Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

UE sustine competitia dintre service-urile auto

Autor: Marius Serban |

Publicat in: Credite auto & leasing

 

Dupa achizitionarea unui autoturism, cumparatorii sunt obligati sa apeleze la un numar restrans de service-uri autorizate. Acest lucru se intampla deoarece producatorii nu pun la dispozitia operatorilor independenti informatiile tehnice necesare pentru a repara vehiculele sofisticate fabricate in prezent, afirma reprezentantii Comisiei Europene.

In 2002, UE a introdus o reglementare pentru a stimula competitia in domeniul auto. In baza acestei modificari, dealerii auto au castigat dreptul de a putea vinde branduri aflate in competitie. Inainte, acest lucru era posibil doar daca producatorii erau de acord. Drept urmare, intre 2002 si 2004, ponderea dealerilor care vindeau mai multe branduri s-a extins de la 11% la 17%.

Un alt obiectiv al reglementarilor introduse in 2002 a fost de a stimula competitia in sfera reparatiilor auto. ?Regulamentul 1400/2002 a permis service-urilor autorizate sa se concentreze pe oferirea de servicii post-vanzare, fara sa fie obligate sa vanda noi autoturisme. In plus, atat timp cat service-ul indeplineste criteriile calitative impuse de producator, acesta trebuie admis intr-un sistem selectiv pentru a oferi servicii post vanzare?, a mentionat recent intr-o conferinta la Bruxelles, Neelie Kroes, comisar pentru Politica Concurentiei la Comisia Europeana.

Potrivit unui studiu realizat de London Economics, numarul service-urilor autorizate in UE a scazut de la 43.000 in 1997 la 40.000 in 2002, iar ulterior dupa introducerea noului regulament, a crescut pana la 50.000 in 2004. Astfel, competitia intre reparatorii autorizati s-a consolidat, cu efecte benefice asupra posesorilor de autoturisme.

Totodata, Comisia Europeana a dorit sa stimuleze si concurenta dintre service-urile autorizate si cele independente, domeniu unde s-a realizat cel mai mic progres.
?Acesti operatori pot oferi consumatorilor alternative, deoarece pot avea structuri de cost diferite. Insa, ei pot concura doar daca au acces la informatiile tehnice specifice fiecarui brand pentru a repara un autoturism. Investigatiile noastre asupra a patru producatori au insa confirmat probleme reale: prea putine informatii sunt furnizate si accesul la ele este foarte greu? afirma Neelie Kroes.

De asemenea, nici in domeniul pieselor de schimb, competitia nu este suficient de puternica, precizeaza Kroes. In baza regulamentului 1400/2002, service-urile autorizate au dreptul sa achizitioneze si alte piese de schimb decat cele originale, cu conditia sa respecte aceleasi criterii de calitate si de brand. In plus, producatorii de piese au castigat dreptul de a vinde piese si sub propriul brand. Cu toate acestea, service-urile autorizate obtin intre 87% si 95% dintre piese de la producatorii de autoturisme, iar producatorii de piese nu si-au extins vanzarile sub propiul brand asa cum era de asteptat.

Alte articole din Credite auto & leasing

Credite auto & leasing

Noi tichete pentru Rabla

Programul Rabla Clasic 2016 a fost suplimentat cu 3.538 de tichete, in valoare de aproximativ 23 de milioane de lei, exclusiv pentru persoanele fizice. Aceasta este a treia suplimentare din acest an. Totodata, termenul de inscriere si de depunere a dosarelor a fost prelungit pana la data de 10 decembrie 2016, a anuntat Ministerul Mediului. Citeste mai mult

CE cere Volkswagen un angajament ferm catre consumatori

Comisia Europeana continua sa faca presiuni asupra grupului auto german, Volkswagen AG, pentru a suporta pagubele provocate clientilor de scandalul manipularii emisiilor diesel. Forul european cere concernului german sa inceapa plata despagubirilor catre consumatorii afectati si sa promita ferm ca vehiculele afectate vor fi reparate anul urmator. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook