Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancile trimit clientii la Biroul de Credit pentru restante de cativa bani!

Autor: Ramona Iluca |

Publicat in: Carduri

 

Desi Biroul de credit a stabilit inca din 2007 ca restantele mai mici de 10 lei nu vor fi raportate, bancile continua sa trimita oamenii pe lista neagra a restantierilor pentru sume infime. La Biroul de Credit, nu exista un mod de verificare al raportarilor, astfel clientii se trezesc ca nu pot lua credit desi acest lucru nu trebuia sa se intample.

Raportarile la Biroul de credit ii pot impiedica pe clienti sa obtina un imprumut, chiar daca restanta pentru care au fost inscrisi in aceasta baza de date nu depaseste 1 sau 2 lei.

“Incepand cu anul 2007, Biroul de credit a instituit pragul de 10 lei pentru transmiterea restantelor de catre participanti”, a declarat pentru Conso.ro Serban Epure, director general al Biroului de credit.

In ciuda regulii stabilite de comun acord de banci, care sunt actionare la Biroul de Credit, aceste practici nu au fost abolite.



Restantier cu... 19 bani

Intr-o astfel de situatie a fost si Mirela Braescu, clienta a credit Europe Bank. Ea a fost raportata la Biroul de credit pentru o restanta infima la cardul de credit.

“Am avut neplacuta surpriza de a fi raportata la Biroul de credit pentru o restanta de 0,19 lei. In momentul in care am anuntat banca mi s-a spus ca nu se poate asa ceva pentru ca nu se poate transmite la Biroul de credit o restanta mai mica de 10 lei”, povesteste clienta pe Conso.ro.

Desi teoretic aceasta raportare nu era posibila, totusi ea s-a facut! Cauza invocata de reprezentantii bancii o reprezinta o eroare de sistem. Eroare care insa a pus clienta intr-o situatie extrem de neplacuta.

Mai mult, clienta sustine ca nu a primit niciun fel de notificare din partea bancii, prin care sa fie anuntata ca urmeaza sa fie raportata la Biroul de credit pentru aceasta “fabuloasa” suma. De la sfarsitul lui februarie 2008, bancile au obligatia sa notifice clientii asupra raportarii, cu 15 zile inainte sa transmita datele catre Biroul de credit.

Banca a radiat raportarea la sesizarea Conso.ro

Intrucat de la banca nu a reusit sa obtina un raspuns favorabil, clienta a postat situatia ei pe Conso.ro, la Vocea clientului, in speranta unei rezolvari.

Asa cum facem de fiecare data, am trimis opinia postata si bancii si Biroului de credit. Dupa analiza situatiei semnalate, banca a decis stergerea acestei raportari din baza de date a Biroului de credit.

“Credit Europe Bank a decis radierea raportarii de la Biroul de credit si urmeaza ca in maxim 30 de zile (termenul legal), dar vom incerca mult mai repede, sa se opereze aceasta radiere in Biroul de Credit”, au declarat pentru Conso.ro reprezentantii credit Europe Bank.

Biroul de credit ramane simplu spectator

Responsabilitatea raportarii corecte a datelor catre Biroul de credit revine bancilor, Biroul de credit neavand dreptul sa modifice datele transmise de acestea.

“Pragul de 10 lei de raportare a restantelor a fost prevazut in actele aditionale semnate cu participantii. Din acel moment, responsabilitatea transmiterii restantelor in acest mod este obligatia participantilor, la fel ca si in cazul celorlalte date transmise la Biroul de Credit”, a explicat Serban Epure.

Insa faptul ca datele transmise nu sunt filtrate in niciun fel permite ca asemenea erori sa treaca neobservate si sa creeze probleme clientilor.

Implicarea mai activa a Biroului de credit in procesul de filtrare si validare a datelor ar putea evita aparitia unor astfel de erori. Un sistem informatic astfel pus la punct incat sume mai mici de 11 lei sa nu fie acceptate in baza de date, ar scuti multi clienti de probleme si bancile de astfel de reclamatii.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Monica Dit

"Am incheiat un contract de economisire-creditare acum 5 ani, fiind convinsa de care functionara de la Raiffeisen ca este cel mai bun plan ..."

Facebook