Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Sa radem cu site-ul Guvernului Romaniei

Autor: Conso |

Publicat in: Banii & economia

 

Intr-o perioada relativ tensionata pe scena politica, cei care se ocupa de actualizarea site-ului Guvernului Romaniei au reusit sa faca in asa fel incat sa ii ajute sa se amuze pe cei care au avut curiozitatea sa citeasca concluziile sedintei de guvern din data de 18.12.2013.

Astfel, la punctul I.2 al concluziilor sedintei de guvern figureaza un act normativ de mare importanta pentru sistemul financiar-bancar, si anume OUG privind unele masuri bugetare si pentru modificarea si completarea OUG nr.99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului (practic, este vorba de legea bancara).

Specialistii asteptau sa vada care au fost solutiile adoptate de Guvern pentru implementarea Directivei Europene 36/2013 si a Regulamentului 575/2013, respectiv daca s-a tinut cont sau nu si de opiniile exprimate de reprezentantii utilizatorilor de servicii financiare.

Ce cred cei de la site-ul Guvernului ca reglementeaza OUG 99/2006


Insa nu mica le-a fost mirarea sa citeasca informatiile furnizate de site-ul Guvernului in legatura cu actul normativ:

„Prin actul normativ adoptat de Guvern se aproba scoaterea de la ANRSPS (Administratia Nationala a Rezervelor de Stat si Probleme Speciale), cu titlu de imprumut, pana la data de 31 octombrie 2014, a unor cantitati de carbune energetic si pacura pentru operatori economici producatori de energie electrica pentru Sistemul Electroenergetic National si de energie termica, precum si/sau de energie termica pentru populatie, aflati sub autoritatea Departamentului pentru Energie sau in administratia Consiliilor judetene sau locale.

Actul normativ adoptat de Guvern mai reglementeaza:
    •    Indicii de corectie pentru drepturile de pensie ale unor persoane care s-au pensionat, dupa cum urmeaza: 1,12 pentru persoanele ale caror drepturi de pensie s-au deschis in perioada 1 ianuarie 2011 – 31 decembrie 2011 si 1,17 pentru persoanele ale caror drepturi de pensie s-au deschis intre 1 ianuarie 2012 si 22 ianuarie 2013.
    •    Asigurarea cadrului legal care sa permita suplimentarea surselor de finantare a ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat in anul 2013 pentru finantarea unor cheltuieli aferente obligatiilor ce deriva din acorduri internationale, ratificate prin legi, in vederea finantarii proiectelor bilaterale de colaborare si de investitii;
    •    Modificarea OUG nr.4/2009 in sensul largirii sferei actelor care pot fi executate de la capitolul de despagubiri civile prin adaugarea la hotararile judecatoresti pronuntate in sistemele judiciare nationale si pe acelea pronuntate de tribunale sau curti arbitrale, nationale sau internationale. Modificarea este necesara si urgenta intrucat statul roman a fost condamnat de catre astfel de instante la plata unor despagubiri in cuantum insemnat, purtatoare de dobanzi extrem de mari;
    •    Compensarea de drept a obligatiilor de plata ale statului roman, rezultate din hotarari judecatoresti/arbitrale, pronuntate de instantele nationale sau internationale, cu obligatiile creditorilor sau cesionarilor acestora fata de bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale”.

Se face in sfarsit trimitere si la OUG 99/2006

Dupa mai multe paragrafe fara absolut nicio legatura cu OUG 99/2006, se fac si cateva trimiteri succinte la continutul real al actului normativ adoptat de guvern.

Astfel, aflam ca „ordonanta de urgenta modifica si completeaza OUG nr.99/2006, dupa cum urmeaza:
    •    Introducerea de prevederi referitoare la o guvernanta corporativa eficace in cadrul institutiilor de credit, menita sa contribuie la evitarea asumarii de riscuri excesive
    •    Introducerea unor prevederi privind obligatia institutiilor de credit de a dispune de fonduri proprii care sa acopere amortizoarele de capital destinate managementului riscului sistemic
    •    Introducerea de prevederi referitoare la detalierea procesului de supraveghere prudentiala in privinta institutiilor de credit pe care BNR le supravegheaza
    •    Introducerea de prevederi referitoare la detalierea masurilor preventive necesare protejarii impotriva instabilitatii financiare, pe care BNR, ca autoritate competenta din statul membru gazda, le poate lua in situatii de urgenta, in cazul regimului aplicabil sucursalelor infiintate pe teritoriul Romaniei de institutii de credit din alte state membre
    •    Prevederea in clar a competentei BNR in ceea ce priveste rezolutia institutiilor de credit si statuarea cu privire la existenta unei delimitari clare intre exercitarea atributiilor privind rezolutia, fata de atributiile privind supravegherea prudentiala.

Final apoteotic: apare in text si un acord interguvernamental

De parca nu ar fi fost de ajuns haosul de logica si de exprimare anterior, si finalul textului postat pe site-ul Guvernului Romaniei contine trimiteri la un act normativ fara nicio legatura cu cel la care ar fi trebuit sa se refere, si anume la un acord interguvernamental.

„De asemenea, actul normativ creeaza cadrul legal pentru acordarea sumei de 80.000 mii lei in vederea finantarii proiectelor Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind implementarea programului de asistenta tehnica si financiara in baza unui ajutor financiar nerambursabil in valoare de 100 milioane euro acordat de Romania Republicii Moldova”.

In fata acestui haos absolut, nu se mai impune decat o singura intrebare: la nivelul Guvernului Romaniei chiar nu intereseaza pe nimeni ce se posteaza pe site?

Alte articole din Banii & economia

Banii & economia

Populatia din UE, tot mai activa in munca! Pe ce loc e Romania?

Semn de insanatosire a economiei in Uniunea Europeana: rata de ocupare a fortei de munca a depasit nivelul inregistrat inainte de criza si se apropie de obiectivul stabilit pentru 2020, respectiv 75%. In 2017, aceasta a urcat la 72,2% (de la 71,1% cu un an in urma). Situatia difera, insa, de la tara la tara, ca si obiectivul pentru 2020. Citeste mai mult

Care sunt drepturile de care vor beneficia toti consumatorii europeni?

Comisia Europeana intentioneaza sa uniformizeze drepturile de care beneficiaza consumatorii europeni in toate tarile membre. Acestea sunt, in prezent, diferite, astfel ca gradul de protectie variaza de la tara la tara. Masura a devenit necesara ca urmare a unor cazuri de genul „Dieselgate” sau cel al produselor cu dublu standard de calitate. Citeste mai mult

Opinii recente

de marcel nicolae aga

"Detin la dansii un cont de firma, am fost in sediu sa iau un credit de nevoi personale, si doamna din sediul din ..."

Facebook