Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Valoarea platilor realizate cu cardurile de credit a urcat cu 20% in ultimul an

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

La finalul anului 2012 valoarea totala a platilor efectuate cu carduri de credit in Romania a urcat la 4,2 miliarde lei. Valoarea este cu 20% mai mare decat cea din anul anterior.

In total, datele BNR indica un numar total de 27 milioane de tranzactii cu carduri de credit in 2012, valoarea medie a unei plati fiind de 153 de lei.

Numarul de carduri de credit valide aflate in circulatie este de 2,27 milioane. Anul 2012 a adus un avans de 5% in numarul acestor instrumente, de peste 3,5 ori mai mare decat avansul inregistrat in 2011.

Cresterea indica un posibil transfer al creditarii din zona creditelor de consum standard pe zona acordarii de linii de credit.

Politicile de vanzare a cardurilor de credit s-au bazat in special pe oferirea de beneficii suplimentare, precum plata in rate, bonusuri la cumparaturi si posibilitatea de refinantare, in detrimentul unei reduceri a dobanzii standard percepute de banci.

Conform datelor Conso.ro, costurile cardurilor de credit nu numai ca nu au scazut dar chiar s-a inregistrat o crestere de peste 1 procent. DAE mediu a urcat in 2012 de la 26,80% la 28,10%.

Comparativ, la finalul lui 2012 se realizasera aproape 130 milioane de tranzactii de plata cu carduri de debit, valoarea medie a unei tranzactii fiind de 154 lei. Valoarea totala a platilor realizate cu carduri de debit a urcat cu 19% in ultimul an, pana la aproximativ 20 miliarde lei.

Alte articole din Carduri

Carduri

Visa lanseaza o platforma de plati pentru companiile din Europa

Visa lanseaza in Europa serviciul Visa Direct, o platforma de plati in timp real care permite companiilor sa initieze plati, cum ar fi despagubirile pe polite de asigurare, precum si platile de la persoana la persoana. Citeste mai mult

Cum sa nu cazi in plasa capcanelor online

Consumatorii europeni sunt din ce in ce mai expusi in online la anunturi invazive si inselatoare. Prin urmare, este important sa fii foarte atent si circumspect atunci cand vine vorba de oferte mult prea bune pentru a fi adevarate, astfel incat sa nu ajungi sa platesti pentru bunuri sau abonamente la servicii de care nu ai nevoie. Citeste mai mult

Facebook