Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Peste 6.000 de posesori de card au apelat la linia de urgenta pentru carduri

Autor: Ramona Iluca |

Publicat in: Carduri

 

Din septembrie 2009, peste 6.000 de utilizatori de carduri din Romania au apelat la linia de urgenta  pentru blocarea cardurilor furate sau pierdute. Initiatorii acestui proiect considera ca acest serviciu nu este inca suficient de cunoscut printre romani.

In urma cu 9 luni, TransFonD, impreuna cu Asociatia de Plati Electronice din Romania (APERO), au demarat un proiect pilot, Linia de Urgenta pentru Carduri (LUC). Serviciul se bazeaza pe folosirea de catre posesorii de carduri a unui numar de telefon unic pentru blocarea cardului.

Avantajul consta in necesitatea memorarii unui singur numar chiar daca in portofelul pierdut se aflau carduri emise de 3 sau 4 banci diferite. Numarul a fost ales sugestiv 021.CARDURI (021.2273874) si poate fi apelat din tara sau din strainatate, de pe linii de telefonie fixe sau mobile, 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

In primele 9 luni de functionare a liniei de urgenta, s-au inregistrat in medie 600-700 de apeluri pe luna, rata de preluare a apelurilor in mai putin de 20 de secunde fiind de 89,1%.

In prezent, serviciul acopera doar blocarea cardului, insa se doreste extinderea cu alte functionalitati. “Concret, ne propunem ca in viitor, prin aceasta linie, populatia sa raporteze o serie de incidente, asftel incat LUC sa devina un important instrument de combatere a fraudei”, a declarat Razvan Faer, sef departament Strategie si Marketing TransFonD.



Gradul de informare este scazut

Lunar, la intreg sistemul de carduri se inregistreaza aproximativ 20.000 de apeluri pentru blocarea cardului. Din acestea, doar 600-700 de apeluri pe luna s-au facut prin intermediul liniei de urgenta pentru carduri.

“Avem de a face cu o necunoastere a posibilitatii de a apela acest numar de urgenta. Ne-am dori o mai buna promovare catre posesorii de carduri, iar promovarea cea mai eficienta se face prin comunicarea directa intre banci si clienti”, a spus Adrian Alpozar.

“Bancile au forta si interesul de a promova acest serviciu”, considera si Razvan Faer.

Serviciul acopera cardurile emise de 5 banci

In acest moment, linia de urgenta pentru carduri poate fi utilizata de clientii a 5 emitenti de carduri: BCR, BRD, Banca Transilvania, Bancpost si CEC Bank. Astfel, se acopera peste 60% din piata cardurilor din Romania.

“Linia de urgenta pentru carduri nu isi propune sa elimine call center-ul din banci, ci este o modalitate in plus prin care bancile pot oferi acest serviciu clientilor”, a explicat Adrian Apolzan, presedinte APERO.

Apelurile efectuate la 021.CARDURI sunt redirectionate automat sau prin operator uman catre call center-ele bancilor emitente de carduri.

Pentru urmatorii doi ani, TransFonD si APERO isi propun sa acopere 80%-90% din piata prin acest serviciu. Pentru asta, se poarta discutii cu alti 4 emitenti de carduri, printre care si ING Bank.

“Exista o presiune foarte mare pe banci dupa intrarea in vigoare a noii ordonante de urgenta, presiune care nu permite initierea altor proiecte”, a explicat Adrian Apolzan lipsa anumitor banci din acest proiect.

Alte articole din Carduri

Carduri

Ce prefera europenii: cash sau card?

Platile in numerar nu par a fi in pericol in Europa. Mai mult, europenii sunt atat de atasati de cash incat un sfert dintre ei sustin ca isi retrag o parte din bani din banca pentru a ii tine acasa. Datele reies dintr-un studiu publicat de Banca Centrala Europeana (BCE). Citeste mai mult

ANPC considera ilegal un comision platit frecvent de consumatori

Multe banci percep comisioane usturatoare pentru retragerea de numerar de pe cardurile de credit, desi ANPC sustine ca OUG 50/2010 le interzice in mod expres. Practica a fost sanctionata de curand de ANPC, insa doar in cazul CEC Bank. Ramane de vazut ce se va intampla in cazul celorlalte banci care percep consumatorilor aceste comisioane. Citeste mai mult

Opinii recente

de Nicoleta Gherghina

"Serviciile BCR, competenta si profesionalismul angajatiolor sai de o extrem de proasta calitate. Asemenea erori si lipsa de rigoare si seriozitatea - rar am ..."

Facebook