Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Carduri cu beneficii in plus pentru clienti

Autor: Alina Branescu |

Publicat in: Carduri

 

Evolutia pietei cardurilor din ultimii ani a determinat bancile din Romania sa lanseze si sa se intreaca in programe si produse complexe si diversificate, care aduc avantaje clientilor.
     
Pe langa caracteristicile traditionale ale cardurilor - tranzactii la comerciantii din mediul real sau virtual si retrageri de numerar de la ATM, bancile au gandit programe de fidelizare, in retele de comercianti parteneri, din domenii variate. Printre cel mai des intalnite beneficii existente in cadrul acestor retele se numara: reducerile la comerciantii parteneri, punctele de loialitate sau plata in rate fara dobanda. Pe scurt, aceste carduri, care pe langa functiile standard, ofera beneficii la un comerciant sau o retea de comercianti, poarta numele de carduri co-branded, respectiv multi-branded sau multi-merchant.

Practic, un card co-branded reprezinta un parteneriat intre o institutie financiara (banca sau o institutie financiara non-bancara) si un comerciant, prin care ambii parteneri ofera posesorilor de carduri o suita de beneficii - promotii, reduceri, recompense. Exista, insa, si carduri care ofera aceste avantaje ori de cate ori sunt folosite, intr-o retea mai larga de comercianti (care poate aduna, in unele cazuri, si peste 4000 de comercianti alesi special de catre banca). Acestea sunt cardurile multi-branded sau multi-merchant.

Domeniile in care activeaza comerciantii parteneri sunt extrem de variate: de la magazine de produse electrice si electrocasnice, benzinarii, restaurante, magazine de bricolaj si pana la farmacii si operatori de telefonie mobila.

Prin intermediul acestor produse, institutiile financiare si comerciantii parteneri urmaresc, in primul rand, sa isi loializeze baza actuala de clienti si, pe de alta parte, sa isi extinda clientela. Avantajele acestor produse depind de programul dezvoltat de banca si de partenerii comerciali si pot ajunge chiar la reduceri de pana la 20-30%.

De regula, bonusurile si punctele, in cazul cardurilor multi-branded, se obtin atunci cand posesorul de card face achizitii la orice comerciant, indiferent ca acesta este din retea sau din afara retelei de parteneri. Valoarea bonusurilor depinde, insa, de programul atasat cardului.

Un exemplu de program de multi-branded este cel atasat cardului Bonus Card, emis de catre GarantiBank, sub sigla MasterCard. Pentru fiecare tranzactie efectuata in afara retelei de parteneri, utilizatorul primeste puncte bonus in valoare de 0,5% din tranzactie. In functie de ofertele partenerilor, clientii pot ajunge sa castige de la 1% la 5% din valoarea tranzactiei, sub forma de puncte bonus. Acestia isi pot folosi apoi punctele pentru cumparaturi la oricare comerciant partener.

La fel este si cazul programului Punct Card, de la BRD-GSG. Utilizatorii primesc pentru 1 leu cheltuit la orice comerciant, din tara sau din strainatate, 1 punct acumulat. In reteaua de parteneri BRD-GSG, valoarea bonusului creste: pentru cumparaturi mai mici de 150 lei – 1 leu cheltuit echivaleaza cu 2 puncte acumulate – si pentru cumparaturile mai mari de 150 lei – 1 leu cheltuit aduce 2,5 puncte acumulate. Aceste puncte se pot folosi pentru noi cumparaturi in locatiile comerciantilor parteneri BRD-GSG.

Bonusul acumulat poate fi utilizat pe loc sau pentru o tranzactie ulterioara si, de regula, are o valabilitate nelimitata.

Si Banca Transilvania a adoptat acest mecanism de loializare a clientilor. Cardurile ofera puncte bonus in cadrul programului Start BT. Pana la finalul anului, banca deruleaza o promotie ce presupune acordarea unui bonus de 50 puncte clientilor care obtin un card de credit MasterCard Forte. Valoarea unui punct este de 1 leu, iar punctele acumulate pot fi ulterior utilizate pentru plata cumparaturilor la comerciantii parteneri inscrisi în program.

Este important sa stiti ca valoarea acestui bonus acumulat nu se poate retrage de la bancomat, ci este un beneficiu destinat exclusiv efectuarii de tranzactii la comerciantii parteneri din mediul real sau virtual!

Un alt avantaj, la care are acces un posesor de card co-branded sau multi-branded, este plata in rate fara dobanda la comerciantul partener sau la comerciantii parteneri, in cazul celei de-a doua categorii. De exemplu, multe banci din Romania permit posesorilor de carduri sa cumpere prin sistemul de rate cu dobanda zero. De obicei, clientul poate beneficia de pana la 24 de rate.

Solicitati bancii dumneavoastra detalii despre modalitatea in care puteti acumula aceste puncte, despre reteaua de parteneri si magazinele in care puteti beneficia de reduceri, dar si despre tipul avantajelor pe care le puteti obtine.

Chiar daca, de regula, astfel de carduri sunt de credit, exista si institutii financiare care vizeaza segmentul de debit. In cazul cardurilor co-branded, BRD-GSG, UniCredit Tiriac Bank, Raiffeisen Bank sau Libra Bank sunt cateva exemple de institutii financiare care au recompensat preferinta clientilor pentru un anumit comerciant, lansand si produse de debit. Pe segmentul cardurilor multi-branded, GarantiBank a dezvoltat si o varianta de debit pentru Bonus Card. Indiferent ca sunt de debit sau de credit, cardurile cu programe de loialitate atasate, pot fi utilizate la orice comerciant din tara sau din strainatate, la fel ca in cazul unui card standard.

Pe piata din Romania, cele mai multe programe de carduri co-branded si multi-branded sunt emise sub sigla MasterCard. Pana in momentul de fata, MasterCard a lansat, impreuna cu institutiile financiare partenere, aproximativ 55 de carduri co-branded si multi-branded, atat de credit, cat si de debit. Lista comerciantilor parteneri contine nume precum Wizz Air, Cosmote, Altex, Media Galaxy, Sensiblu, Vodafone, Praktiker, UNICEF, Eva.ro, Baneasa Shopping City sau Bricostore.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook