Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Visa ofera informatii si sfaturi utile celor care fac cumparaturi online

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Aproximativ 14.000 de romani au finalizat in 2014 trainingurile online privind comertul electronic din cadrul programului national Banii pe Net. Programul a oferit cursantilor un ghid complet de informatii utile despre platile online, instrumentele de comparare a ofertelor, drepturile consumatorilor online si siguranta cumparaturilor pe internet.

Programul national Banii pe Net, derulat in perioada 2014 - 2017 de Visa Europe si de bancile membre din Romania, impreuna cu organizatia non-profit Junior Achievement Romania, este disponibil in bibliotecile publice din mediul urban si din cel rural datorita parteneriatului cu Biblionet, fiind sustinut si de companii din domeniul online si din industria platilor, cum sunt PayU, Google si eMAG.

Portalul financiar Conso.ro a fost un sustinator activ al programului, aducandu-si o contributie concreta la realizarea ghidului cu informatii utile pentru consumatori.


"Prin programul Banii pe Net oferim consumatorilor cunostinte de baza privind comertul electronic si protectia datelor personale pe internet, in conditiile in care apetitul romanilor pentru cumparaturi pe internet a crescut simtitor in ultimii ani", a declarat Catalin Cretu, director subregional pentru Romania, Croatia si Slovenia, Visa Europe.  

Conform informatiilor furnizate de Visa Europe, doua treimi dintre persoanele care au finalizat trainingurile Banii pe Net direct pe internet au varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani.

Ce drepturi au consumatorii la cumparaturile online?

Atunci cand se decid sa efectueze o plata online, consumatorii trebuie sa se asigure ca isi stiu drepturile, pentru a putea beneficia de cele mai bune servicii.

Unul dintre cele mai importante aspecte la o plata online il reprezinta faptul ca exista posibilitatea de a se renunta la achizitia efectuata, in termen de 14 zile de la primirea pachetului, prin simpla notificare a furnizorului. Singurele costuri suportate sunt cele cu rambursarea produselor.

Consumatorii nu trebuie sa neglijeze nici faptul ca au dreptul la informatii clare privind caracteristicile principale ale produsului sau serviciului, date de contact privind comanda, costul total, inclusiv taxele si costurile de livrare.

In cazul in care nu se primesc bunurile sau serviciile comandate sau nu corespund parametrilor specificati, la plata cu cardul exista dreptul de a adresa bancii refuzul la plata. In cazul in care partile nu au convenit altfel, consumatorii trebuie sa stie ca au dreptul de a primi produsele comandate in termen de cel mult 30 de zile de la incheierea contractului.

La ce este bine sa fii atent cand faci cumparaturi online?

Pe de alta parte, pentru a evita orice fel de probleme si fraude online, consumatorii ar trebui sa se informeze inainte asupra magazinelor online si sa achizitioneze doar de la cele care beneficiaza de o reputatie buna.

Consumatorii sunt sfatuiti sa nu se ofere niciodata informatii personale sau legate de card si PIN prin telefon sau email si sa se pastreze dovada cu datele privind tranzactiile efectuate pe internet.

Foarte important este ca la efectuarea unei plati online sa se caute pe site-ul magazinului un numar de contact sau adresa de e-mail pentru a le avea in caz de nelamuriri.

Nu in ultimul rand, trebuie citite cu atentie procedurile si costurile de achizitionare si livrare, precum si conditiile de returnare stabilite de magazinul online.

Alte articole din Carduri

Carduri

Cati romani cumpara de pe internet?

Romanii, desi conectati in numar tot mai mare la internet, raman codasii Europei cand vine vorba de cumparaturi online. Din datele pe 2016 publicate de Eurostat reiese ca trei din patru gospodarii din Romania au acces la internet, insa doar 18% dintre acestia au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii online. Citeste mai mult

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Opinii recente

de elvira buzac

"Buna ziua. In anul 2013 am incheiat un contract cu BCR, banca pentru locuinte. Timp de doi ani am primit prin posta notificari ..."

Facebook