Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Taxa speciala a suparat Comisia Europeana

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Comisia Europeana a inceput o investigatie interna privind legalitatea introducerii in Romania a taxei speciale pentru prima inmatriculare in tara a autovehiculelor. Autoritatile romane au cateva luni la dispozitie pentru a schimba cadrul legal. In caz contrar, exista riscul sa fie declansata procedura pentru incalcarea Tratatului UE.

Dupa ultimul raport de tara din septembrie 2006, Ministerul Integrarii Europene (MIE) a purtat discutii aprinse cu Directia Generala de Taxe din cadrul Comisiei Europene asupra mai multor aspecte ale sistemului fiscal romanesc, inclusiv taxa speciala auto. In luna decembrie 2006, MIE a trimis o solicitare Ministerului Finantelor Publice, prin care cerea solutionarea acestei probleme.

De altfel, inca din perioada in care se adopta codul fiscal pentru anul 2007, Comisia Europeana critica efectele de discriminare pe care le produceau taxele auto in alte state membre ale UE. Acest lucru nu a influentat decizia ministrului de finante, care a sustinut introducerea taxei speciale.

La finele anului trecut, Comisia Europeana a demarat o actiune juridica impotriva Poloniei. Disputa era legata in acest caz de testele de drum obligatorii pentru automobilele second hand, inainte de prima inmatriculare. De asemenea, Comisia Europeana a inaintat o alta actiune impotriva Finlandei, pe motiv ca taxa de inmatriculare pentru masinile rulate, importate din alte state membre ale UE, este discriminatorie.

Sulfina Barbu, ministrul mediului, a afirmat, conform Mediafax, ca aria de cuprindere a taxei a fost intentionat extinsa si la nivelul masinilor noi, pentru a nu incalca regulile UE. Totodata, ministrul mediului a criticat Parlamentul pentru faptul ca a dus valoarea taxei la un nivel aproape dublu, fata de cat se stabilise initial. In faza de proiect, nivelul taxei ajungea pana la un maxim de 3.500 euro, iar dupa ce a trecut de Parlament, s-a ajuns pana la 7.500 euro.

« Principiul nostru era simplu: daca vrei sa iei o masina de 3.000 euro, mai platesti vreo 2.000 euro taxe, asa ca mai bine ia-ti una noua de 5.000 euro si mai platesti cateva sute. Asa cum arata insa acum, taxa nu mai corespunde logicii initiale : aceea ce a-i incuraja pe oameni sa ia masini cat mai noi si implicit, cat mai putin poluante », a declarat Sulfina Barbu, potrivit Mediafax. Ea a adaugat ca dupa consultarile avute cu Ministerul de Finante, se va lua o decizie cu privire la modul in care taxa va fi aliniata la cerintele europene.

Sulfina Barbu a precizat ca singura contributie a ministerului la aparitia acestei taxe a fost o propunere inaintata unui grup de lucru, din care mai faceau parte reprezentanti ai Ministerului de Finante si ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook