Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Clientii bancilor isi doresc retrageri gratuite de la ATM

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Sondaj MasterCard si Conso.ro: peste 50% dintre respondenti isi doresc comision 0 la retragerile de numerar.

Impreuna cu MasterCard, am desfasurat in luna februarie un sondaj online pe tema modului in care romanii folosesc cardurile de salariu. Intrebarile au vizat criteriile dupa care este ales un card de salariu, frecventa retragerilor de numerar, facilitatile preferate pe un card de debit si cele mai frecvente operatiuni realizate cu acesta.

Conform sondajului, 51% dintre cititorii Conso isi folosesc cel mai adesea cardul pentru cumparaturi la comercianti, iar 39% pentru retrageri de la bancomat, in timp ce 8% plaseaza pe primul loc plata pe internet.

Cea mai dorita facilitate pe card este costul 0 la orice ATM, nu doar la cele din reteaua bancii emitente – de catre 55% dintre participanti, urmata de punctele de loialitate (26%).

„Rezultatele ne arata ca majoritatea posesorilor de carduri care au raspuns la sondaj, au un comportament corect de utilizare: platesc la POS si retrag numerar numai pentru cheltuielile mici sau pentru cele pe care, cel mai adesea, nu le pot achita cu cardul, cum este intretinerea”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Romania si Moldova, MasterCard Europe. „Legat de facilitatile cele mai dorite pe un card de debit, raspunsurile confirma interesul pentru retragerile gratuite de numerar, de la orice bancomat. Aceasta solicitare vine pe fondul nevoii de flexibiliate si de confort, stiind ca poti obtine banii de la cel mai apropiat ATM, oricand este nevoie.”

„O banca partenera a desfasurat la sfarsitul anului trecut o campanie promotionala prin care a eliminat comisionul de retragere de numerar de la orice bancomat din tara pentru cardurile MasterCard, foarte bine primita de clientii bancii. Acest lucru a devenit practica standard pentru cardurile de debit MasterCard in tari precum Polonia sau Ucraina”, a mai spus Cosmin Vladimirescu.

Comisioanele de care tin seama clientii unei banci atunci cand aleg un card sunt cel de retragere numerar de la bancomat (34%), apoi comisionul de administrare (32%) si cel de internet banking (5%). In cazul a 20%, cardul este impus de angajator.

Pentru majoritatea respondentilor (45%), frecventa retragerilor de numerar de la bancomat este de 2-5 pe luna, iar pentru 34%, ori de cate ori au nevoie. Numai 13% au spus ca isi retrag toti banii atunci cand incaseaza salariul.
 
De regula, posesorii de carduri tin cont de la ce bancomat isi scot banii si cauta unul care sa apartina bancii de la care au cardul: 77% si doar 5% aleg orice bancomat, indiferent de banca emitenta a cardului. Principalele motive care ii determina sa aleaga un anumit ATM sunt acela de a evita sa plateasca un comision mai mare apeland la o retea concurenta (85%), amplasarea in apropierea serviciului (3%) sau relatia de incredere cu banca (3%).

Valoarea medie a unei tranzactii de retragere de numerar este intre 100-500 de lei pentru 48% dintre respondenti, de 500-1.000 de lei pentru 20% si peste 1.000, in cazul a 18%. Retrageri de sume mai mici de 100 de lei fac numai 7% dintre participanti.

Destinatiile principale (in cazul intrebarilor cu variante multiple de raspuns) pentru banii retrasi de la bancomat sunt cheltuielile zilnice de mica valoare – 51%, plata intretinerii – 49%, a ratei la credit – 29% si a facturilor la utilitati – 28%.

In timpul calatoriilor in Romania, cea mai mare parte dintre respondenti afirma ca retrag doar o parte din banii necesari, iar restul ii pastreaza pe card (49%). 18% retrag toti banii de care au nevoie, inainte de a pleca, 17% retrag banii la fata locului, iar 8% platesc cu cardul si nu au nevoie sa scoata bani.

La sondajul derulat intre 2-28 februarie au raspuns 737 de persoane.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook