Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ING joaca la intimidare cu clientii contestatari

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Credite nevoi personale

 
ING joaca la intimidare cu clientii contestatari ING joaca la intimidare cu clientii contestatari

Clientii bancilor care se considera nedreptatiti nu au prea multe alternative. Protectia Consumatorilor ridica din umeri, mediator bancar nu exista, astfel ca singura solutie o reprezinta actiunea in instanta. Ajunsi aici, clientii au de trecut un nou test: pot fi obligati sa plateasca bancii mii de euro sub forma cheltuielilor de judecata.
 
Un client ING Bank din Baia Mare a considerat ca banca i-a majorat rata dobanzii la creditul de nevoi personale cu ipoteca mult mai mult decat i-ar fi permis clauzele contractuale si formula specificata in contract.
 
Intrucat nu s-a inteles cu banca, clientul - de profesie jurist - a decis sa se adreseze justitiei.
 
In cererea depusa la tribunalul Maramures, clientul nu a solicitat despagubiri materiale ci doar ca instanta sa constate modificarea incorecta a ratei dobanzii si sa dispuna restituirea sumelor platite in plus, peste valoarea normala a ratelor lunare. De asemenea, a cerut sa i se restituie cheltuielile de judecata, in cazul in care castiga procesul.
 
Reactia ING Bank a fost insa disproportionata. Banca nu s-a multumit sa trimita un inscris in instanta sau sa delege un jurist propriu sa-i reprezinte interesele. Pentru un caz relativ obisnuit, banca s-a adresat unui cabinet de avocatura cunoscut din Bucuresti, caruia i-a platit peste 2.000 euro. 
 
Iar, in intampinarea formulata catre instanta, ING Bank a solicitat acoperirea acestor cheltuieli de catre client, daca el va pierde procesul.
 

Avocati platiti regeste din buzunarul clientilor

 
Din documentele depuse la dosar, rezulta ca ING Bank a fost de acord sa plateasca avocatilor nu mai putin de 125 euro pe ora, in conditiile in care este vorba de un client persoana fizica ce a semnat un contract de credit standard.
 
Contract care, la randul lui, a fost probabil minutios pregatit de o "armata" de juristi din cadrul bancii.
 
Mai mult, clientul nu a solicitat decat clarificarea unor conditii, fara sa vina cu pretentii materiale care ar fi "ars la buzunar" institutia de credit.
 
Daca situatia din Maramures nu este una singulara, ar trebui ca practicile de acest gen sa fie monitorizate mai atent de institutiile statului care urmaresc respectarea drepturilor consumatorilor.
 

Instanta poate lasa banca cu buzele umflate

 
Chiar daca ING Bank a cerut clientului sa plateasca cheltuieli de judecata de peste 2.000 euro in cazul in care are castig de cauza, cererea ii poate fi respinsa de instanta.
 
Clientii nu platesc automat orice suma solicita banca, chiar daca pierd procesul. Juristii contactati de Conso.ro afirma ca numai instanta poate decide, o data cu pronuntarea sentintei, daca accepta plata cheltuielilor de judecata si poate stabili, independent, si cuantumul acestora, in cazul in care pretentiile bancii sunt considerate exagerate.
 
Mai mult, pe parcursul derularii procesului, in masura in care considera ca nivelul cheltuielilor de judecata solicitate de banca este prea mare, clientul poate face o sesizare catre instanta, pentru a-i atrage atentia asupra acestei situatii.
 

Clientii nedreptatiti sunt abandonati de cei platiti sa-i protejeze

 
Clientii care considera ca sunt nedreptatiti in relatia cu banca nu au prea multe variante la indemana. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), care ar trebui sa vegheze la respectarea drepturilor clientilor, se spala de multe ori pe maini cand trebuie sa sanctioneze bancile.
 
Deseori, chiar in cazul in care considera ca banca a gresit, ANPC se multumeste sa-i dea acesteia amenda, insa nu o obliga sa corecteze eroarea sau abuzul comis asupra clientului.
 
In plus, in Romania nu exista inca un mediator bancar, precum in restul statelor membre UE. Scopul principal al acestui organism ar fi fost acela de a media dispute si neintelegeri intre banci si clienti, in mod gratuit si corect. Deciziile date de acest organism ar trebui, cel putin teoretic, sa fie asumate de parti.
 
Clientul ramane astfel intr-o situatie mai mult fara iesire: chiar daca statul ii da dreptate, printr-o autoritate guvernamentala care teoretic ar trebui sa-l protejeze, pentru a obtine corectarea situatiei, trebuie sa dea banca in judecata, pe propria cheltuiala si asumandu-si plata unor "daune" de mii de euro.

Alte articole din Credite nevoi personale

Credite nevoi personale

Dobanzi minime la creditele in lei

Dobanzile la creditele in lei intra in noul trimestru la minime istorice. Cei care au astfel de contracte in derulare vor avea, pentru urmatoarele trei luni, rate mai mici decat cele din trimestrul anterior. Indicele ROBOR la trei luni s-a situat, in ultima zi a lunii septembrie, la nivelul de 0,69 % pe an. Citeste mai mult

Cardul de credit pierde teren in favoarea creditului de consum

Cardul de credit pierde teren de la an la an in fata creditului de consum. Romanii folosesc tot mai rar aceasta forma de plata pentru cumparaturile de mica valoare, iar pentru cele mai substantiale apeleaza la credite, reiese din raportul Asociatiei Societatilor Financiare - ALB Romania. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook