Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Pe net se poate cumpara si altceva decat telefoane mobile!

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Daca polonezii si cehii prefera sa cumpere de pe internet haine si carti, la noi, produsele de telefonie mobila inca tin capul de afis. Diversificarea ofertei ar putea conduce la aparitia unor noi zone de interes, internautii romani putand achizitiona mai nou de la electronice si electrocasnice si pana la arme si munitii.
 
Comertul online prinde tot mai mult la public in Romania, volumul tranzactiilor majorandu-se in primul semestru din 2008 cu 60% fata de perioada similara din anul anterior.
 
Pentru ca shoppingul online sa atinga insa o masa critica trebuie ca si numarul magazinelor prezente pe piata sa creasca si sa ofere servicii din ce in ce mai bune.
 
De exemplu, specialistii de la Gecad ePayment afirma ca in Polonia industria online este foarte puternica, zonele fiind destul de bine acoperite. Din acest motiv, noii jucatori isi fac cu greu loc pe piata.
 
Apar magazine specializate
 
Merita semnalat ca pe piata locala au inceput sa apara magazine online tot mai specializate si din domenii mai putin intalnite, care permit plata prin card. Un astfel de caz este magazinul de contracte.
 
Armele si munitiile este un alt domeniu in care comerciantii au inceput sa-si dezvolte o afacere online, clientii putand opta pentru arme de vanatoare, tir sportiv sau arme de autoaparare (www.magazin-arme.ro, www.arme-si-munitii.execom.ro).
 
Exista inclusiv magazine ale unor cluburi sportive ca Steaua,  sau CFR Cluj. Mai nou, turistii pot face rezervari la hoteluri din Ucraina - www.ucrainatravel.ro.
 
Preferintele cumparatorilor online
 
Potrivit www.trafic.ro, cel mai accesat magazin online de la noi este un website de licitatii deschise, www.okazii.ro. In Polonia insa, liderul pietei este www.agito.pl, care vinde produse electronice si electrocasnice. Acesta a avut o crestere cu 126% a vanzarilor in 2007 fata de 2006.
 
In Ungaria, preferintele populatiei sunt cu totul altele, in sensul ca de cel mai mare trafic beneficiaza un magazine de carti, www.bookline.hu.
 
Daca tinem cont de volumul total al tranzactiilor, polonezii si ungurii se axeaza pe haine si carti atunci cand se decid sa cumpere online, iar romanii prefera produsele ce apartin telefoniei mobile.
 
Merita semnalat, ca in ultimul an, cumparatorii autohtoni au prezentat o receptivitate sporita pentru asigurarile online, dar si pentru biletele la concerte si spectacole.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de georgiana tana

"Asemenea altor persoane am incheiat atat eu cat si sotul meu un contract cu BCR BPL de economisire-creditare . (cel cu prima ..."

Facebook