Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Ce nu stiai ca poate face cardul tau premium?

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Carduri

 
Ce nu stiai ca poate face cardul tau premium? Ce nu stiai ca poate face cardul tau premium?

Foarte multe banci de pe piata din Romania au transformat cardurile de credit in produse complexe, care, pe langa faptul ca servesc drept instrumente standard de plata, acopera o gama larga de beneficii. Perioada de gratie, punctele de loialitate, plata in rate fara dobanda si reducerile acordate la comerciantii parteneri reprezinta dovada certa ca piata inregistreaza un trend crescator.

Pe masura ce nivelul de educatie financiara al romanilor incepe sa creasca, bancile isi diversifica portofoliile, lansand produse personalizate care aduc avantaje si servicii aditionale pentru clienti. Cresterea semnificativa pe care a resimtit-o piata cardurilor in Romania a determinat institutiile financiare sa se intreaca in oferte care acopera nu doar nevoia de a cheltui limita de bani de pe card, ci si nevoia de a simti ca produsul iti garanteaza un plus de siguranta si confort.

Servicii aditionale "la pachet”


Ca urmare a acestei tendinte, in ultima vreme, detinatorii de carduri premium primesc, pe langa beneficiile standard, si asigurari de calatorie, ce furnizeaza solutii pentru situatii problematice.

Asigurarile de calatorie acopera o arie larga de riscuri: invaliditate, indemnizatie pentru spitalizare, intarzierea cursei aeriene sau protectie pentru cumparaturile achizitionate cu cardul pe durata sejurului in strainatate.

In plus, clientul beneficiaza si de servicii de asistenta pentru voiaj (obtinerea de informatii cu privire la destinatia turistica), servicii de asistenta legala (suportarea cheltuielilor juridice) sau asistenta personala (in cazul in care clientul doreste sa rezerve bilete la concerte sau spectacole), care sunt disponibile 24 h din 24.

De cele mai multe ori, la livrarea cardului, detinatorul primeste din partea bancii emitente un certificat de asigurare care contine toate detaliile gamei de servicii asigurate, termeni si conditii pentru fiecare eveniment in parte, dar si contactele firmei care furnizeaza aceste servicii.

Perioada de asigurare dureaza pana la data expirarii cardului. In functie de tipul produsului (Gold sau Platinum) si de pachetul oferit, institutia financiara stabileste limitele maxime ale sumelor care vor fi asigurate. In unele cazuri, aceste sume pot varia de la 150-300 euro pana la 50.000 de euro.

Majoritatea bancilor aleg sa asigure calatoriile a caror durata maxima se incadreaza intre 60 si 90 de zile si nu se realizeaza pe teritoriul tarii. Un caz aparte este asigurarea de calatorie care se aplica unui alt membru al familiei, in cazul in care acesta calatoreste in compania detinatorului de card. In aceasta situatie asigurarea se aplica sotului / sotiei sau copiilor cu varsta de pana la 25 de ani. Bineinteles, persoana trebuie sa fie desemnata de beneficiarul contractului de asigurare.

Ofertele bancilor devin din ce in ce mai complexe

Printre serviciile disponibile posesorilor de carduri aflati in strainatate, cele mai importante sunt, cu siguranta, asigurarile medicale. Pentru clientii care au ghinionul sa se imbolnaveasca sau sa se accidenteze, asigurarea acopera costurile hoteliere pe motive medicale, pana in momentul repatrierii, sau, in cel mai rau caz, costurile de spitalizare.

Asadar, daca sunteti un impatimit al sporturilor de iarna: schi, snowbord, patinaj sau de ce nu, preferati aerul cald al zonelor insorite, trebuie sa stiti ca asigurarile de accidente acopera aceste sporturi atat timp cat ele nu sunt activitati extreme sau riscante, de exemplu: alpinism sau schi nautic.

Mergand si mai departe, asigurarile de accidente pe cardul premium pot acoperi cheltuielile legate cu deplasarea unui membru al familiei sau al unui prieten in caz de urgenta. Compania de asigurari plateste costurile de transport – biletul dus-intors – si costurile de cazare pentru persoana desemnata de client.

Asigurarile ofera posesorilor de carduri si alte servicii gratuite, cum ar fi asigurarea in cazul pierderii sau intarzierii bagajului, recuperarea bagajului atunci cand acesta nu ajunge la destinatia corecta, inlocuirea telefonului mobil care a fost pierdut sau furat sau chiar asigurarea in regim de urgenta a unei anumite sume de bani.

Aria riscurilor asigurate ajunge pana in punctul in care clientul beneficiaza de tratament stomatologic de urgenta sau de protectie deplina asupra tuturor cumparaturilor platite cu cardul bancar. Daca, de exemplu, pe durata vacantei in strainatate, clientului ii sunt furate aceste bunuri, atunci firma de asigurari este obligata sa returneze contravaloarea lor.

Acest lucru este posibil daca posesorul de card a pastrat chitantele sau facturile in original, dar si documentele de la politie. In plus, o astfel de asigurare se aplica si in alte situatii, nu doar in cazul furtului (pierderea bunurilor sau avarii accidentale produse intr-o anumita perioada de timp – de obicei maximum 90 de zile de la data achizitionarii).

Exceptiile care confirma regula

In cele mai multe cazuri, serviciile aditionale oferite pe cardurile premium sunt conditionate de utilizarea cardului pentru achitarea biletului sau biletelor de calatorie, a taxei de aeroport, daca biletele de avion sunt gratuite, sau chiar a costurilor de cazare.

In plus, este important sa cititi contractul de asigurare cu foarte mare atentie si sa tineti cont de regulile si conditiile impuse de institutiile financiare emitente pentru fiecare eveniment in parte. Foarte multe dintre serviciile aditionale oferite pe cardurile premium impun reguli specifice cu care trebuie sa fiti la curent.

De exemplu, costurile legate de cazarea la hotel pe motive medicale sunt acoperite doar la recomandarea medicului, iar daca bagajele sunt confiscate de autoritati, nu va puteti folosi asigurarea pentru a le recupera. Totodata, serviciul de asigurare pe card nu include prejudiciile financiare survenite ca urmare a variatiilor cursului valutar.  

In cazul accidentelor sau furturilor, contractul de asigurare impune prezentarea unor dovezi, de la declaratiile unor martori, pana la chitante si facturi in original. Fara aceste probe, compania nu livreaza serviciul de asigurare.

Asadar, daca sunteti posesor al unui card din categoria premium si nu ati avut in vedere beneficiile suplimentare ale produsului, solicitati informatii functionarului bancii emitente. In felul acesta, veti putea pleca peste hotare, fie in vacanta, fie in interes de serviciu avand poate una sau mai multe griji in minus.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook