Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Facerea de bine in varianta cardurilor Raiffeisen

Autor: Alin Iacob |

Publicat in: Carduri

 

Raiffeisen Bank a adaugat noi servicii cardurilor de credit. Au fost extinse optiunile de rambursare prin introducerea posibilitatii de a plati in rate fixe si a fost introdus un pachet de servicii de protectie. Punctul slab il reprezinta obligativitatea impusa detinatorilor de card de a plati in plus pentru servicii pe care, poate, nu le doresc.
 
Serviciul Plata in rate este disponibil pentru orice tranzactie la comercianti in valoare mai mare de 300 lei si functioneaza ca un credit de consum paralel cu utilizarea standard a cardului de credit. Numarul maxim de tranzactii care pot fi postate in rate la un moment dat este de 4.
 
Dupa efectuarea tranzactiei si pana la emiterea raportului de activitate, banca trebuie contactata prin intermediul call centerului Raiffeisen Direct pentru a se solicita postarea cumparaturii in rate fixe.
 
Cumparaturile mari se pot plati in rate fixe
 
Numarul de rate poate fi de 6, 12, 18, 24 sau 36, iar dobanzile variaza intre 18% pe an pentru creditele acordate pe trei ani (promotional, pana la 30 septembrie, aceasta dobanda este redusa la 14,9% pe an) si 24% pentru creditele cu scadenta la sase luni. Rata lunara aferenta acestei tranzactii se va adauga la suma minima de plata (5%) aferenta tranzactiilor ne-postate in rate. Iar rezultatul va reprezenta suma minima de plata lunara.
 
Pe langa dobanda, care nu este deloc mica, activarea platii in rate presupune si existenta altor costuri. Taxa de initiere a planului financiar este de 10 lei (0 lei pana la sfarsitul lui septembrie), taxa de modificare a parametrilor planului financiar alti 10 lei, iar orice rambursare anticipata este taxata cu 15 lei.
 
Pachetul de servicii de protectie include trei astfel de servicii: protectia cardului, protectia cumparaturilor si portectia pretului.
 
Protectia cardului consta in acordarea de facilitati suplimentare in cazul in care cardul este pierdut sau furat. Principalul avantaj il reprezinta transferarea responsabilitatii pentru tranzactiile frauduloase catre banca inca din momentul declararii telefonice a cardului ca fiind pierdut sau furat si nu din momentul depunerii unei reclamatii scrise la o unitate a bancii.
 
Vrei sau nu, banca te protejeaza. Contra cost
 
Protectia cumparaturilor presupune repararea, inlocuirea sau returnarea contravalorii bunurilor platite cu cardul de credit Raiffeisen Bank in cazul deteriorarii, distrugerii sau furtului bunului intr-o perioada de maximum 30 de zile calendaristice de la data cumpararii. Din pacate, clauzele contractului de asigurare incheiat de banca cu o societate de asigurari prevad ca sunt acoperite doar bunurile in valoare de minimum 50 EUR. Iar valoarea anuala a despagubirilor, indiferent de numarul evenimentelor asigurate, nu poate depasi 500 EUR. Mai mult, excluderile in materie de evenimente asigurate si de bunuri sunt atat de numeroase, incat ajungi sa te intrebi care sunt cazurile in care asigurarea chiar opereaza.
 
Protectia pretului functioneaza in felul urmator: daca achizitionati un produs cu cardul de credit Raiffeisen Bank si in termen de 15 zile calendaristice gasiti acelasi produs cu un pret mai mic, va este rambursata diferenta de pret. Ceea ce insa trebuie retinut este ca pentru a beneficia de despagubiri, diferenta de pret trebuie sa fie de minim 50 EUR. In plus, opereaza si aici o multitudine de excluderi de cazuri si de bunuri, reducandu-se astfel atractivitatea serviciului.
 
Insa pana la urma, chiar si cu multiplele restrictii si excluderi, serviciile de protectie introduse de banca ar fi fost binevenite daca ar fi fost acordate gratuit, cum se intampla in cazul detinatorilor de carduri Gold sau ar fi fost optionale. Dar obligarea detinatorilor de card – confirmata si de consultantii de la call centerul bancii – de a plati 18 lei pe an pentru niste beneficii care se pot dovedi iluzorii nu este normala, avand in vedere ca clientii care au achizitionat produsul in forma lui Standard sau ca si card-cobranded Vodafone si-au asumat costurile la un anumit nivel.
 
Concluzionand, facerea de bine in varianta cardului de credit Raiffeisen Bank costa – si nu putin. Pentru ca pe langa cele de mai sus este de notat ca banca isi mentine una dintre cele mai ridicate dobanzi din piata la acest produs – 28% pe an, la care se mai adauga o serie intreaga de taxe si comisioane care urca semnificativ costurile pentru detinatorii de card.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de georgiana tana

"Asemenea altor persoane am incheiat atat eu cat si sotul meu un contract cu BCR BPL de economisire-creditare . (cel cu prima ..."

Facebook