Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Cardurile cashback: 5 ponturi pentru a face bonusul avantajos

Autor: Alexandra Popa |

Publicat in: Carduri

 
Cardurile cashback: 5 ponturi pentru a face bonusul avantajos Cardurile cashback: 5 ponturi pentru a face bonusul avantajos

Optiunea de puncte bonus sau returnarea unui procent din valoarea cumparaturilor (cashback) au devenit o facilitate obisnuita in oferta de carduri de credit. Pentru a beneficia la maxim de aceste avantaje, clientii trebuie sa tina cont insa de cateva reguli de baza.

Punctele bonus, reducerile la anumite magazine sau returnarea unui procent din valoarea cumparaturilor sunt, de multe ori, principalul intrument de marketing pe care bancile il folosesc pentru atragerea de clienti.

Bonusurile nu aduc insa intotdeauna beneficiile promise detinatorilor si cateodata pot fi depasite de costurile cardului. De aceea, cei care doresc sa achiztioneze un astfel de card trebuie sa aiba in minte cateva principii:

1.    Exista doua tipuri principale de reduceri sau bonusuri oferite de cardurile de credit. Fie un bonus special pentru cumparaturi intr-un lant de magazine restrans, fie un bonus general pentru toate cumparaturile realizate, indiferent de magazin.

In general, in cazul primei variante, in care comercianti parteneri sunt limitati, bonusurile oferite sunt mai generoase.

Astfel, cei care au un lant de magazine preferate, unde fac cumparaturi des, spre exemplu hypermarketuri, benzinarii, magazine de haine, pot alege cardul de credit ce ofera cel mai mare bonus pentru cumparaturi realizate in aceste locatii.

2.    Pe langa bonusuri sau reduceri, foarte importante raman costurile cardului de credit. Degeaba bonusul oferit este ridicat, daca respectivul card este foarte scump.

Ca o regula, bonusul mediu obtinut in decursul unui an ar trebui sa acopere macar comisioanele de administrare a cardului. Regula trebuie verificata in special de cei care nu obisnuiesc sa foloseasca cardul de credit des si, in consecinta, nu vor beneficia de bonusuri foarte mari.

3.    Atentie la mecanismul de acordare a beneficiilor!
In unele cazuri bancile acorda puncte bonus care pot fi utilizate doar in magazine partenere, in alte situatii se ofera bani inapoi pe card la final de luna sau se pot oferi reduceri pe loc la cumparaturi.

Uneori, in primele luni de la activarea cardului bonusul oferit este mai mare decat ulterior. Astfel, cei care au in plan cumparaturi de valori mari pe care urmeaza sa le faca pe cardul de credit ar trebui sa le planifice astfel incat sa se incadreze in perioada cu bonus ridicat.

4.    Facilitatile se ofera doar la plata la comercianti!

Daca retrageti numerar de la ATM si platiti cu cash cumparaturile, nu veti primi niciun fel de bonus. Mai mult, de cele mai multe ori, nu beneficiati nici de perioada de gratie in astfel de situatii.

5.    Nu va supraindatorati de dragul bonusului! Plata cu cardul de credit la comercianti ofera destul de multe beneficii celor celor care pot rambursa creditul pana la sfarsitul perioadei de gratie.

Cardul de credit nu ar trebui utilizat doar pentru ca se obtine un bonus si in niciun caz nu ar trebui realizate cumparaturi neplanificate doar pentru a primi un bonus mai mare. Chiar daca pot parea avantajoase pe moment, aceste practici duc in final la supraindatorare.  

Alte articole din Carduri

Carduri

Ce prefera europenii: cash sau card?

Platile in numerar nu par a fi in pericol in Europa. Mai mult, europenii sunt atat de atasati de cash incat un sfert dintre ei sustin ca isi retrag o parte din bani din banca pentru a ii tine acasa. Datele reies dintr-un studiu publicat de Banca Centrala Europeana (BCE). Citeste mai mult

ANPC considera ilegal un comision platit frecvent de consumatori

Multe banci percep comisioane usturatoare pentru retragerea de numerar de pe cardurile de credit, desi ANPC sustine ca OUG 50/2010 le interzice in mod expres. Practica a fost sanctionata de curand de ANPC, insa doar in cazul CEC Bank. Ramane de vazut ce se va intampla in cazul celorlalte banci care percep consumatorilor aceste comisioane. Citeste mai mult

Opinii recente

de Nicoleta Gherghina

"Serviciile BCR, competenta si profesionalismul angajatiolor sai de o extrem de proasta calitate. Asemenea erori si lipsa de rigoare si seriozitatea - rar am ..."

Facebook