Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Reteaua ECC a solutionat 70.000 de reclamatii pentru cumparaturi dintr-un alt stat membru

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Reteaua centrelor europene ale consumatorilor (ECC) a rezolvat in 2010 peste 71.000 de reclamatii pentru bunuri si servicii achizitionate dintr-un alt stat membru al UE.

Jumatate dintre reclamatii au vizat cumparaturi online, iar o treime au fost legate de serviciile de transport, in special, la calatoriile cu avionul.

Unul din cazurile solutionate a fost al unor finlandezi al caror zbor a fost amanat din cauza inchiderii spatiului aerian. Ei au fost obligati sa stea inca 7 zile in Barcelona, timp in care compania aeriana nu a oferit nicio asistenta. Intorsi acasa, ei au solicitat rambursarea cheltuielilor suplimentare cauzate de amanarea zborului, in valoare de 1.167 euro. Agentia aeriana a restituit doar 250 euro, insa cu ajutorul retelei ECC, consumatorii au primit si diferenta de 917 euro.

O alta reclamatie a fost facuta de un francez care a rezervat inchirierea unei masini in Italia, printr-o agentie olandeza. La sosirea in Italia, compania de inchiriere masini a spus ca nu a primit confirmarea rezervarii de la brokerul olandez, fara a-i putea oferi o solutie. Consumatorul a fost obligat sa inchirieze o masina de la alta companie, la un pret mult mai mare. Ulterior, el a cerut rambursarea diferentei platite in plus de la brokerul olandez, care a refuzat. Dupa reclamatia depusa la ECC, consumatorul a primit banii ceruti si o compensatie.

Alte articole din Carduri

Carduri

Visa lanseaza o platforma de plati pentru companiile din Europa

Visa lanseaza in Europa serviciul Visa Direct, o platforma de plati in timp real care permite companiilor sa initieze plati, cum ar fi despagubirile pe polite de asigurare, precum si platile de la persoana la persoana. Citeste mai mult

Cum sa nu cazi in plasa capcanelor online

Consumatorii europeni sunt din ce in ce mai expusi in online la anunturi invazive si inselatoare. Prin urmare, este important sa fii foarte atent si circumspect atunci cand vine vorba de oferte mult prea bune pentru a fi adevarate, astfel incat sa nu ajungi sa platesti pentru bunuri sau abonamente la servicii de care nu ai nevoie. Citeste mai mult

Facebook