Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Ultima varianta de frauda bancara

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Fraudele bancare sunt produse de persoane din ce in ce mai specializate, care cu singuranta au lucrat in sistem si cunosc bresele si functionalitatile acestuia. Recent, au aparut si fraudele pe Facebook, sustine Septimiu Tulpan, Presedintele Comisiei de Carduri din Asociatia Romana a Bancilor.

"Sunt oameni cu o specializare extraordinara care au lucrat ani de zile de o anumita parte si nu stiu de ce au trecut de cealalta parte. Singura metoda de a contracara aceste fraude este viteza de a reactiona", a explicat Septimiu Tulpan.

El a exemplificat prin faptul ca, weekend-ul trecut, a fost derulat un atac la mai multe banci, pe carduri, de pe Facebook. „Le-au luat la rand. Voiau sa transfere de pe Facebook in Israel. Si asta pentru ca se fac plati si pe Facebook. Dar, in momentul in care eu vad ca un card pe care nu l-am emis deja a fost incercat de vreo cinci ori pe Facebook sa se faca o plata (actionez - n.r.)", a mai spus oficialul ARB.

Tulpan a mai dat un exemplu de frauda sofisticata, de data aceasta de crima organizata. "Ca sa poata sa fure din niste conturi de card au intrat cu un soft prin instalatia de aer conditionat a unei cladiri ca sa se instaleze. Le-au trebuit trei ani de zile ca sa ajunga si sa poata sa fraudeze cardul", a subliniat Septimiu Tulpan.

Potrivit acestuia, bancile din Romania colaboreaza foarte bine pe aceasta directie, pentru a mari viteza de reactie si a contracara tentativele de frauda. Tulpan a mentionat ca rezultatele acestei colaborari se vad prin disparitia din Romania a unora din tentativele de frauda la ATM.

Pe de alta parte, bancherul sustine ca educatia clientilor ramane inca o problema.
„Ultima gaselnita o vedeti cu cardurile de sanatate in ATM-uri. Dar a prins! Acum a aparut altceva: daca decupezi SIM-ul din cardul de sanatate poti sa il pui in telefon si sa vorbesti gratuit cu medicul de familie. Si acum o sa vedeti cati destepti o sa isi taie SIM-ul ca sa il puna in telefon sa vorbeasca cu medicul de familie gratis cat vrea el", a spus Tulpan.

In plus, inca exista multi posesori de carduri care cad prada fishing-ului. "Desi li se atrage atentia sa nu dea datele personale, sa fie atenti unde platesc cu cardul, in foarte multe cazuri vorbesti la pereti. Si se intampla (frauda -n.r.) si atunci clientul spune ca nu a stiut, ca nu e treaba lui etc. Aici este unul din punctele foarte greu de depasit. Eu nu am cum sa il vad pe cel care, de buna voie, si-a dat toate datele si apoi vine si spune "nu am fost eu"", a subliniat reprezentantul ARB.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook