Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Zapada abundenta creste numarul de daune platite de societatile de asigurari

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

O parte din prejudiciile aduse de ninsoare si vremea neprielnica vor fi suportate de societatile de asigurare, in special in zona asigurarilor auto, de locuinte si de raspundere civila.

“In cazul locuintelor, ne asteptam la daune cauzate de greutatea stratului de zapada, fie de dimensiuni mici, de tipul stresinilor sau teraselor avariate, fie de mai mare amploare, in special la casele imbatranite”, au precizat reprezentanti ai companiilor de brokeraj in asigurari, membri ai Uniunii Nationale a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania (UNSICAR).

Un alt risc de sezon este raspunderea civila, prin pagubele pe care caderile de turturi sau zapada le pot genera. Multi proprietari afiseaza mesaje de avertizare, insa acest lucru nu ii exonereaza in cazul in care s-ar produce un eveniment.

Pe segmentul auto, riscul de ciocniri usoare este mai mare, dar cum urmele sunt mai putin vizibile, cel mai probabil accidentele vor fi raportate odata cu imbunatatirea vremii, considera membrii UNSICAR.

O parte din brokeri au raportat cresteri de 30% a dosarelor de dauna in luna februarie comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce pe segmentul locuintelor cresterea este de pana la 100%.

Topirea zapezilor nu inseamna si revenirea la o rata de dauna mai mica. Riscul de inundatii poate sa creasca, in special in cazul in care vor fi semnalate si ploi abundente, similar anilor trecuti.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook