Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Consumatorii vor fi avertizati la ATM asupra comisioanelor platite

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Consumatorii care efectueaza tranzactii la ATM vor fi avertizati pe ecranele acestora in legatura cu nivelul comisioanelor platite pentru realizarea acelor operatiuni, conform unui ordin emis de ANPC.

“Institutiile de plata care presteaza servicii de acceptare la plata prin intermediul cardurilor de debit si al cardurilor de credit emise in Romania, la terminalele ATM aflate pe teritoriul Romaniei, au obligatia de a informa consumatorii asupra tuturor comisioanelor, tarifelor, spezelor si oricaror altor tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte consumatorul in legatura cu operatiunile derulate la ATM, in ordinea efectuarii acestora”, potrivit ordinului.

Pe ecranul ATM-urilor vor fi inscrise toate informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni efectuate: eliberare de numerar, transfer intre conturi, plata facturi sau oricare alt serviciu solicitat in mod expres de consumator prin intermediul ATM, inainte de momentul efectuarii acestuia.


Consumatorii vor avea posibilitatea de a renunta la efectuarea tranzactiei, daca aceasta nu este oferita in mod gratuit, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni.

Informatiile trebuie sa fie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit. Inaltimea literelor si a cifrelor pentru afisarea informatiilor specifice privind costurile operatiunii trebuie sa fie egala cu a celorlalte caractere, aflate pe ecran.

Pentru cardurile de debit sau de credit costurile se vor afisa in forma procentuala pentru fiecare operatiune de plata si, dupa caz, se va afisa si suma minima de plata, in cazul in care operatiunea este efectuata la bancomatul bancii emitente a cardului.

Pe de alta parte, daca se utilizeaza bancomatele altor banci, consumatorii vor fi primi o avertizare care face referire la comisioanele existente in contract.

In cazul blocarii sau retinerii cardului la bancomatele proprii, banca are obligatia in acelasi timp sa informeze consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului asupra termenul maxim in care consumatorii pot reintra in posesia cardului si sa indice numarul de telefon pe care trebuie sa il apeleze in aceasta situatie, precum si intervalul orar in care pot contacta banca.

Ordinul nu intra imediat in vigoare, ci la 120 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.

Alte articole din Carduri

Carduri

Cati romani cumpara de pe internet?

Romanii, desi conectati in numar tot mai mare la internet, raman codasii Europei cand vine vorba de cumparaturi online. Din datele pe 2016 publicate de Eurostat reiese ca trei din patru gospodarii din Romania au acces la internet, insa doar 18% dintre acestia au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii online. Citeste mai mult

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Opinii recente

de elvira buzac

"Buna ziua. In anul 2013 am incheiat un contract cu BCR, banca pentru locuinte. Timp de doi ani am primit prin posta notificari ..."

Facebook