Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Protectia Consumatorului a verificat site-urile care vand bilete online

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Achizitionarea de bilete online de pe site-uri specializate a facut obiectul unei verificari realizate de ANPC, in cadrul unui proiect derulat la nivel UE de catre Comisia Europeana.

La nivel european, procentul site-urilor care respecta legislatia in vigoare a urcat la 88%. In 2010, in urma unui control similar, doar 40% din site-uri respectau legislatia europeana in materie de vanzari online.

In Romania, ANPC a selectat 10 website-uri, folosind un motor de cautare popular, sau in baza publicitatii offline (afise, spoturi radio-TV). Dintre acestea, un numar de 7 au prezentat diverse incompatibilitati cu reglementarile in vigoare.

Printre principalele probleme identificate de autoritati s-au numarat afisarea de informatii incomplete sau incorecte referitoare la pret si la vanzator, termeni si conditii abuzive, lipsa detaliilor privind returnarea banilor in cazul anularii evenimentului.

Problemele identificate au fost remediate voluntar.

Verificarea site-urilor care vand bilete online a fost lansata in septembrie 2010 de catre autoritatile nationale din toate statele membre UE, Norvegia si Islanda.

“Populatia foloseste din ce in ce mai mult internetul pentru a gasi optiuni de petrecere a timpului liber si pentru a compara preturi – trebuie sa poata face acest lucru fara a cadea victime unor inselatorii”, a precizat John Dalli, comisarul european responsabil pentru sanatate si protectia consumatorului.  

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Serviciul ''cash back'' ramane optional pentru magazine

Serviciul prin care clientii pot solicita sume de bani in numerar in magazine, denumit ”cash back”, ramane optional pentru comercianti. Deputatii au dat votul final pe modificarea Legii care, initial, prevedea ca magazinele sa fie obligate sa ofere acest serviciu platitorilor cu cardul. Citeste mai mult

Facebook