea sunt premiate in fiecare an la Gala Premiilor eCommerce.

Magazinele online declarate castigatoare in acest an au reusit sa convinga un juriu format din 19 profesionisti recunoscuti de comunitatea online.

“Juriul a fost ales in functie de relevanta lor in piata si de experienta cu privire la criteriile de jurizare. In plus, s-a dorit sa aiba cat mai putin contact cu paricipantii”, afirma Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul Galei.

In acest an, in concurs s-au inscris magazine cu profiluri diverse, cele mai multe comercializand produse IT, electronice si electrocasnice, dar printre competitori s-au numarat si magazine online care vand carti si reviste, bilete la diferite evenimente, articole pentru copii sau produse pentru sanatate si frumusete.


41 de magazine au concurat pentru premii



Din cele 41 de magazine virtuale, doar doua au fost premiate.

Magazinele virtuale au concurat pe doua sectiuni, delimitate in functie de data lansarii acestora. Astfel, pentru magazinului anului in acest an s-au aflat in competitie magazinele online cu traditie, in numar de 22. Pentru cel mai bun start-up, concurs destinat magazinelor online lansate incepand cu iunie 2007, s-au intrecut 19 participanti.



Astfel, magazinele care au trecut de prima proba, au trebuit sa convinga juriul ca merita premiul cel mare atat din punctul de vedere al realizarii site-ului, cat si din punctul de vedere al uzabilitatii si experientei de cumparare a consumatorilor.

In cadrul primelor doua editii ale Galei cele doua criterii contau in proportie egala pentru punctajul final, insa anul acesa s-a considerat ca usurinta de navigare pe site este mai importanta, aceasta detinand in prezent 60% din nota.

“Pentru un site de comert electronic, esentiale sunt serviciile – pornind de la usurinta procesului de cumparare, continuand cu promptitudinea magazinului in procesarea comenzii si a livrarii, cu amabilitatea si profesionalismul personalului de vanzari si terminand cu respectarea promisiunilor fata de client”, considera Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce.

MarketOnline.ro si Vexio.ro sunt magazinele anului



Dintre magazinele participante, 7 sunt foarte populare in randul utilizatorilor, gasindu-se in top 100 dupa numarul de vizitatori unici pe saptamana conform trafic.ro.

“Unul dintre cele mai importante aspecte pentru un magazin online este sa aiba cat mai multi vizitatori”, a precizat in cadrul galei, Liviu Taloi, consultat eCommerce si auditor de site-uri.

Astfel, criterii cantitative ca timpul de incarcare a paginii sau numarul de zile de indexare au facut ca podiumul sa sufere o schimbare fata de anuntul initial, astfel ca FunGift cu 526 de puncte acumulate a trecut de pe locul trei, pe locul doi in fata lui PCGarage.ro (529 de puncte).

Cel mai bun magazin online al anului a fost desemnat MarketOnline.ro, magazin online de IT, electonice si electrocasnice. El a demonstrat ca ofera interfata cea mai usor de folosit pentru clientii sai din punctul de vedere al uzabilitatii, dar si cea mai buna navigare, devansandu-l pe castigatorul de anul trecut FunGift.ro, clasandu-se in acest an pe locul al doilea. Pe locul al doilea s-a situat PCGarage.ro.

MarketOnline a introdus si plata online prin card cu o zi anterioara evenimentului, iar pe timpul anului a rezervat mai multe campanii de atragere a clientilor. Pentru promovarea platii online prin card, cei care vor achita prin card cumparaturile facute pe MarketOnline.ro in luna octombrie vor beneficia de o reducere de 1% la cumparaturile efectuate.

La cea de-a doua sectiune Cel mai bun Start-up in eCommerce, castigator a iesit tot un magazin care vinde produse de IT, electronice si electrocasnice, si anume Vexio.ro. Urmatoarele locuri de pe podium au fost ocupate de MagazinulTau.ro si respective, USBmania.ro.


Usurinta in folosire este foarte importanta



Pentru evaluarea uzabilitatii s-au facut teste cu ajutorul utilizatorilor, care au fost filmati in timp ce efectuau comenzi online de pe magazinele vizate.

In materie de design grafic, acum s-a pus accent pe simplitatea si claritatea layout-ului si pe amplasarea corecta si evidentierea butoanelor de actiune.

“Pentru un magazin online, design-ul trebuie sa fie cat mai putin incarcat, cat mai bine structurat, cat mai simplu, astfel incat utilizatorul sa simta atractia vizuala dar sa poata naviga usor, fara sa se loveasca de multe animatii sau de flash-uri”, afirma organizatorul Galei.

In sectiunea de continut, anul acesta au fost introduse elemente care tin de afisarea pretului si a tuturor taxelor suplimentare si totodata elemente de marketing in-site.

De asemenea, in Partea de Legalitate transformata anul acesta in Legal & Trust, s-a pus accent pe afisarea elementelor de tip Trust Seal -sigle, certificari- care confera incredere in magazinul online de tip sau asocierea imaginii magazinului cu brand-uri cunoscute.

Interactiunea cu utilizatorii. Elemente de PR si promovare, este un alt element nou pentru aceasta editie. Totodata, a fost detaliata partea de indexare in motoarele de cautare, care este considerata de membrii juriului esentiala in existenta unui site de comert electronic, dupa cum afirma Andrei Radu.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook