Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Taxa speciala a suparat Comisia Europeana

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Comisia Europeana a inceput o investigatie interna privind legalitatea introducerii in Romania a taxei speciale pentru prima inmatriculare in tara a autovehiculelor. Autoritatile romane au cateva luni la dispozitie pentru a schimba cadrul legal. In caz contrar, exista riscul sa fie declansata procedura pentru incalcarea Tratatului UE.

Dupa ultimul raport de tara din septembrie 2006, Ministerul Integrarii Europene (MIE) a purtat discutii aprinse cu Directia Generala de Taxe din cadrul Comisiei Europene asupra mai multor aspecte ale sistemului fiscal romanesc, inclusiv taxa speciala auto. In luna decembrie 2006, MIE a trimis o solicitare Ministerului Finantelor Publice, prin care cerea solutionarea acestei probleme.

De altfel, inca din perioada in care se adopta codul fiscal pentru anul 2007, Comisia Europeana critica efectele de discriminare pe care le produceau taxele auto in alte state membre ale UE. Acest lucru nu a influentat decizia ministrului de finante, care a sustinut introducerea taxei speciale.

La finele anului trecut, Comisia Europeana a demarat o actiune juridica impotriva Poloniei. Disputa era legata in acest caz de testele de drum obligatorii pentru automobilele second hand, inainte de prima inmatriculare. De asemenea, Comisia Europeana a inaintat o alta actiune impotriva Finlandei, pe motiv ca taxa de inmatriculare pentru masinile rulate, importate din alte state membre ale UE, este discriminatorie.

Sulfina Barbu, ministrul mediului, a afirmat, conform Mediafax, ca aria de cuprindere a taxei a fost intentionat extinsa si la nivelul masinilor noi, pentru a nu incalca regulile UE. Totodata, ministrul mediului a criticat Parlamentul pentru faptul ca a dus valoarea taxei la un nivel aproape dublu, fata de cat se stabilise initial. In faza de proiect, nivelul taxei ajungea pana la un maxim de 3.500 euro, iar dupa ce a trecut de Parlament, s-a ajuns pana la 7.500 euro.

« Principiul nostru era simplu: daca vrei sa iei o masina de 3.000 euro, mai platesti vreo 2.000 euro taxe, asa ca mai bine ia-ti una noua de 5.000 euro si mai platesti cateva sute. Asa cum arata insa acum, taxa nu mai corespunde logicii initiale : aceea ce a-i incuraja pe oameni sa ia masini cat mai noi si implicit, cat mai putin poluante », a declarat Sulfina Barbu, potrivit Mediafax. Ea a adaugat ca dupa consultarile avute cu Ministerul de Finante, se va lua o decizie cu privire la modul in care taxa va fi aliniata la cerintele europene.

Sulfina Barbu a precizat ca singura contributie a ministerului la aparitia acestei taxe a fost o propunere inaintata unui grup de lucru, din care mai faceau parte reprezentanti ai Ministerului de Finante si ai Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Cum isi recupereaza taxa auto cei care au castigat in instanta?

Proprietarii de masini care au castigat in instanta restituirea taxei auto vor primii banii de la stat cam in aceeasi perioada cu cei care nu au facut un astfel de demers. Guvernul a stabilit, prin Ordonanta, graficul dupa care vor fi efectuate platile catre soferii care detin o hotarare judecatoreasca de recuperare a taxei. Citeste mai mult

O noua forma a timbrului de mediu ar putea fi gata pana la finalul anului

Autoritatile analizeaza mai multe variante pentru reintroducerea unei taxe care sa inlocuiasca timbrul de mediu, dupa ce Romania a fost invadata de masini second-hand. In prezent, la nivelul Guvernului exista un grup de lucru care ar putea avansa o propunere concreta pana la finalul acestui an. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook