Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Ultimul demers pentru evitarea falimentului Carpatica Asig

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a decis sa faca si ultimul pas pentru a impiedica intrarea in faliment a companiei Carpatica Asig si a decis aplicarea masurilor de rezolutie la aceasta societate. Presedintele ASF, Misu Negritoiu, spune ca acest demers nu  afecteaza activitatea a societatii, care emite in continuare polite.

Societatea se afla in redresare financiara din aprilie 2014, dar nu a reusit sa isi majoreze capitalul sau sa gaseasca un investitor strategic pana la termenul acordat de ASF, respectiv 15 decembrie 2015.

Presedintele ASF a mai spus ca reprezentantii societatii au dat asigurari ca plata despagubirilor s-a imbunatatit, chiar a ajuns la zi, insa acest aspect trebuie verificat. In privinta riscului ca societatea sa intre in faliment, Negritoiu a spus ca acesta poate fi evitat.

Plan de rezolutie pentru Carpatiuca Asig in 6 luni


Procedura de rezolutie, definita printr-o lege intrata in vigoare la finalul anului trecut, presupune transferul activitatii unui asigurator cu probleme de la actionarii sai catre un administrator numit de ASF. In acest caz, administrator temporar a fost desemnat Fondul de Garantare a Asiguratilor (FGA).

Mecanismul de rezolutie reprezinta interventia de ultima instanta a autoritatii in cazul in care o companie de asigurari ”intra intr-o stare de dificultate majora”, pentru a se evita falimentul societatii respective.

Potrivit unui comunicat al ASF, autoritatea va intocmi, in sase luni, un plan de rezolutie si se va asigura ca un evaluator independent va efectua o evaluare "corecta, prudenta si realista" a activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale asiguratorului, ca etape premergatoare aplicarii masurilor de rezolutie.

Orice decizie privind activele, supusa aprobarii FGA

In paralel, si Consiliului de Administratie al Carpatica Asig este obligat sa continue demersurile pentru atragerea unui investitor strategic si incheierea tranzactiei de vanzare, dar si sa aplice masuri pentru restabilirea indicatorilor in limitele impuse de legislatie (cerinta de capital minim si cerinta de capital de solvabilitate) in termen de sase luni.

Din noua postura insa, ”conducerea societatii va avea obligatia sa se consulte cu administratorul temporar (FGA - n.r.) si sa obtina acordul acestuia inainte de a lua decizii sau de a intreprinde actiuni ce privesc activele asiguratorului”, se mai spune in comunicat.

La randul sau, FGA va avea ca atributii principale supervizarea procesului de inventariere a patrimoniului societatii la data de 31.12.2015, intocmirea situatiilor financiare anuale si auditarea acestora, precum si supervizarea modului de ducere la indeplinire a masurilor, in special cele legate de atragerea unui investitor strategic.

Carpatica Asig a fost plasata sub un plan de redresare financiara in primavara anului 2014, la putin timp dupa ce Astra Asigurari a intrat in administrare speciala. Motivele invocate de ASF au fost, ca si in cazul Astra, subevaluarea rezervelor si supraevaluarea contractelor de reasigurare.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Atentie la bonus-malus la asigurarea RCA!

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a emis o atentionare privind drepturile consumatorilor la transferul clasei de bonus-malus in cazul asigurarilor de Raspundere Civila Auto (RCA) in cazul vanzarii sau radierii unei masini. Citeste mai mult

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Opinii recente

de Alina Avram

"Complet nemultumita! Customer service aproape inexistent, orientarea catre client este o gluma buna, transparenta, flexibilitate, ascultare proactiva un vis frumos! Dupa un an ..."

Facebook