Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Consumatorii vor fi avertizati la ATM asupra comisioanelor platite

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Consumatorii care efectueaza tranzactii la ATM vor fi avertizati pe ecranele acestora in legatura cu nivelul comisioanelor platite pentru realizarea acelor operatiuni, conform unui ordin emis de ANPC.

“Institutiile de plata care presteaza servicii de acceptare la plata prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit emise in Romania, la terminalele ATM aflate pe teritoriul Romaniei, au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, tarifelor, spezelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu operatiunile derulate la ATM, in ordinea efectuarii acestora”, potrivit ordinului.

Pe ecranul ATM-urilor vor fi inscrise toate informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni efectuate: eliberare de numerar, transfer intre conturi, plata facturi sau oricare alt serviciu solicitat in mod expres de consumator prin intermediul ATM, inainte de momentul efectuarii acestuia.


Consumatorii vor avea posibilitatea de a renunta la efectuarea tranzactiei, daca aceasta nu este oferita in mod gratuit, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni.

Informatiile trebuie sa fie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit. Inaltimea literelor si a cifrelor pentru afisarea informatiilor specifice privind costurile operatiunii trebuie sa fie egala cu a celorlalte caractere, aflate pe ecran.

Pentru cardurile de debit sau de credit costurile se vor afisa in forma procentuala pentru fiecare operatiune de plata si, dupa caz, se va afisa si suma minima de plata, in cazul in care operatiunea este efectuata la bancomatul bancii emitente a cardului.

Pe de alta parte, daca se utilizeaza bancomatele altor banci, consumatorii vor fi primi o avertizare care face referire la comisioanele existente in contract.

In cazul blocarii sau retinerii cardului la bancomatele proprii, banca are obligatia in acelasi timp sa informeze consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului asupra termenul maxim in care consumatorii pot reintra in posesia cardului si sa indice numarul de telefon pe care trebuie sa il apeleze in aceasta situatie, precum si intervalul orar in care pot contacta banca.

Ordinul nu intra imediat in vigoare, ci la 120 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.

Alte articole din Carduri

Carduri

Cati romani ar prefera sa renunte la cash?

Unul din trei europeni declara ca ar vrea o viata fara cash insa, cu toate acestea, aproape 90% apeleaza tot la bancnote pentru platile cotidiene de mica valoare. In Romania, procentul care si-ar dori o viata fara numerar este mai mare, de 38%. Citeste mai mult

MFP incearca sa deblocheze Legea "cash-back"

Legea “cash-back”, intrata in vigoare la inceputul acestui an, nu este inca aplicabila, pentru ca nu are norme de aplicare si nu este corelata cu Legea caselor de marcat. Ministerul Finantelor Publice (MFP) a elaborat, in sfarsit, proiectul de norme care ar putea debloca actul normativ. Citeste mai mult

Opinii recente

de Cristian Alupoaie

"Am cardul de credit de peste 2 ani de zile, am rulat peste 6000 ron pe el si nu am avut niciodata nici ..."

Facebook