Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CIP-ul a reanimat schemele clasice de frauda din zona cardurilor

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Dupa introducerea cip-ului, fraudatorii s-au reintors la schemele clasice de furt a cardului si pinului, in detrimentul metodei mai sofisticate de duplicare a cardului, mult mai greu de realizat.

Conform asociatiei de consumatori britanice Which?, procentul tranzactiilor frauduloase in valoarea totala a platilor cu cardul a scazut in Marea Britanie in primul semestru al anului, dar continua sa urce ca valoare absoluta.

Introducerea cip-ului in carduri a redus substantial numarul de fraude prin faptul ca cip-ul este mult mai greu, daca nu imposibil, de duplicat comparativ cu banda magnetica. In plus, pentru tranzactiile online, exista standardul 3D-Secure care ofera protectie suplimentara la tranzactiile online.

In consecinta, fraudatorii au renuntat la obiceiurile mai sofisticate, de clonare a cardurilor, operatiune prea dificila in cazul cip-ului, si s-au reintors la scheme ce implica pacalirea clientului. Tacticile includ distragerea atentiei clientilor in magazine sau la ATM-uri pentru a fura cardul sau a afla codul PIN.

De asemenea, au existat cazuri in care fraudatorii s-au dat drept angajati bancari si au merg la locuinta clientilor si au solicitat date despre card sau chiar au ridicat cardul cu promisiunea ca vor primi unul nou prin curier.

De asemenea, a crescut si numarul de fraude online de tipul phishingului, in care clientii primesc emailuri, care par a veni din partea bancii emitente si prin care se solicita date ale cardului, precum codul PIN.

In consecinta, asociatiile de consumatori dar si bancile atrag atentia ca niciodata institutiile financiare nu vor solicita clientilor dezvaluirea codului PIN. Acest cod este o informatie strict personala si nu trebuie dezvaluita absolut nimanui.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Serviciul ''cash back'' ramane optional pentru magazine

Serviciul prin care clientii pot solicita sume de bani in numerar in magazine, denumit ”cash back”, ramane optional pentru comercianti. Deputatii au dat votul final pe modificarea Legii care, initial, prevedea ca magazinele sa fie obligate sa ofere acest serviciu platitorilor cu cardul. Citeste mai mult

Facebook