Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Tarifele mai mici la transportul in comun au ridicat interesul pentru platile contactless

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Reducerea pretului la biletele pentru transportul in comun achitate cu carduri contactless MasterCard au urcat semnificativ numarul tranzactiilor realizate in ultimele luni ale anului.

Campania de reducere a tarifului s-a derulat in Bucuresti si Sibiu. Aici, calatorii care achitau pretul biletului direct in autobuz sau metrou prin intermediul unui card contactless MasterCard beneficiau de un cost mai mic decat cel standard, de la ghiseu.

Astfel, in Bucuresti pretul unei intrari la metrou a fost de 1,4 lei, comparativ cu 2 lei, in timp ce in Sibiu, pretul unei calatorii a fost redus de la 1,5 lei la 0,89 lei.

Cele doua initiative au urmarit sa creeze in randul posesorilor de astfel de carduri obisnuinta de a plati contactless.

In trei luni si jumatate de campaniei, din 15 septembrie si pana la finalul anului 2012, media lunara a biletelor platite prin card contactless a urcat de aproape 4 ori, comparativ cu lunile anterioare, ajungand la un total de 57.000 de tranzactii.

Cei mai receptivi au fost sibienii, unde numarul platilor in autobuze si troleibuze a fost de 33.000, in timp ce platile la metroul din Bucuresti au ajuns la 24.000 in perioada campaniei.

”Plata calatoriilor din mers, dintr-o singura miscare, nu mai este de mult o tehnologie a viitorului, ci o tehnologie prezenta aici si acum”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager la MasterCard Europe.

Cardurile contactless (cu tehnologie PayPass) permit utilizatorilor sa faca plati prin simpla apropiere a cardului de un cititor special. Pentru efectuarea tranzactiilor, clientii nu mai trebuie sa dea cardul din maina, iar pentru plati mai mici de 100 lei, nu mai este necesara introducerea codului PIN sau semnarea chitantei.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Serviciul ''cash back'' ramane optional pentru magazine

Serviciul prin care clientii pot solicita sume de bani in numerar in magazine, denumit ”cash back”, ramane optional pentru comercianti. Deputatii au dat votul final pe modificarea Legii care, initial, prevedea ca magazinele sa fie obligate sa ofere acest serviciu platitorilor cu cardul. Citeste mai mult

Facebook