Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cum te ajuta MasterCard sa scapi de griji si de bani in vacanta

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 
Cum te ajuta MasterCard sa scapi de griji si de bani in vacanta Cum te ajuta MasterCard sa scapi de griji si de bani in vacanta

MasterCard deruleaza, pe durata verii, o campanie de informare care ii vizeaza pe romanii care calatoresc in strainatate. Campania evidentiaza avantajele folosirii cardurilor in vacanta, insa “uita” sa mentioneze si problemele cu care va puteti confrunta. Conso face un inventar al posibilelor necazuri, pentru a va ajuta sa nu va stricati concediul.

Intr-un comunicat de presa remis la inceputul lunii iulie, MasterCard prezenta beneficiile pe care le ai cand platesti cu cardul in afara tarii. „Stim cu totii ca vacanta de vara vine greu si trece rapid, asa ca incercam sa ne bucuram de fiecare moment si sa ne ferim de orice incident care ar putea sa ne strice buna-dispozitie. (...) Cardul MasterCard este acceptat in 34 de milioane de locatii din toata lumea, deci te poti baza pe el, orice destinatie ai alege”, declara la acel moment Georgia Baltag, Marketing Manager Romania la MasterCard. Pe site-ul propriu, campania poarta un nume si mai sugestiv: „Vacanta cu un card si 0 griji”.

Cardul MasterCard te tradeaza cand te astepti mai putin

34 de milioane de locatii. Un numar care iti ofera din start relaxare, pare evident ca intr-o destinatie turistica europeana aleasa de alte zeci sau sute de mii de oameni nu vei avea cum sa ai vreo problema si ca MasterCard iti ofera cheia rezolvarii tuturor problemelor tale.

Din pacate insa, lucrurile nu stau chiar asa. Daca ajungi intr-o gara germana si vrei sa te urci in tren platind biletele cu un card MasterCard vezi ca automatele din gari nu le accepta la plata. In orasele turistice din Belgia si Olanda, plimbarile cu barcile sau vaporasele intesate de turisti nu pot fi nici ele platite cu cardul. Inca si mai trist este ca uneori si la vizitarea de muzee sau biserici din Europa esti refuzat politicos cand vrei sa platesti cu cardul. Daca nu ai si numerar in buzunar, buna-dispozitie promisa de MasterCard si cele 34 de milioane de locatii ale sale se poate pierde foarte rapid.
     

Si mai rau stau lucrurile cand descoperi ca nu iti este acceptat cardul MasterCard la plata la restaurant sau taverna. Pentru platile de mai putin de 20 de euro, turistul din Oostende al unui restaurant de la marginea Marii Nordului afla ca, cu regret, tine degeaba cardul MasterCard in buzunar. Acelasi raspuns il primeste turistul din Gent al unui restaurant aflat in buricul targului, unde nota de plata trece binisor de 30 de euro. Insa aici primeste si explicatia proprietarului – comisioanele foarte mari pe care comerciantii sunt obligati sa le plateasca pentru acceptarea cardurilor la plata.

Pentru cunoscatori, explicatia invocata de comerciant este mult mai simpla. Este vorba de problema comisioanelor interbancare la plata cu cardul, cunoscute pe plan international ca „multilateral interchange fees” (MIFs). Comisia Europeana a initiat un proiect de limitare a acestora, iar in unele tari (Ungaria, Polonia) autoritatile au luat masuri chiar inainte ca initiativa comunitara sa fie aprobata. Din pacate pentru comercianti, dar indirect si pentru consumatori, MasterCard a derulat o campanie agresiva impotriva initiativei comunitare. Iar rezultatele se vad – comerciantii cauta tot felul de motive pentru a nu primi cardurile la plata.

Costuri mari si beneficii ramase pe hartie

„Daca ai un card in RON, conversia valutara se face automat, chiar daca platesti in yeni japonezi sau in lire turcesti – fara drumuri pana la casa de schimb si fara maruntis inutil, la intoarcerea din calatorie”, se afirma pe site-ul MasterCard. Informatie, ce-i drept, corecta, insa din pacate incompleta.

Comisioanele pentru conversia valutara practicate de bancile din Romania ajung la niveluri care te fac sa regreti stresul casei de schimb. Bunaoara, cardul de credit MasterCard in RON oferit de Raiffeisen Bank are un comision de conversie valutara de 2,75% (nici macar mentionat pe site in dreptul costurilor aferente utilizarii cardului), facandu-te sa calculezi daca economiile realizate prin accesarea unei oferte speciale a unui site nu sunt cumva excedate de costurile utilizarii cardului. Si la BCR, cardurile MasterCard in RON au un comision de conversie valutara de 2%. Si exemplele ar putea continua.

      

Dar nici existenta unui card denominat in euro – pentru care BRD, spre exemplu, iti ia din cont 12 EUR (comisionul de administrare anual) chiar inainte de a-ti trimite cardul - nu rezolva pe deplin problema. Pus in fata imposibilitatii utilizarii cardului si fara bani in buzunar, apelezi la singura solutie ramasa la dispozitie: utilizarea unui bancomat pentru retragerea de numerar. Iar aici, surprizele sunt la fel de neplacute. Utilizatorul unui card BRD sub sigla MasterCard in euro plateste, pentru retragerea unei sume de doar 200 de euro un comision de 6 euro (3%), ca sa-i piara pe viitor cheful de a mai pleca in vacante fara sa isi fi asigurat si o rezerva suficient de mare de numerar.

Insa cardul are si beneficii de care ar trebui sa profiti la maxim, asa cum te indeamna site-ul campaniei derulate de MasterCard – serviciile atasate, cum ar fi asigurarile de calatorie. Ce nu precizeaza campania de informare este ca, de multe ori, utilizatorul de card afla doar accidental de existenta acestor asigurari. Iar uneori, chiar si atunci cand afla, ii este foarte greu sa ajunga sa beneficieze de ele.

BRD, care are ca partener AIG Europe, ofera doar dupa multe insistente un extras al conditiilor de asigurare (nici pe departe textul complet sau un link care sa conduca spre o pagina unde sunt postate integral aceste conditii). Iar in acest extras – surpriza – se vorbeste de existenta unui voucher care poarta un numar fara de care nu se poate beneficia de asigurare. Voucher care iti parvine totusi, intr-un final, dupa multe insistente.

Conso asteapta opiniile utilizatorilor de card

Experienta echipei Conso este insa una limitata, avand in vedere ca nu putem utiliza cardurile emise de toate bancile comerciale. De aceea ii invitam pe toti cei care au avut probleme cu utilizarea cardurilor in strainatate sau care au platit costuri mari de utilizare sa ne scrie direct, la adresa office@conso.ro sau se posteze problemele cu care s-au confruntat la Vocea Clientului, in dreptul bancii ai caror clienti sunt.

Noi le vom prelua, posta si reflecta in alte materiale editoriale, pentru a ajuta la imbunatatirea conditiilor oferite utilizatorilor romani de carduri de banci si de organizatii internationale, cum este si MasterCard.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook