Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ANPC vrea ca toate comisioanele operatiunilor la ATM sa fie afisate pe ecran

Autor: Conso |

Publicat in: Carduri

 

ANPC a pus la punct un proiect prin care intentioneaza sa oblige bancile sa afiseze pe ecran toate comisioanele, taxele si oricare alte tipuri de costuri pe care trebuie sa le suporte cei care fac operatiuni la bancomate cu cardurile de debit sau de credit.

Costurile tranzactiei vor trebui sa fie afisate pe ecranul bancomatelor in ordinea operatiunilor efectuate de catre consumatori. Acestia vor avea astfel posibilitatea de a renunta la efectuarea tranzactiei sau a oricaror operatiuni ce presupun eliberare de numerar, transfer din cont, plata facturi, sau oricare alte servicii solicitate in mod expres de catre consumator si efectuate prin intermediul ATM.

Suma reprezentand costul fiecarei operatiuni de plata pe care trebuie sa o suporte consumatorii se precizeaza in suma fixa, fiind interzisa exprimarea valorii costurilor tranzactiei sub forma procentuala.


Informatiile trebuie indicate in mod vizbil si intr-o forma neechivoca, usor de citit. De asemenea, inaltimea literelor si cifrelor pentru afisarea informatiilor trebuie sa fie egala cu a celorlalte caractere, aflate pe ecran.

In cazul blocarii sau retinerii cardului la bancomatele proprii, banca are obligatia in acelasi timp sa informeze consumatorii, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului asupra termenul maxim in care consumatorii pot reintra in posesia cardului si sa indice numarul de telefon pe care trebuie sa il apeleze in aceasta situatie, precum si intervalul orar in care pot contacta banca.

Ordinul este acum in dezbatere publica, iar daca va fi aprobat va intra in vigoare in termen de 60 de zile de la plata publicarii in Monitorul Oficial.

Alte articole din Carduri

Carduri

Tranzactiile cu carduri si problemele de comunicare banca-client

In unele cazuri, relatia dintre o banca si un client ce detine un card de credit la acea banca este afectata din motive de comunicare aparent banale, dar cu consecinte importante pentru persoana in cauza. Pentru a depista aceste situatii, ar fi necesara mai multa atentie la semnalele celor care utilizeaza in mod cotidian acest produs de creditare. Citeste mai mult

Riscul de atacuri financiare creste de Sarbatori

Riscul ca datele cardului bancar sa fie furate creste semnificativ in perioada sarbatorilor de iarna, odata cu inmultirea ofertelor din partea comerciantilor, fapt care duce la mai multe cumparaturi online. In aceste conditii, specialistii in atacuri cibernetice recomanda prudenta in introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute. Citeste mai mult

Opinii recente

de Radu Balas

"In 2014, Februarie, am decis, impreuna cu sotia, sa ne luam locuinta noastra. Am mers la 3 banci ( Bcr, Cec, Raiffeisen) . ..."

Facebook