Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

CE consulta cetatenii cu privire la serviciile financiare transfrontaliere

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Ati avut probleme cu deschiderea unui cont in alta tara membra a Uniunii Europene? V-a fost respins cardul de credit cand ati incercat sa cumparati ceva online dintr-un magazin localizat in alt stat european? Compania de asigurari v-a spus ca asigurarea de viata nu va mai acopera riscurile daca va mutati din tara? Daca da, acum puteti reactiona!

Comisia Europeana a lansat o campanie de social media pentru a colecta informatii in legatura cu experientele traite de consumatorii de servicii financiare din statele membre care au incercat sa utilizeze servicii financiare transfrontaliere. Acestea pot implica operatiuni bancare, de asigurari sau de plati transfrontaliere, in cadrul Uniunii Europene, potrivit unui comunicat de presa al institutiei.

De exemplu, ar putea fi vorba despre problemele intampinate la deschiderea unui cont bancar in alta tara din Uniunea Europeana, despre lipsa de transparenta in ceea ce priveste costurile utilizarii unui card de credit pentru cumparaturi online din strainatate sau despre incercarea de a achizitiona asigurari din alt stat membru, unde sunt mai ieftine.

De asemenea, ar putea fi vorba despre  incercarea nereusita de a solicita un credit in strainatate, pentru a beneficia de costuri mai bune, sau de costurile exagerate ale unui simplu ordin de plata, asa cum relateaza Alin Iacob, presedintele AURSF, membru al Grupului de Experti al Utilizatorilor Europeni de Servicii Financiare – FSUG.

”Banca mi-a cerut sa platesc 50 de euro pentru un simplu transfer de 79 de euro din contul personal in euro deschis la o banca din Romania intr-un cont din Olanda. Dupa ce am refuzat aceasta plata, au gasit alta modalitate sa imi opereze transferul pentru o taxa de doar 10 euro. Consider ca si aceasta este ridicata, dar cel putin a fost de cinci ori mai mica decat cea ceruta initial”, a precizat Alin Iacob.

Doi utilizatori nemultumiti vor participa la discutiile cu privire la imbunatatirea serviciilor financiare transfrontaliere in UE

Toti cetatenii Uniunii Europene care au intampinat astfel de probleme, si nu numai, sunt incurajati sa isi impartaseasca experientele prin realizarea unor scurte filmari, de maxim 30 de secunde, pe platforma de social media favorita (Twitter, Facebook, Youtube, etc), in orice limba oficiala UE (inclusiv limba romana) folosind hashtag-ul #MyMoneyEU pana pe 18 Martie 2016.

Potrivit CE, doi dintre cei care vor posta cele mai relevante inregistrari vor fi invitati in primavara anului 2016 la Bruxelles, pentru a participa la audierile oficiale prilejuite de discutarea initiative Comisiei de imbunatatire a serviciilor financiare transfrontaliere in cadrul Uniunii Europene. Costurile de transport si de cazare ale celor doi vor fi suportate de Comisia Europeana, se mai arata in comunicatul citat.

Alte articole din Carduri

Carduri

Activitatea bancara, afectata de telefonia mobila

Din ce in ce mai des, telefonia mobila interfereaza cu activitatea bancara. Pe de o parte, usureaza accesul la conturi si la tranzactii dar, pe de alta, se creeaza o dependenta tot mai stransa. Dependenta ce risca sa creeze probleme serioase clientilor care sunt acum, practic, obligati sa utilizeze serviciile de telefonie. Citeste mai mult

Cati romani ar prefera sa renunte la cash?

Unul din trei europeni declara ca ar vrea o viata fara cash insa, cu toate acestea, aproape 90% apeleaza tot la bancnote pentru platile cotidiene de mica valoare. In Romania, procentul care si-ar dori o viata fara numerar este mai mare, de 38%. Citeste mai mult

Opinii recente

de Emil Mugurel Ana

"Detin un produs unit-linked Activ Plus la ing de mai bine de 10 ani si mi-e groaza sa fac un calcul mai detaliat ..."

Facebook