Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sfaturi pentru tranzactii sigure in strainatate

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Romanii care calatoresc in strainatate sunt sfatuiti ca, atunci cand realizeaza operatiuni financiare pe internet, sa foloseasca o retea securizata. Aceste indicatii vin dupa ce aproape un sfert (22%) dintre participantii la un studiu au declarat ca au pierdut bani in urma unor astfel de operatiuni, iar 8% au reclamat compromiterea datelor de card.

”Nu este de mirare ca turistii devin victimele infractionalitatii cibernetice. 82% se conecteaza la Wi-Fi oriunde, atunci cand sunt in strainatate si, folosind aceasta conexiune potential riscanta, 61% dintre utilizatori fac tranzactii bancare online, iar 55% fac cumparaturi online”, sustin realizatorii studiului Kaspersky Lab.

18% dintre utilizatori nu fac nimic pentru a se proteja

Potrivit documentului, fara o protectie corespunzatoare, acest comportament expune utilizatorii si banii lor unui risc inutil. Cu toate acestea, s-a constatat ca numai 34% dintre utilizatorii chestionati folosesc o retea securizata (VPN-retea virtuala privata) atunci cand se conecteaza la o retea publica Wi-Fi, in timp ce 18% spun ca nu fac nimic pentru a se proteja.

“In lumea din ziua de azi, permanent conectata, putem calatori usor, in interes de serviciu sau personal, si ramanem conectati. Aceasta capacitate ne aduce oportunitati incredibile, dar ne expune si la pericole, daca nu avem grija. Este foarte simplu sa ne conectam la o retea Wi-Fi potential nesigura, decat sa ne pastram obiceiurile normale privind serviciile de online banking sau cumparaturile online, fara sa ne gandim la consecinte. In timpul vacantelor de vara, le recomandam turistilor sa fie mai precauti, sa se gandeasca de doua ori la activitatile online pe care le au in strainatate si sa ia masuri pentru a-si proteja banii”, a declarat David Emm, principal security researcher la Kaspersky Lab. 

Astfel, pentru a nu pierde bani, utilizatorii ar trebui sa se comporte prudent atunci cand se afla in afara tarii, sa fie atenti unde le sunt cardurile, sa se conecteze la Internet cu ajutorul VPN-ului si sa foloseasca o solutie eficienta, care le permite sa introduca informatii financiare si sa faca tranzactii pe orice site bancar sau de e-commerce, intr-o maniera sigura, se mai arata in documentul citat.

Aproape jumatate din turisti se tem ca pierd bani daca realizeaza tranzactii in strainatate

Oricum, cel putin teoretic, utilizatorii sunt constienti de pericolele la care se expun atunci cand realizeaza tranzactii in strainatate. Studiul a aratat ca 45% dintre persoanele care calatoresc, fie in scop turistic fie cu afaceri, sunt de parere ca pierderea banilor este una dintre principalele trei amenintari cu care se pot confrunta in strainatate, iar compromiterea cardului este plasata in Top 3 amenintari, de catre 35% dintre utilizatori.
   
In schimb, este mai mic numarul respondentilor care au mentionat infectarea dispozitivului (11%) sau frauda online (20%) printre primele trei motive de ingrijorare atunci cand calatoresc. Pe de alta parte, 18% dintre participanti sustin ca au fost victimele infractionalitatii cibernetice atunci cand se aflau in afara tarii.

Alte articole din Carduri

Carduri

ANPC considera ilegal un comision platit frecvent de consumatori

Multe banci percep comisioane usturatoare pentru retragerea de numerar de pe cardurile de credit, desi ANPC sustine ca OUG 50/2010 le interzice in mod expres. Practica a fost sanctionata de curand de ANPC, insa doar in cazul CEC Bank. Ramane de vazut ce se va intampla in cazul celorlalte banci care percep consumatorilor aceste comisioane. Citeste mai mult

Visa lanseaza o platforma de plati pentru companiile din Europa

Visa lanseaza in Europa serviciul Visa Direct, o platforma de plati in timp real care permite companiilor sa initieze plati, cum ar fi despagubirile pe polite de asigurare, precum si platile de la persoana la persoana. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook