Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

ANPC renunta la telefonul gratuit pentru consumatori

Autor: Conso |

Publicat in: Banii & economia

 

Consumatorii nemultumiti de un produs sau serviciu achizitionat nu vor mai beneficia de TelVerde gratuit pentru apelarea Protectiei Consumatorilor. Autoritatea a decis sa introduca un nou numar de contact, iar apelurile vor fi taxate cu tarif normal. Comerciantii vor fi si ei afectati, pentru ca trebuie sa schimbe informatiile oferite.

In cel mult o luna, toti comerciantii vor fi obligati sa schimbe datele de contact ale Autoritatii Nationale pentru Protectia a Consumatorilor (ANPC), conform unui ordin semnat de presedintele autoritatii, Bogdan Cristian Nica.

Numarul anterior – de tip TelVerde (0800.080.999), va fi scos din functiune si in locul acestuia va fi putea fi apelat un numar scurt – 021.9551.

De asemenea, modul de afisare va trebui sa includa nu doar numarul de telefon, ci si adresele de email ale comisariatelor regionale si judetene pentru protectia consumatorilor pe raza caruia se afla comerciantul, precum si adresa web a Autoritatii – www.anpc.gov.ro

Consumatorii nu mai beneficiaza de gratuitate


Pe langa posibile sincope in comunicarea cu consumatorii cauzate de schimbarea numarului de telefon, o alta problema o ridica eliminarea gratuitatii.

Numarul actual poate fi apelat gratuit din reteaua Romtelecom, facilitand astfel accesul la reclamatii al consumatorilor.

De precizat ca o categorie importanta de beneficiari ai acestei gratuitati sunt oamenii in varsta, care si-au pastrat abonamentele la Romtelecom.

In schimb, in mai putin de o luna, toti cei care vor dori sa se informeze asupra modului de a transmite o sesizare la ANPC vor plati tariful impus de reteaua din care fac parte, indiferent daca aceasta este Romtelecom sau alta retea de telefonie fixa sau mobila.

ANPC nu a oferit mai multe detalii


Modificarea datelor de contact telefonice, a modului de afisare a acestora dar si a modului de tarifare a apelurilor va afecta deopotriva consumatorii si comerciantii.

Contactati de Conso.ro, reprezentantii ANPC nu au oferit insa nicio explicatie privind aceasta schimbare de politica si nici asupra modului in care vor fi informati consumatorii si comerciantii.

Asta desi atat consumatorii, cat si comerciantii ar trebui sa fie informati in timp utilasupra schimbarii.
Nici macar pe pagina web a ANPC nu este scos in evidenta noul ordin al presedintelui NIca, acesta regasindu-se doar in sectiunea “Acte normative” si la comunicate de presa.

Mai mult, pe prima pagina a ramas indicat numarul TelVerde, fara sa se atraga atentia ca in scurt timp acesta nu va mai fi disponibil.

Alte articole din Banii & economia

Banii & economia

Mediul de afaceri sprijina cota unica de impozitare

Mediul de afaceri face front comun pentru apararea cotei unice de impozitare. Reprezentantii organizatiilor de profil sustin ca aceasta s-a dovedit a fi cea mai eficienta politica fiscala din Romania. Pe de alta parte, impozitul pe gospodarie ar presupune dificultati importante pentru populatie la declarare si plata si venituri reduse la buget. Citeste mai mult

Finantele readuc in discutie poprirea electronica

Poprirea electronica a conturilor bancare revine in atentia autoritatilor, dar ramane in stadiul de proiect. La aproape un an de la anuntul fostului ministru al Finantelor Publice, Anca Dragu, privind implementarea popririi electronice, Ministerul publica proiectul de ordin in acest scop. Citeste mai mult

Opinii recente

de Ala Fara Credite Lucian

"Cu BROM am o experien?? ?i mai ?i decât aia cu Alpha. Oricum, trebuie s? spun de la început c? ?i acestei b?nci ..."

Facebook