Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu modul de utilizare a acestor informatii si cu politica de utilizare a cookie-urilor. Afla detalii aici.

Societatile de asigurare nu pot abuza de termenul "polita obligatorie pentru locuinta"

Autor: Conso |

Publicat in: Asigurari

 

Politele facultative de asigurare de locuinta nu mai pot avea in denumire termeni precum "PAD", "obligatorie" sau sintagme similare, pentru a nu crea confuzie in randul clientilor.

Decizia a fost luata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) si are in vedere anularea practicii avute de anumite societati de asigurare care s-au folosit de termeni ce tin de politele obligatorii aferente asigurarii locuintelor (PAD) si in cazul politelor facultative, politica ce a creat confuzie in randul clientilor.

“Contractele de asigurare facultativa pentru locuinte includ, de regula, riscuri suplimentare la aceleasi prime de asigurare stabilite pentru asigurarile obligatorii, dar totodata in conditiile de asigurare sunt incluse prevederi care conduc la un mod de calcul al despagubirilor diferit fata de cel prevazut pentru asigurarile obligatorii, respectiv: fransiza, principiul proportionalitatii, etc”, se arata in motivarea CSA.

In plus, conform deciziei, societatile de asigurare au obligatia de a informa in mod clar si exact potentialul asigurat, inca din faza precontractuala, inclusiv cu privire la prevederile din contractele de asigurare facultativa a locuintelor care difera de cele din contractele de asigurare obligatorie.

Alte articole din Asigurari

Asigurari

Tot mai putine case asigurate! Autoritatile cauta solutii

Asigurarea obligatorie a locuintei continua sa fie ignorata de romani. La finalul lunii septembrie, doar 1,66 milioane de locuinte din Romania aveau o astfel de asigurare, din cele peste 8 milioane existente la nivel national. Mai mult, numarul acestora este in scadere fata de aceeasi perioada a anului trecut. Citeste mai mult

Interesul clientului trece pe primul loc in vanzarea de asigurari

Companiile de asigurari si intermediarii care vand produse de asigurare vor fi nevoiti sa isi instruiasca permanent angajatii, astfel incat acestia sa ofere clientilor toate informatiile necesare pentru a nu fi indusi in eroare. In plus, acestia trebuie sa actioneze astfel incat sa corespunda cel mai bine intereselor clientilor. Citeste mai mult

Facebook