Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Bancherii invoca obstacole tehnice pentru afisarea comisioanelor la ATM

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

Bancile sunt de acord cu transparentizarea comisoanelor la tranzactiile efectuate la ATM insa invoca obstacole tehnice pentru operatiunile derulate cu cardul la ATM-urile altor banci decat cea emitenta.

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR) a precizat ca “afisarea comisioanelor la ATM-uri altele decat cele ale bancii emitente ar necesita schimbari inclusiv la nivelul sistemelor MasterCard si Visa si ar presupune ca orice banca din sistem cu retea ATM sa poata vedea in timp real comisioanele tuturor celorlalte”.

In cazul cardurilor in valuta, situatia ar fi si mai complicata, deoarece exista diferente de curs valutar intre data tranzactiei si data decontarii efective, iar in cazul cardurilor de credit ar fi din nou imposibil de a comunica clientului care ar fi costul cu dobanda aferenta respectivei tranzactii, sustine CPBR.


In plus, asociatia arata ca desi taxele si comisioanele standard ale bancilor sunt afisate in banci si sunt disponibile online, exista categorii de clienti care beneficiaza de conditii specifice, care ar fi supuse in egala masura eventualului schimb de informatii intre banci, ridicand probleme de natura practicilor anticoncurentiale, cat si de respectarea confidentialitatii secretului bancar.

Conform CPBR, unele banci au implementat un sistem de afisare al comisioanelor doar pentru tranzactiile desfasurate la propriile bancomate, insa cu anumite limitari. Termenul necesar de implementare a fost insa de 12 luni, mult mai lung decat prevede actualul proiect de Ordin emis de ANPC.

Propunerea asociatiei este ca ANPC sa prelungeasca termenul pentru dezbaterea publica a proiectului, pentru a se gasi impreuna cu bancile o solutie realista de implementare.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de IOAN COMANAR

"Am apelat on-line la accesarea unui credit de la Raiffeisen Bank, dupa preaprobarea on-line,am depus toate documentele cerute de functionarul de la ghjiseu. . . apoi ..."

Facebook