Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Comisioanele percepute la cardurile bancare au intrat in atentia Consiliului Concurentei

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Consiliul Concurentei are in derulare un studiu de piata privind comisioanele percepute de banci comerciantilor care au instalat POS-uri. Studiul ar putea fi baza unei viitoare investigatii.

Comisioanele aferente cardurilor bancare au fost luate in vizor si la nivel european iar autoritatile romanesti si-au propus sa constate daca exista sau nu suspiciuni privind o intelegere in domeniu.

“Am demarat acest proiect pentru ca multi comercianti s-au plans de nivelul mare al comisioanelor pe care trebuie sa le plateasca la banci”, a precizat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Nivelul mare al comisioanelor percepute comerciantilor se reflecta indirect in preturile generale solicitate clientilor, in conditiile in care comercianti nu pot percepe preturi diferite in functie de mijlocul de plata. Astfel, pentru a acoperi nivelul de cost platit bancii pentru utilizarea POS-ului, comerciantii s-ar putea vedea nevoiti sa impuna preturi mai mari indiferent daca plata se face cu card sau cu cash.

Studiul a fost demarat in 2011 si se estimeaza ca pana la mijlocul anului sa existe un raport final.

De asemenea, Consililul Concurentei a finalizat prima parte a investigatiei pe piata bancara privind posibilul atac asupra leului din 2008 si intelegerile intre banci pentru cresterea nivelului Robor.

Urmatoarea etapa consta in analizarea interna a datelor obtinute si trasarea unei concluzii.

Alte articole din Carduri

Carduri

Cati romani cumpara de pe internet?

Romanii, desi conectati in numar tot mai mare la internet, raman codasii Europei cand vine vorba de cumparaturi online. Din datele pe 2016 publicate de Eurostat reiese ca trei din patru gospodarii din Romania au acces la internet, insa doar 18% dintre acestia au cumparat sau au comandat bunuri sau servicii online. Citeste mai mult

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Facebook