Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancile trebuie sa afiseze pe ecranul ATM-ului comisioanele pentru tranzactii

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Bancile sunt obligate sa afiseze pe ecranul bancomatelor toate informatiile legate de costurile fiecarei operatiuni efectuate cu un card. Deocamdata, insa, bancile afiseaza doar comisioanele pentru cardurile proprii, iar afisarea comisioanelor pentru cardul altei banci nu este inca posibila.

Consumatorii ar trebui sa afle comisioanele practicate la eliberare de numerar, transfer intre conturi, plata facturi, rambursare credit sau oricare alt serviciu solicitat in mod expres de client prin intermediul ATM, inainte de momentul efectuarii acestuia, avand in vedere ca Ordinul Autoritatii Nationale de pentru Protectia Consumatorilor care reglementeaza aceste aspecte a intrat in vigoare.

Astfel, clientul bancii are posibilitatea, daca tranzactia nu ii este oferita in mod gratuit, sa renunte la efectuarea acesteia, prin apasarea unui buton de anulare a respectivei operatiuni. In ceea ce priveste modul de prezentare a informatiilor, acestea trebuie indicate in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit.

De asemenea, noile reglementari stabilesc ca pentru cardurile de debit sau de credit emise de prestatorii de servicii care le accepta la plata la ATM-urile proprii, costurile operatiunilor se afiseaza in procent pentru fiecare operatiune de plata si, dupa caz, se afiseaza si suma minima de plata.

Mai mult decat atat, pentru cardurile de debit sau de credit emise de alti prestatori de servicii de plata decat cei carora le apartin ATM-urile, se afiseaza urmatoarea avertizare: ”Atentie! — Tranzactia dumneavoastra va fi comisionata conform conditiilor din contractul incheiat cu emitentul cardului”.

Ordinul ANPC mai stabileste ca, in cazul in care cardul se blocheaza sau este retinut in bancomat, bancile sunt obligate sa informeze clientii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la modalitatea in care consumatorul poate reintra in posesia cardului, precum si pasii pe care trebuie sa ii urmeze si sa indice  numarul de telefon la care consumatorul trebuie sune si intervalul orar in care se poate efectua acest apel.

Alte articole din Carduri

Carduri

Activitatea bancara, afectata de telefonia mobila

Din ce in ce mai des, telefonia mobila interfereaza cu activitatea bancara. Pe de o parte, usureaza accesul la conturi si la tranzactii dar, pe de alta, se creeaza o dependenta tot mai stransa. Dependenta ce risca sa creeze probleme serioase clientilor care sunt acum, practic, obligati sa utilizeze serviciile de telefonie. Citeste mai mult

Cati romani ar prefera sa renunte la cash?

Unul din trei europeni declara ca ar vrea o viata fara cash insa, cu toate acestea, aproape 90% apeleaza tot la bancnote pentru platile cotidiene de mica valoare. In Romania, procentul care si-ar dori o viata fara numerar este mai mare, de 38%. Citeste mai mult

Opinii recente

de Timotei Dariciuc

"Buna ziua, In cadrul procesului de acordare a creditului ipotecar, in faza finala de aprobare dupa ce au fost parcursi pasii de aprobare juridica ..."

Facebook